Tuesday, 15 January 2019

Middle East comms agency signs exclusive partnership with leading UK direct marketer



New agreement between Shamal Communications and Andy Owen Copy & Creative, will enhance and strengthen client sales through the combination of quality public relations and world-class direct marketing




Dubai-based, full-service public relations consultancy Shamal Communications has signed an exclusive partnership with UK-based Andy Owen Copy & Creative, one of the world’s leading direct marketing consultancies, led by a Direct Marketing Association (DMA) Hall of Famer.




Owen is recognised as one of the most influential direct marketers of his generation and is renowned for his exceptional copywriting expertise for direct and digital campaigns. With over 31 years of international experience covering three continents, Owen’s career has seen him work across several industries with leading blue-chip companies.

The new partnership will see the amalgamation of Owen’s expertise in direct marketing with Shamal’s strong public relations and social media presence in the UAE and GCC, which includes an impressive portfolio of clients across several market verticals, including real estate, construction, facilities management, security, and tourism.


Shamal Communications’ General Manager. James Lakie said: “The combination of Andy’s unique ability to provide dynamic and incredibly influential direct marketing campaigns and Shamal’s market leading PR and digital offering, gives us a really strong competitive advantage in the regional market.

“We can now extend our offering from editorial to marketing messages aimed directly at targeted audiences, designed to sell,” he added.

Owen’s illustrious career began with a marketing role at Sony-owned American record label, RCA Records. He then went on to open a series of direct marketing agencies, including The Direct Marketing Organisation, Andy Owen & Associates and Andy Owen Copy & Creative, which has its Head Office in the UK.

During his career, Owen has travelled the world, regularly presenting conferences, seminars and masterclasses on all aspects of contemporary direct marketing – including several occasions in the Middle East. To date, he has presented in 29 countries. Owen is also a highly respected contributor to several international marketing and advertising publications.

“As one of the top three marketing copywriters in the world, it was vital for me to partner with an agency who shares the same integrity and high standards of written content, while also having a thorough understanding and in-depth insight of the Middle East region. Shamal Communications fits the criteria perfectly.

“Together we will deliver cutting-edge, dynamic and incredibly influential copy – a complete contrast to the inconsistent content and delivery of brand messages in ads, emails, websites and social media campaigns, that can often be found in this region.

“We will deliver copy that connects, reassures and most importantly, sells,” said Owen.

A full range of copywriting packages will be available, including, amongst others, direct marketing emails and social media post creation; webpage copywriting and editing; and a copy critique service.



Founded by Nathalie Visele and Steven Jones in 2004, Shamal Communications is an independent, full-service agency and a founding member of the Worldwide PR Affiliates, a strategic alliance of well-established, independent public relations companies in key locations around the world.



"شمال كوميونيكيشنز" توقع عقد شراكة حصري مع إحدى أبرز شركات التسويق المباشر في المملكة المتحدة

ستساهم الاتفاقية الجديدة بين "شمال" و"آندي أوين كوبي آند كرييتيف" في نمو مبيعات العملاء من خلال الجمع بين خدمات العلاقات العامة الرائدة والتسويق المباشر وفق أفضل المعايير العالمية




وقعت "شمال كوميونيكيشنز" الشركة الرائدة في مجال العلاقات العامة والاستشارات والتي تتخذ من دبي مقراً لها عقد شراكة حصرية مع شركة "آندي أوين كوبي آند كرييتيف" المتخصصة في الاستشارات التسويقية المباشرة على مستوى العالم، والحائزة على جوائز مرموقة من منظمة التسويق المباشر في المملكة المتحدة.

يُعد أوين واحداً من أبرز المؤثرين ضمن جيله في قطاع التسويق المباشر، ويشتهر بخبرته الواسعة في كتابة وتصميم الإعلانات للحملات المباشرة والرقمية. ومع أكثر من 31 عاماً من الخبرة العالمية التي تمتد على ثلاث قارات، عمل أوين ضمن العديد من الصناعات مع شركات عالمية مرموقة. 




