Tuesday, 29 January 2019

ETIHAD AVIATION GROUP PROMOTES CAREER OPPORTUNITIES FOR UAE NATIONALS AT TAWDHEEF 2019 EXHIBITION









Recruitment campaign seeks cadet pilots, trainee aircraft mechanics and candidates for the Graduate and Foundation programme


More than 3,000 Emirati trainees have progressed through the renowned Etihad programme since its inception in 2007, with Emiratis now contributing to 11.5% of Etihad workforce


More than 60 per cent of the Etihad senior leadership team and the majority of the global airport management are UAE Nationals



Abu Dhabi, United Arab Emirates - Etihad Aviation Group showcases career opportunities and UAE National employment programmes at the region’s leading Emiratisation exhibition, Tawdheef 2019. On the opening day of the event, the Etihad team proudly welcomed His Excellency Sheikh Nahayan Mabarak Al Nahayan, Minister of Tolerance to the stand. The exhibition, which takes place from 28 to 30 January at the Abu Dhabi National Exhibition Centre, will see Etihad launch its 2019 recruitment drive.

The exhibition focuses on recruitment and career development for UAE Nationals and offers the perfect platform for Etihad to exhibit its wide range of employment and training opportunities. As well as meeting prospective employers, candidates will have the opportunity to attend many free seminars and workshops at Tawdheef.

Etihad, a highly respected employer in the region, is looking to attract the highest calibre of UAE Nationals for a variety of dynamic employment opportunities within the diverse aviation group. The recruitment drive is focused on cadet pilots and aircraft mechanics as well as seeking talented candidates for its renowned graduate and foundation programmes. Emirati employees will gain unrivalled global experience while enhancing the prestige of Abu Dhabi as the centre of hospitality between East and West.

Ibrahim Nasser, Chief Human Resources & Organisational Development Officer at Etihad Aviation Group said: “Etihad’s UAE National development strategy is underpinned by two pillars of learning and growth, and aims to provide dynamic opportunities that will develop local talent within the company. Etihad is proud to support Abu Dhabi’s vision to become a global aviation hub by equipping the next generation with the skills and expertise required in the future.”

The aviation industry is one of the most exciting employment opportunities in the world, with staff benefitting from easy access to global travel, as well as a dynamic working environment.

Etihad’s cadet pilot programme opens in 2019, seeking Emirati candidates with high school diplomas for one of the most exciting careers in aviation. The two-year training programme is delivered by Etihad Aviation Training, one of the world’s leading flight training schools. Graduates of the programme will join Etihad’s pilot ranks.

Aspiring job seekers may also be attracted to opportunities in Aircraft Mechanic programmes at Etihad which prepares UAE Nationals with high school diplomas to become aircraft mechanics and follow a career path to become Aircraft Technicians. The two-year programme features workshop rotations, heavy maintenance and the opportunity to focus on a particular mechanical engineering specialism.

Visitors to the exhibition will have the chance to learn more about the Foundation programme which consists of a combination of classroom training and experiential learning over an 18-month period, as well as the Graduate Officer scheme, a 12-month programme developing specific skills in various roles across the Etihad Aviation Group.

The four programmes are designed to address Etihad’s various business needs while at the same time prepare a cadre of talented UAE Nationals for future careers in the aviation industry.



Etihad Aviation Group’s respected UAE National Training programme has hosted more than 3000 since the programme was launched in 2007.



الاتحاد للطيران تعرض فرص عمل للإماراتيين في معرض توظيف 2019


حملة توظيف تستهدف الطيارين الجدد، المتدربين في ميكانيكية الطائرات ومرشحين لبرنامج الخريج المتدرب والبرنامج التأسيسي


أكثر من 3000 متدرب إماراتي التحقوا ببرنامج الاتحاد للطيران الشهير منذ انطلاقه في 2007، فيما تشكّل الكوادر الوطنية حوالي 11.5% من حجم القوى العاملة في المجموعة


اكثر من 60% من أعضاء الإدارة العليا في الاتحاد للطيران وأغلبية أعضاء إدارة فريق المطارات العالمية هم من الكوادر الوطنية





أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة- تعرض مجموعة الاتحاد للطيران فرص عمل وبرامج توظيف خاصة بالإماراتيين خلال معرض توظيف 2019، الذي يعتبر أكبر معرض للتوطين في المنطقة. خلال الافتتاح، استقبل فريق عمل الاتحاد بحفاوة سمو الشيخ نهيان بن مبارك آل نهيان، وزير التسامح. وسيشهد المعرض الذي سيقام من 28 إلى 30 يناير في مركز أبوظبي الوطني للمعارض، اطلاق حملة للاتحاد للتوظيف لعام 2019.




