Tuesday, 8 January 2019

Al Ansari Exchange donates USD 1 million to Gavi, the Vaccine Alliance






UAE, 08 January 2019 – Al Ansari Exchange, the UAE-based foreign exchange company has donated USD 1 million to Gavi, the Vaccine Alliance to support the Alliance mission to create equal and improved access to new and underused vaccines for children living in the world’s poorest countries. Since its inception in 2000, over 700 million people have been immunized and 10 million lives have been saved as a result of the Vaccine Alliance efforts. The move is in line with the UAE Government’s innovative programs and initiatives geared towards contributing to a stronger global health.




Mohamed Ali Al Ansari, Chairman of Al Ansari Exchange, said: “Gavi’s noble mission to vaccinate additional 300 million children in the world’s poorest countries between 2016 and 2020 is unparalleled and worthy of our support. We are one with Gavi in its endeavor to protect the lives of millions of the world’s most vulnerable children by making sure that they have access to life-saving vaccines. As such, we have made a USD 1 million pledge to the organization. It is a testament also to our confidence and trust in Gavi’s capabilities to achieve its goals and we hope that this move will have a positive ripple effect throughout the global community.”




“This is the first time that Al Ansari Exchange has lent its support to Gavi and it will be a welcome contribution to our mission to ensure no child goes without lifesaving vaccines,” said Dr Seth Berkley, CEO of Gavi, the Vaccine Alliance. “This new funding will help vaccinate hundreds of thousands of children against some of the world’s deadliest diseases. I’d like to offer my sincere thanks on behalf of Gavi to Al Ansari Exchange for this support.”




Al Ansari Exchange has launched several charitable and social initiatives and programs related to the education, health and other charities. The company is also active in supporting relief to natural disasters in various regions of the world.




"الأنصاري للصرافة" تتبرع بمليون دولار لمنظمة التحالف العالمي للقاحات والتحصين "جافي"




الإمارات، 08يناير 2019 - أعلنت "الأنصاري للصرافة"، الشركة المتخصصة في توفير خدمات التحويلات المالية وصرف العملات الأجنبية في دولة الإمارات، عن تبرعها بمليون دولار لمنظمة التحالف العالمي للقاحات والتحصين "جافي" لدعم جهودها في توفير فرص متكافئة لحصول الأطفال في أفقر دول العالم على اللقاحات الجديدة. ومنذ تأسيس "جافي" في العام 2000، تم تحصين أكثر من 700 مليون شخص، وإنقاذ 10 ملايين آخرين بفضل جهود المنظمة في مجال التحصين وتوفير اللقاحات. وتأتي هذه الخطوة تماشياً مع البرامج والمبادرات المبتكرة لحكومة دولة الإمارات والموجهة للمساهمة في تعزيز الصحة العالمية.




وقال محمد علي الأنصاري، الرئيس والمدير التنفيذي لشركة "الأنصاري للصرافة"، "إن نجاح منظمة "جافي" في تحصين 300 مليون طفل إضافي في أفقر دول العالم بين عامي 2016 و2020 هي مهمة نبيلة وتستحق كل الدعم. ونحن ملتزمون مع مساعي المنظمة الهادفة لحماية أرواح ملايين الأطفال الأكثر احتياجاً في العالم من خلال ضمان حصولهم على اللقاحات الأساسية. ونأمل من خلال هذا التبرع على تعزيز قدرات "جافي" في تحقيق أهدافها وأن يكون لهذه الخطوة الأثر الإيجابي في مختلف أنحاء العالم. ونحن في "الأنصاري للصرافة" ملتزمون في تطبيق خطتنا الاستراتيجية التي تهدف إلى مواكبة رؤية الدولة وقيادتها الرشيدة، انطلاقا من حرصنا على تفعيل وترسيخ ثقافة المسؤولية الاجتماعية وإبراز دور القطاع الخاص في المساهمة في البرامج التنموية المجتمعية."




من جهته، قال الدكتور سيث بيركلي، الرئيس التنفيذي لمنظمة "جافي": "نثمن جهود شركة "الأنصاري للصرافة" بتقديم الدعم لنا للمرة الأولى، في مساهمة قيّمة لتحقيق مهمتنا الرامية إلى ضمان حصول الأطفال الأشد احتياجاً على اللقاحات التي تسهم في إنقاذ حياتهم. وسيساعدنا هذا التبرع في تحصين مئات الآلاف من الأطفال ضد بعض الأمراض المميتة. وأود بالنيابة عن منظمة "جافي" أن أتقدم بخالص الشكر والامتنان إلى شركة الأنصاري للصرافة على دعمها الكبير لنا." 




وكانت "الأنصاري للصرافة" قد أطلقت العديد من المبادرات والبرامج الخيرية والاجتماعية المتعلقة بقطاعات التعليم والصحة ودعم الجمعيات الخيرية المختلفة. كما تنشط الشركة في دعم قضايا الإغاثة والكوارث الطبيعية في مختلف مناطق العالم.

=