Tuesday, 8 January 2019

HONEYWELL UOP AWARDS SCHOLARSHIPS TO ENGINEERING STUDENTS FROM CAIRO UNIVERSITY






CAIRO, Egypt, January 08, 2018 – Honeywell (NYSE: HON) awarded scholarships to four chemical engineering students from Cairo University as a part of its ongoing commitment to develop and support young engineering talent in Egypt. Honeywell awarded the students at an event hosted by Cairo University.

“The recognition we have earned through the Honeywell UOP scholarship and internship program is a testament to the education we provide at Cairo University,” said Professor Ehab Abadir, head of Cairo University’s chemical engineering department. “We are very pleased with the Honeywell UOP initiative in the field of engineering with a particular focus on the oil and gas industry, enabling our students to learn about the industry in the Middle East as a whole. We look forward to further enhancing the Honeywell – Cairo University relationship in our future endeavors.”



The annual scholarship program, which commenced in 2016, is part of Honeywell’s investment in nurturing engineering talent in Egypt. This year the scholarship program was offered to Ahmed Yousry Muhammad, Omar Emad Khallaf, Esraa Ashraf Abdel-Alam and Mohamed Ahmed Khodeir, each who were selected after a rigorous interview process led by Honeywell UOP. In addition to the scholarship, the four students will compete for a seven-week internship placement program in the United States at Honeywell’s Research and Development Center near Chicago.



“Honeywell is committed to developing young talent in the engineering field in Egypt, and through our ongoing collaboration with Cairo University, we are able to recognize excellent academic potential,” said Khaled Hashem, president for Honeywell in Egypt and Libya. “With the oil and gas industry advancing rapidly, it is now vital to equip the younger generation with knowledge of the technological disruptions impacting the industry. Initiatives like the Honeywell UOP scholarship program invests in the next generation of the country’s science talent, which will benefit our refining, gas processing and petrochemical industries for years to come.”



The students received this scholarship at a ceremony in Cairo University.



Honeywell has a 50-year track record of working on many of Egypt’s most significant energy and infrastructure projects. The company’s vast technology portfolio spans across refining and petrochemical technologies, catalysts, process and control systems, renewable fuels and chemicals and specialty materials.





"هانيويل يو أو بي" تقدّم منحاً دراسية لطلاب كلية الهندسة في جامعة القاهرة 

القاهرة، مصر، 08 يناير 2018: قدمت هانيويل، الشركة العالمية الرائدة والمدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز (NYSE: HON)، أربع منح دراسية لطلاب قسم الهندسة الكيميائية في جامعة القاهرة في حفلٍ مميّز استضافته جامعة القاهرة، وذلك في إطار الحثيثة لدعم وتطوير المواهب الهندسية الشابة والصاعدة في مصر. 




وبهذه المناسبة قال البروفيسور إيهاب أبادير، رئيس قسم الهندسة الكيميائية في جامعة القاهرة: "من المؤكد أن المنح الدراسية التي حصل عليها طُلّابنا ضمن إطار برنامج المنح الدراسية والتدريب من "هانيويل يو أو بي"، تعد دليلاً على جودة التعليم الذي نقدمه في جامعة القاهرة.




وأضاف أبادير: " نفخر بمبادرة هانيويل يو أو بي المختصة في مجال الهندسة، والتي تركز بشكل خاص على صناعة النفط والغاز ، مما يمكن طلابنا من التعرف عن كثب على الصناعة في منطقة الشرق الأوسط.، ونتطلع إلى مزيد من التعاون لتعزيز العلاقة بين هانيويل وجامعة القاهرة في مساعينا المستقبلية. "




ويشكّل برنامج المنح الدراسية السنوي، الذي تم إطلاقه في عام 2016، جزءاً من استثمارات هانيويل الرامية إلى رعاية ودعم المواهب الهندسية في مصر. وتم تقديم المنح الدراسية هذا العام إلى كل من أحمد يسري محمد وعمر عماد خلاف وإسراء أشرف عبد العالم ومحمد أحمد خضير، وذلك عقب سلسلة من المقابلات التي أجرتها "هانيويل يو أو بي". وإلى جانب المنح الدراسية، سيتنافس الطلاب الأربعة للحصول على البرنامج التدريبي لمدة سبعة أسابيع في "مركز هانيويل للبحوث والتطوير" الذي يقع بالقرب من مدينة شيكاغو في الولايات المتحدة.

ومن جانبه قال خالد هاشم، رئيس شركة هانيويل في مصر وليبيا: "تلتزم هانيويل بدعم وتطوير المواهب الشابة المتخصصة بمجالات الهندسة في مصر، ويسعدنا مواصلة العمل على استكشاف الإمكانات الأكاديمية المتميّزة، وذلك من خلال تعاوننا المستمر والمثمر مع جامعة القاهرة".




وأضاف: "توازياً مع التطوّرات التي يشهدها قطاع النفط والغاز بوتيرة متسارعة، بات من الضروري اليوم تزويد جيل الشباب بمعلومات متعمّقة حول التحوّلات التكنولوجية الجذرية التي تؤثر بشكلٍ ملموس على القطاع. وتسهم مبادرة هانيويل يو أو بي في تمكين الجيل الجديد بالمهارات العلمية اللازمة للمساهمة في تطوير قطاعات التكرير ومعالجة الغاز والبتروكيماويات على مدى السنوات القادمة". 



ويعود حضور الشركة في مصر إلى أكثر من خمسين عاماً، وهي ملتزمة بتوفير أفضل المواهب والتقنيات لدعم وتطوير مشاريع الطاقة والبنية التحتية. وتتعاون هانيويل مع عدد من الشركات والجهات في قطاع النفط والغاز ومجالات التكرير والبتروكيماويات والمحفزات وأنظمة إدارة العمليات والتحكم، والوقود المتجدد والمواد الكيميائية والمواد المتخصصة.
=