Wednesday, 30 January 2019

TruDoc 24x7 showcases its Virtual Clinic at Arab Health



The company aims to provide real healthcare solutions

Dubai, United Arab Emirates, 29 January 2019, (AETOSWire): TruDoc 24x7, the MENA’s leading 24x7 Population Health Management Provider, participated at this year’s Arab Health, which took place at the Dubai World Trade Centre, from 28 - 31 January, to showcase their new 24x7 Population Health Management Solution including the 24x7 Virtual Clinic Booth, which allows patients to connect with full-time licensed doctors for reliable medical advice.

The current health care market has reached unmanageable levels, where unnecessary over utilization has led to perpetual increase of medical insurance premiums. In addition to the financial impact, there are serious potential clinical damages due to unnecessary clinical procedures and or medications.

“TruDoc 24x7’s aims to align consumers/employees and payers/employers by having full time doctors who are paid a salary with no incentives and who tell patients what they need not what they can afford through NHS International Guidelines” added Raouf Khalil, CEO & Founder of TruDoc24x7.

After realizing that, in healthcare, virtual services alone aren’t enough to change consumer behavior, TruDoc 24x7 transitioned from its previously recognized brand of Mobile Doctors 24-7, which was a basic telemedicine provider to a comprehensive 24x7 Population Health Management company. This new strategy and whole gamut of entry point solutions has allowed the company stratify its members and ensure they are directed to appropriate level of care as well as avoid unnecessary overutilization, thus achieving the appropriate balance between quality and cost, as it has been concluded that $40 billion of Arab world’s spending on healthcare is wasted.’

According to the American Medical Association ‘70% of non-life-threatening conditions could be resolved by speaking to a doctor over the phone. TruDoc’s 24x7 Population Health Management (PHM) Solution provides members with 24x7 access to comprehensive service solutions for healthy, acute or chronic conditions, whilst they are travelling via its mobile application, at the office through an on-site Virtual Clinic Booths, or at home via a Hospital at Home Program including 24x7 telemonitoring.

The company also provide Chronic Disease Management Programmes for conditions like Diabetes, Hypertension, Hyperlipidemia and Lower Back Pain to name a few along with second opinion service from medical consultants and experts recognized in their fields globally. The company’s PHM ensures the alignment of consumers/employees and payers/employers by informing patients the truth about what they need not what they can afford in accordance to international guidelines. TruDoc 24x7’s doctors are paid a flat salary with no incentives. This is truly a concierge service that actually saves money and ensures the right balance between quality and cost. In addition, TruDoc 24x7 shares the clinical and financial outcome reports along with utilization trends and analytical recommendations for increasing Return on Investment.



*Source: AETOSWire




"ترودوك 24×7" تستعرض عيادتها الافتراضية وحلول الرعاية الصحية في معرض الصحة العربي

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 29 يناير 2019، ("ايتوس واير"): أعلنت "ترودوك 24×7" (TruDoc 24x7)، المزود الرائد لخدمات إدارة الصحة السكانية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، عن مشاركتها في معرض الصحة العربي لهذا العام، والذي يُعقد في مركز دبي التجاري العالمي، في الفترة من 28 إلى 31 يناير الجاري، حيث تعرض الشركة استراتجياتها الجديدة لإدارة الصحة السكانية وعيادتها الافتراضية التي تعمل على مدار اليوم والساعة.

وتتمثل رسالة "ترودوك 24×7" في تحقيق نوع من المواءمة بين حاجات المستهلكين أو الموظفين وأصحاب العمل من خلال تعيين أطباء بدوام كامل وبرواتب ثابتة دون حوافز لكي يصفوا للمرضى ما يحتاجونه بالفعل لا ما يمكنهم تحمل ثمنه، وذلك في ضوء الإرشادات الدولية لهيئة الخدمات الصحية الوطنية.

