Wednesday, 26 December 2018

Shah Rukh Khan Impressed by UAE’s Sports Medicine and Advanced Technology





Dubai, United Arab Emirates, 24 December 2018, (AETOSWire): Recently, Indian film star and producer Shah Rukh Khan toured nanoM, a state-of-the-art sports and human performance facility based in Dubai that provides comprehensive health and fitness analyses.

Shah Rukh, who spent more than two hours at the facility, signed the clinic’s wall of fame and said: “I’ve visited many facilities around the world, including ones in the US and Europe, and nanoM’s equipment and technology are the most impressive by far.”

“I can see why professional footballers, cyclists and cricketers use nanoM’s services. My team – the Kolkata Knight Riders – and I will definitely be back for health and performance assessments,” he added.

Karan Rekhi, Vice President – Operations of Nano M, an Emirates Healthcare Company said, “We were delighted to host SRK at our facility. Our wall of fame is almost completely covered; I believe word spreads when you offer excellence. nanoM is the facility of choice for sports professionals and celebrities seeking to enhance their performances and address existing or potential injuries.”

Other famous visitors include English football legend Frank Lampard, who underwent a series of tests at nanoM earlier this year, and Lee Peltier, who plays for Cardiff City.



nanoM is a unique, premium health assessment facility with technology that is at least a decade more advanced than that in other facilities. The latest equipment is used to analyse health, fitness, total body functionality and physical performance capabilities, and the facility has a movement analysis area with high definition cameras to monitor and analyse whole body motion.


الطب الرياضي والتكنولوجيا المتقدمة في الإمارات العربية المتحدة يثيران إعجاب شاروخان

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 24 ديسمبر2018، ("ايتوس واير"): قام نجم الأفلام والمنتج الهندي الشهير شاروخان مؤخرًا بجولة في مركز نانو إم، وهي منشأة متطورة متخصصة في الأداء الرياضي البشري مقرها دبي، وتوفر تحليلات شاملة للصحة واللياقة البدنية.

وقال النجم شاروخان، الذي قضى أكثر من ساعتين في المركز ووقّع على جدار المشاهير فيه: "لقد زرت العديد من المنشآت في جميع أنحاء العالم - بما في ذلك المنشآت في الولايات المتحدة وأوروبا - ولكن حتى الآن تعتبر المعدات والتكنولوجيا في مركز نانو إم هي الأكثر إثارة للإعجاب، وأعرف الآن لماذا يستخدم لاعبو كرة القدم المحترفون وراكبو الدراجات ولاعبو الكريكيت هذا المركز، وبالتأكيد سأعود أنا وفريقي - فريق "كولكاتا نايت رايدرز"- إلى زيارة نانو إم مجددًا لإجراء تقييمات صحية ورياضية للأداء". 

من ناحيته، قال كاران ريخي، نائب الرئيس لشؤون العمليات في مركز نانو إم، إحدى شركات الإمارات للرعاية الصحية: "لقد سعدنا باستقبال شاروخان في مركزنا. إن حائط المشاهير في مركزنا مغطى بالكامل تقريبًا. وأعتقد أن صيتك يذيع عندما تقدم خدمات متميزة. إن مركز نانو إم هو المكان المفضل للمهنيين الرياضيين والمشاهير الذين يسعون إلى تعزيز أدائهم ومعالجة الإصابات الحالية أو المحتملة". 

ويُذكر أنه من بين الزوار المشهورين الآخرين: أسطورة كرة القدم الإنجليزية فرانك لامبارد، الذي خضع إلى سلسلة من الاختبارات في نانو إم بوقت سابق من هذا العام؛ ولي بيلتييه، الذي يلعب في نادي كارديف سيتي. 

ويعد مركز نانو إم منشأة فريدة من نوعها للتقييم الصحي، مزود بتقنية متقدمة عن مثيلاتها في المراكز الأخرى بعشر سنوات على الأقل. وتستخدم في المركز أحدث المعدات لتحليل الصحة واللياقة البدنية ووظائف الجسم الإجمالية وقدرات الأداء الجسدي، ويحتوي المركز على مكان لتحليل الحركة مزود بكاميرات عالية الوضوح لمراقبة وتحليل حركة الجسم بالكامل.
=