Wednesday, 30 January 2019

Reed Travel Exhibitions launches inaugural Arabian Travel Week




Arabian Travel Week will comprise four co-located events: ATM 2019, CONNECT Middle East, India and Africa; ILTM Arabia and ATM Holiday Shopper




Reed Travel Exhibitions, organiser of the annual Arabian Travel Market (ATM) showcase in Dubai, has announced the launch of Arabian Travel Week – an umbrella brand comprising four co-located shows.

Taking place at the Dubai World Trade Centre from 27 April – 1 May 2019, the event will comprise ATM 2019 and ILTM Arabia as well as CONNECT Middle East, India and Africa 2019 – a new route development forum launching this year and ATM Holiday Shopper which is a new consumer-led event.

Danielle Curtis, Exhibition Director ME, Arabian Travel Market, said: “The success of both ATM and ILTM Arabia has provided us with the platform to not only introduce two new events for 2019 – but to create a travel week which encompasses the Middle East’s inbound and outbound markets for general leisure tourism and luxury travel as well as providing a dedicated networking forum for the region’s top airline specialists, aviation authorities, tourism boards, airports and tour operators.”

According to the World Travel and Tourism Council (WTTC), the direct contribution of travel and tourism to the UAE’s economy is predicted to rise 4.1 percent per annum to AED 108.4bn by 2028.

“Building on these figures, we are confident Arabian Travel Week will be a key driver in bringing top international destinations to the attention of the Middle East’s travel trade and consumers and equally, marketing the Middle East to strategic overseas tour operators and travel professionals,” Curtis said.

ATM, the annual leading global event for the Middle East inbound and outbound travel industry, will showcase over 2,800 products and destinations from around the world to over 28,000 buyers and travel trade visitors. This year’s show will place a spotlight on cutting-edge technology and innovation, integrating the theme across all show verticals, planned activities and seminars.

Taking place on Tuesday 30th April and Wednesday 1st May 2019, CONNECT Middle East, India and Africa will bring together airports, airlines and aviation suppliers in a format that offers formal one-to-one pre-arranged meetings, engaging industry seminars as well as social opportunities to cement relationships with existing clients and engage with new ones.




Also new for 2019, ATM Holiday Shopper will take place for one day only on Saturday 27th April 2019. The event will showcase over 30 travel and hospitality exhibitors from regional and international destinations who will be offering the very best travel and tourism discounts and deals exclusively for consumers attending the show.




And finally, now in its third year, the International Luxury Travel Market Arabia (ILTM) is an exclusive event for those looking to attract HNW travellers from the Middle East to their destination. Returning on the first two days of ATM, ILTM will allow international luxury suppliers and key luxury buyers to connect via one-to-one pre-scheduled appointments and networking opportunities.




Curtis added: “Arabian Travel Week provides a renewed focus for the Middle East’s Travel and Tourism sector – under one roof over the course of one week – shining a spotlight on Dubai, the UAE, GCC and of course the wider MENA region’s burgeoning hospitality industry.”




Other highlights taking place over the course of Arabian Travel Week include the UNWTO Ministers Summit which will be held on Sunday 28th April on the Global Stage; the Hotel Industry Summit; The Global Halal Tourism Summit and a dedicated Saudi Arabia Tourism Session.




For more information on Arabian Travel Week, please visit: https://www.wtm.com/arabian-travel-week




ريد ترافيل إكزيبشنز تعلن عن إطلاق "أسبوع السفر العربي"





سيضم أسبوع السفر العربي 2019 أربعة معارض بارزة هي: معرض سوق السفر العربي، ومعرض كونيكت الشرق الأوسط والهند وأفريقيا وسوق السفر الدولي للسياحة الفاخرة ويوم المستهلك "هوليداي شوبر"




أعلنت شركة ريد ترافيل إكزيبشنز المنظمة لمعرض سوق السفر العربي في دبي، عن إطلاق "أسبوع السفر العربي" الذي يضم تحت مظلته أربعة معارض بارزة تقام على مدار أسبوع كامل.




وسيقام الحدث في مركز دبي التجاري العالمي في الفترة من 27 أبريل إلى 1 مايو 2019، وسيضم: معرض سوق السفر العربي 2019، وسوق السفر الدولي للسياحة الفاخرة، بالإضافة إلى ومعرض كونيكت الشرق الأوسط والهند وأفريقيا وفعالية يوم المستهلك "هوليداي شوبر" الأولى من نوعها والتي تستهدف المستهلكين في قطاعات السياحة والسفر والضيافة.