يركز المعرض على فرص توظيف الإماراتيين وبرامج تطوير مهارات الكوادر الوطنية وسيكون المنصة المثلى للاتحاد لعرض مجموعة واسعة من فرص العمل والتدريب. وإلى جانب مقابلة العديد من الموظفين المحتملين، سيسنح للزوار حضور الكثير من الدورات وورش العمل المجانية في معرض توظيف.




وتتطلع الاتحاد، وهي جهة توظيف تحظى بقدرٍ عالٍ من الاحترام في المنطقة، إلى استقطاب أهم المواهب الوطنية لفرص عمل مختلفة في كافة قطاعات المجموعة. وترتكز حملة التوظيف على الطيارين الجدد والمرشحين المهتمين بميكانيكية الطائرات، إلى جانب مواهب وطنية للانضمام إلى البرنامج التأسيسي و برنامج الخريجين المتدربين الذائعي الصيت. وسيتمكن الموظفون الإماراتيون من الحصول على خبرة دولية فريدة مع تعزيز صورة أبوظبي كمركز الضيافة الذي يربط الشرق بالغرب.




في هذه المناسبة، قال ابراهيم ناصر، الرئيس التنفيذي لشؤون الموارد البشرية والتطوير التنظيمي في مجموعة الاتحاد للطيران "ترتكز استراتيجية تطوير الكوادر الوطنية في الاتحاد للطيران على الدراسة وتنمية القدرات، وتهدف إلى توفير فرص نشطة ستطّور المواهب الوطنية في الشركة. تفتخر الاتحاد بدعم رؤية أبوظبي في أن تكون مركزًأ عالمياً للطيران من خلال إعداد الجيل الجديد بالمواهب والخبرة اللازمة للمستقبل."




يقدّم قطاع الطيران فرص عمل مثيرة حول العالم، إضافة إلى فتح الباب أمام الموظفين للسفر إلى مختلف بقاع الأرض، والعمل في بيئة حيوية.




ينطلق برنامج الاتحاد للطيارين الجدد في 2019، ويبحث عن طلاب إماراتيين من حاملي الشهادات الثانوية للانضمام إلى أكثر الوظائف تشويقاً في عالم الطيران. يقدّم برنامج التدريب الممتد على سنتين، في أكاديمية التدريب التابعة للاتحاد للطيران وهي واحدة من مدارس التدريب على الطيران الرائدة في العالم. وبعد الانتهاء من البرنامج، سينضم الخريجون إلى طاقم طياري الاتحاد للطيران.




وقد يهتم الباحثون عن العمل بالانضمام إلى برنامج فنيي الطائرات في الاتحاد والذي يهيء الطلاب الإماراتيين من حاملي الشهادة الثانوية للعمل في قطاع الهندسة الميكانيكية لصيانة الطائرات قبل الحصول على وظيفة فني طائرات. يقدّم البرنامج الذي يستمر لسنتين دورات في ورش الهندسة والصيانة مع فرصة اختيار العمل في مجال واحد من التخصص.




وسيطلّع زوار المعرض على برنامج التأسيس الذي يمزج بين التدريب الدراسي والتطبيق العملي على فترة 18 شهراً، إلى جانب برنامج الخريج المتدرب، الممتد على 12 شهراُ والمرتكز على تطوير مهارات محددة في مختلف إدارات مجموعة الاتحاد للطيران.




صمّمت البرامج الأربعة لملاقاة مختلف حاجات الاتحاد للطيران العملية، ولتأهيل الكوادر الوطنية الموهوبة للعمل في قطاع الطيران.




ضمّ برنامج تدريب الكوادر الوطنية التابع لمجموعة الاتحاد للطيران أكثر من 3000 متدرّباً منذ انطلاقه في 2007.





=