وستشهد الشراكة الجديدة دمج تجارب أوين الناجحة في التسويق المباشر مع خبرات "شمال" الواسعة في مجال العلاقات العامة والتواصل الاجتماعي في دولة الإمارات العربية المتحدة ودول مجلس التعاون الخليجي، وذلك من خلال محفظتها الغنية التي تضم قائمة من العملاء المتميزين من مختلف القطاعات بما في ذلك العقارات والإنشاءات وإدارة المرافق والأمن وقطاع السياحة. 




وتعليقاً على هذه الشراكة، قال جيمس لاكي، مدير عام شركة "شمال كوميونيكيشنز": "إن المزج بين قدرة آندي الفريدة في ابتكار حملات تسويقية مباشرة وديناميكية، مع ما تقدمه "شمال" من خدمات رائدة في مجال العلاقات العامة يمنحنا ميزة تنافسية قوية جداً في السوق الإقليمية. حيث بات بإمكاننا الآن توسيع نطاق خدماتنا بدءاً من التحرير وصولاً إلى الرسائل والحملات التسويقية المباشرة التي تستهدف فئة محددة من الجمهور".




بدأت مسيرة أوين المهنية اللامعة من خلال دوره التسويقي في شركة التسجيلات الموسيقية الأمريكية "آر سي إيه" المملوكة من قبل شركة سوني. قبل أن يفتتح سلسلة من وكالات التسويق المباشر، بما في ذلك منظمة التسويق المباشر و"أندي أوين وشركاه" و"آندي أوين كوبي آند كرييتيف" التي يوجد مقرها الرئيسي في المملكة المتحدة. 




وخلال مسيرته تلك، سافر أوين إلى مختلف أنحاء العالم، نظم خلالها العديد من المؤتمرات والندوات والمحاضرات التعليمية في جميع جوانب التسويق المعاصر، وشارك في عدد من المؤتمرات البارزة في منطقة الشرق الأوسط. ويتواجد أوين الآن في 29 دولة، ويعد مساهماً فعالاً في العديد من منشورات التسويق والإعلان العالمية، ويحظى باحترام وتقدير الجميع.



وفي هذا السياق، قال آندي أوين: "بصفتي واحداً من أبرز ثلاثة كتاب متخصصين في التسويق على مستوى العالم، يسعدني للغاية إبرام اتفاقية شراكة مع "شمال كوميونيكيشنز" والتي تتمتع بنفس معايير النزاهة والجودة من حيث المحتوى، كما أنها تمتلك خبرة كبيرة في مجال العلاقات العامة في منطقة الشرق الأوسط. لذا فإن هنالك الكثير من الصفات المشتركة بين الجانبين، وهو ما يَعد بشراكة متينة وقوية في المنطقة".




وأضاف أوين: "بموجب هذا التعاون، سنعمل معاً على تقديم خدمات استثنائية ذات تأثير إيجابي في مختلف المجالات، مما يعزز من قيمة العلامات التجارية في الإعلانات ورسائل البريد الإلكتروني والمواقع الإلكترونية وحملات وسائل التواصل الاجتماعي في المنطقة. ونحن على ثقة بأننا سنقدم محتوى يضمن التفاعل ويجلب الثقة بين العلامة التجارية والعميل، والأهم من ذلك يؤدي إلى تحقيق عوائد مادية".

وستوفر هذه الشراكة مجموعة كاملة من الباقات الإعلانية، بما فيها التسويق المباشر عبر البريد الإلكتروني وإنشاء محتوى مؤثر عبر وسائل التواصل الاجتماعي وكتابة وتحرير صفحات المواقع الإلكترونية وخدمات المحتوى النقدي.




تأسست شركة "شمال كوميونيكيشنز" عام 2004 من قبل ناتالي فيسيل وستيفن جونز، وهي شركة استشارية مستقلة تقدم خدمات متكاملة في مجال العلاقات العامة، كما أنها عضو مؤسس في الرابطة العالمية للعلاقات العامة "وورلد وايز بي آر أفيليايتز" وهو تحالف استراتيجي لشركات علاقات عامة رائدة ومستقلة تنشط في مواقع حيوية في مختلف أنحاء العالم.
=