وفي ظل الوضع الراهن في مجال الرعاية الصحية، ولأن الخدمات الافتراضية لم تعد تكفي وحدها لتغيير سلوك المستهلك، فقد قررت الشركة تحويل علامتها التجارية السابقة "موبايل دكتورز" التي كانت مزودًا أساسيًا للخدمات الصحية عن بُعد لصالح "ترودوك 24×7"، إلى شركة شاملة لإدارة الصحة السكانية على مدار اليوم والساعة. وتتيح هذه الاستراتيجية الجديدة والمجموعة المتكاملة من الحلول المتخصصة تقسيم الأعضاء المستفيدين من الخدمات إلى فئات لضمان توجيههم إلى مستوىً مناسباً من الرعاية بالإضافة إلى تجنب الإفراط في وصف الأدوية دون داعٍ وبالتالي تحقيق التوازن المناسب بين الجودة والتكلفة.

وتتيح "ترودوك 24×7" لأعضائها من خلال إدارة الصحة السكانية إمكانية الاستفادة على مدار 24 ساعة طوال أيام الأسبوع من الحلول الشاملة المصممة لحالات صحية أو حرجة أو مزمنة، وذلك عبر تطبيقها المخصص للهاتف المتحرك، وفي المكتب من خلال أكشاك العيادات الافتراضية، أو في المنزل من خلال المستشفى المخصص للبرنامج المنزلي بما في ذلك المتابعة الطبية عن بُعد على مدار 24 ساعة طوال أيام الأسبوع. كما نقدم برامج إدارة الأمراض المزمنة لحالات مختلفة مثل مرض السكري وارتفاع ضغط الدم وفرط الدهون في الدم وآلام أسفل الظهر وغيرها الكثير من الحالات، فضلاً عن خدمة الرأي الطبي الثاني الذي يقدمه نخبة من الاستشاريين والخبراء الطبيين الحائزين على شهادات معتمدة في مجالاتهم على الصعيد العالمي. 

ويتقاضى الأطباء المتفرغون في الشركة رواتب ثابتة دون أي حوافز، وهو ما يجعل هذه الخدمة فعالة إلى أقصى حد ذلك أنها توفر المال وتضمن التوازن الصحيح بين الجودة والتكلفة. وللخروج من الإطار النظري لاستراتيجيتها الصحية، فإننا نلتزم في كل برنامج بالإفصاح عن تقارير النتائج الطبية السريرية والمالية إلى جانب اتجاهات الاستخدام والتوصيات التحليلية لزيادة العائد على الاستثمار.

يُذكر أن سوق الرعاية الصحية الحالية وصلت إلى مستويات لا يمكن السيطرة عليها، حيث أدى الاستخدام المفرط وغير المبرر للأدوية إلى زيادة مطردة في أقساط التأمين الصحي. وبالإضافة إلى التأثير المالي، ما زالت هناك أضرار صحية محتملة بسبب الإجراءات العلاجية غير الضرورية أو الأدوية التي تصرف دون داعٍ.

ووفقاً لمنظمة الصحة العالمية، فقد أدى الاستخدام المفرط للأدوية إلى زيادة مقاومة البكتيريا للمضادات الحيوية حيث باتت الميكروبات الآن أشد مقاومة للأدوية التقليدية وتتطلب أدوية أقوى (أكثر تكلفة) أو الخضوع للعلاج بالمستشفى في الحالات الحرجة. ويُعزى السبب الرئيسي للإفراط في استخدام الأدوية دون مبرر إلى الحوافز المالية التي تمنح للأطباء عند قيامهم بوصف كمية أكبر من الأدوية، وهو ما يؤدي إلى نتائج سلبية من الناحيتين المالية والصحية على حد سواء. 



وتنص نشرة المبادئ التوجيهية لقواعد السلوك المهني الصادرة مؤخراً عن وزارة الصحة ووقاية المجتمع في العدد رقم 626 على أنه: "يُحظر على العاملين بالمهن الطبية إساءة استخدام مراكزهم المهنية لتحقيق امتيازات أو منافع مالية أو معنوية". ووفقاً للجمعية الطبية الأميركية، فإن "70% من الحالات التي لا تنطوي على أي تهديد للحياة يمكن علاجها من خلال التحدث إلى طبيب عبر الهاتف".
=