Wednesday, 6 February 2019

Emerson to showcase next-generation Oil & Gas solutions at EGYPS 2019




Advances in digital transformation to bring process optimization and enhanced performance for leading industry players



February 06, 2019 – Emerson (NYSE: EMR) will be highlighting the latest innovations in their digital and software portfolio as they participate at the Egypt Petroleum Show (EGYPS 2019) taking place on the 11th to 13th of February 2019 at the Egypt International Exhibition Center (EIEC). Members of Emerson’s Middle East and Africa leadership team and their subject matter experts will be present at Stand 3C28, Hall 3 to showcase the latest in digital transformation technology.




Held under the patronage of His Excellency Abdel Fattah El Sisi, President of the Arab Republic of Egypt, EGYPS 2019 is North Africa and the Mediterranean’s leading oil and gas exhibition and conference. More than 20,000 oil and gas professionals from local and international markets are expected to attend this event. The event provides a platform for participants to engage in dialogue, build partnerships, and share innovation and best practices that will help shape the future of the industry.




Following the exhibition theme of “Delivering the energy needs of Tomorrow”, Emerson will showcase strategies highlighting digital transformation by utilizing the Industrial Internet of Things (IIoT). The stand will also highlight services designed to enhance operational performance in areas that include optimized operations, asset performance, augmented reality and digital twin, exploration and production software, lifecycle services, and electrical components and lighting. These solutions will address key challenges involved in industrial operations, aimed to enhance efficiency, help industries achieve operational certainty, and improve return of investment (ROI).




Emerson will also take part in the ‘Women in Energy’ forum that will be held on the last day of the event. The participation will shed light on the importance of the role of women in science, technology, engineering, and math (STEM) and highlight its commitment to building a diverse and inclusive environment for its workforce.




“EGYPS has been a key event in the oil and gas sector in North Africa and the Mediterranean and Emerson continues to take advantage of such opportunities, as we had previously done last year,” Cor Corbeek, Vice President and General Manager for Emerson Automation Solutions for Africa said: “We urge visitors to meet us at Emerson booth, where we will extensively focus this year on the advances in digitalization in the industry and a showcase of our digital transformation experiences in the field. We will feature how these new technologies can help companies in product planning, execution, and operations.”




"إيمرسون" تستعرض الجيل الجديد من حلول النفط والغاز خلال مشاركتها في مؤتمر ومعرض مصر الدولي للبترول

"إيجبس 2019"




الشركة تعرض أحدث ابتكاراتها في مجال التحول الرقمي لتحسين العمليات التشغيلية وتطوير أداء كبار اللاعبين في صناعة النفط والغاز





06 فبراير 2019 - تسلط شركة "إيمرسون" (Emerson)، إحدى الشركات العالمية الرائدة في مجال تكنولوجيا الأتمتة والبرمجيات والمدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز (NYSE: EMR)، الضوء على أحدث الابتكارات في محفظة حلولها الرقمية والبرمجية، وذلك خلال مشاركتها في مؤتمر ومعرض مصر الدولي للبترول "إيبجس 2019" (EGYPS 2019) والمقام في الفترة من 11 إلى 13 فبراير الجاري في مركز مصر للمعارض الدولية. وسيتواجد كبار قيادات ومسؤولي إيمرسون في الشرق الأوسط وأفريقيا وخبرائها عند المنصة رقم (3C28) في القاعة "3"، وذلك لعرض أحدث تقنيات الشركة في مجال التحول الرقمي. 




ويعد معرض ومؤتمر "إيجبس 2019" المقام تحت رعاية الرئيس عبدالفتاح السيسي من أبرز المعارض الدولية للنفط والغاز في منطقة شمال أفريقيا والبحر المتوسط، ومن المتوقع أن يستقطب الحدث أكثر من 20 ألف من الخبراء والمختصين في مجال النفط والغاز من الأسواق المحلية والدولية. ويوفر المؤتمر منصة متميزة تتيح للمشاركين فرص الحوار وعقد شراكات إستراتيجية ومشاركة الابتكارات واستعراض وتبادل أفضل الممارسات الدولية التي من شأنها المساعدة على صياغة مستقبل النفط والغاز. 




وتماشياً مع شعار المؤتمر"شمال إفريقيا والبحر المتوسط: تلبية احتياجات الغد من الطاقة"، ستعرض "إيمرسون" استراتيجيات تسلط الضوء على التحول الرقمي من خلال الاستفادة من إنترنت الأشياء الصناعية (IIoT)، كما ستقدم الشركة في منصتها الخدمات المصممة لتحسين الأداء التشغيلي في مجالات مثل العمليات المُحسنة، وأداء الأصول، والواقع المعزز والتوأم الرقمي، وبرمجيات الاستكشاف والإنتاج، وخدمات العمر الافتراضي، والمكونات الكهربائية والإضاءة، حيث ستعالج هذه الحلول التحديات الرئيسية المرتبطة بالعمليات الصناعية التي تهدف إلى تعزيز الكفاءة ومساعدة القطاعات على تحقيق الموثوقية التشغيلية وتحسين العائد على الاستثمار. 




كما ستشارك "إيمرسون" في منتدى "المرأة في الطاقة" والذي سيعقد في اليوم الأخير من المؤتمر، حيث ستلقي الشركة الضوء على أهمية دور المرأة في مجالات العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات، وتؤكد على التزامها بخلق بيئة متنوعة وشاملة لقوتها العاملة. 




وقال كور كوربيك، نائب رئيس ومدير عام "إيمرسون اوتوميشن سولوشنز لأفريقيا": "يعد معرض "إيجبس" حدث رئيسى ضمن قطاع النفط والغاز في منطقة شمال أفريقيا والبحر المتوسط، وسنواصل الاستفادة من الفرص التي يتيحها المعرض كما سبق وفعلنا في العام الماضي. ونشجع زوار المعرض على زيارة منصتنا، حيث سنركز هذا العام وبشكل مكثف على عرض التطورات في مجال الرقمنة ضمن قطاع النفط والغاز، بالإضافة إلى إستعراض تجاربنا الناجحة في مجال التحول الرقمي في هذا القطاع. كما سنوضح كيف يمكن لهذه التكنولوجيات الجديدة أن تساعد الشركات في عمليات التخطيط للإنتاج والتنفيذ والتشغيل."
=