وتعليقاً على ذلك، قالت دانييل كورتيس، مديرة معرض سوق السفر العربي في الشرق الأوسط: "إن نجاح كل من سوق السفر العربي وسوق السفر الدولي للسياحة الفاخرة وفر لنا منصة ليس فقط لتقديم حدثين جديدين لعام 2019، ولكن لاستحداث أسبوع سفر كامل يشمل أسواق الشرق الأوسط الداخلية والخارجية على مستوى السياحة الترفيهية العامة والسفر الفاخر، بالإضافة إلى توفير منتدى مخصص لتبادل الخبرات والأعمال بين أبرز المتخصصين في شركات الطيران في المنطقة، وسلطات الطيران المدني، ومجالس السياحة، والمطارات، ومنظمي الرحلات السياحية".




وفقاً للمجلس العالمي للسفر والسياحة، من المتوقع أن ترتفع المساهمة المباشرة لقطاع السفر والسياحة في اقتصاد دولة الإمارات العربية المتحدة بنسبة 4.1% سنوياً لتصل إلى 108.4 مليار درهم بحلول عام 2028.




وأضافت كورتيس قائلة: "بناءً على هذه الأرقام، نحن واثقون من أن أسبوع السفر العربي سيكون محركاً رئيسياً في جذب أفضل الوجهات العالمية في قطاع السفر والتي تهم المستهلكين ورواد السفر في الشرق الأوسط. وبنفس السويّة، نعمل على تسويق منطقة الشرق الأوسط لمنظمي الرحلات السياحية والمتخصصين في قطاع السفر في الخارج".




وسيعرض سوق السفر العربي، الحدث العالمي الرائد المتخصص في مجال السفر والسياحة الداخلية والخارجية في منطقة الشرق الأوسط، أكثر من 2,800 منتج ووجهة سياحية من جميع أنحاء العالم إلى أكثر من 28,000 من المشترين والزوار ورواد التجارة في هذا القطاع. وسيسلط معرض هذا العام الضوء على أحدث التقنيات والابتكارات، وسيتم التطرق لها في جميع الندوات والمؤتمرات والأنشطة التي ستقام خلال المعرض.




ويوفر معرض "كونيكت" الشرق الأوسط والهند وأفريقيا 2019 الذي سيقام يومي الثلاثاء 30 أبريل والأربعاء 1 مايو منصة مثالية لإجراء لقاءات وعقد اجتماعات رسمية مرتبة مسبقاً بين المتخصصين في المطارات وشركات الطيران وهيئات الطيران الحكومية ومشغلي الجولات السياحية، بالإضافة إلى وجود فرص لتعزيز العلاقات مع العملاء الحاليين والجدد.




ويشارك في فعالية يوم المستهلك "هوليداي شوبر" التي ستقام يوم السبت 27 أبريل قبل انطلاق معرض سوق السفر العربي بيوم واحد، أكثر من 30 شركة عارضة من وجهات إقليمية وعالمية مختلفة في قطاع السياحة والضيافة، والتي ستقدم مجموعة واسعة من الخصومات والصفقات المغرية لتذاكر السفر والإقامة في الفنادق حصرياً للزوار الذين سيتواجدون في هذا اليوم.




وفي عامه الثالث، سيعود سوق السفر الدولي للسياحة الفاخرة إلى معرض سوق السفر العربي في يوميه الأول والثاني وهو حدث حصري مخصص لأولئك الذين يتطلعون إلى جذب المسافرين الأثرياء من الشرق الأوسط إلى وجهاتهم السياحية الفاخرة. كما سيشكل فرصة للتواصل والالتقاء بين أبرز الموردين الدوليين في قطاع الفخامة مع المشترين الرئيسيين من خلال اللقاءات والاجتماعات التي يتم تنسيقها وجدولتها مسبقاً. 




وفي هذا الإطار، قالت كورتيس: "يركز أسبوع السفر العربي على قطاع السياحة والسفر المتجدد في منطقة الشرق الأوسط تحت سقف واحد على مدار أسبوع واحد، ويسلط الضوء على دبي والإمارات العربية المتحدة ودول مجلس التعاون الخليجي وبالطبع على قطاع الضيافة المزدهر في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا".




ومن بين الأحداث البارزة الأخرى التي ستجري على مدار أسبوع السفر العربي، قمة مؤتمر منظمة السياحة العالمية التي ستعقد يوم الأحد 28 أبريل، بالإضافة إلى قمة صناعة الفنادق والقمة العالمية للسياحة الحلال وجلسة مخصصة للسياحة في المملكة العربية السعودية.




لمزيد من المعلومات حول أسبوع السفر العربي، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني:



=