Sunday, 9 December 2018

AN EVEN MORE GLOBAL SIMA 2019





The 78th edition of SIMA, the international agri-business show, will be held from 24 to 28 February 2019 at the Paris-Nord Villepinte Exhibition Centre. Providing confirmation of its vitality and reach, world leaders in the sector have already booked their space.



THE POINT OF CONVERGENCE FOR ALL FORMS OF AGRICULTURE WORLDWIDE

With its 1,770 expected exhibitors from 42 countries, its 230,000 trade entries from 135 countries and its 360 international delegations, SIMA is the point of convergence for all types of agriculture worldwide. This is borne out by the hike in the number of international exhibitors (+12.5%) and illustrated by the arrival of new brands in all sectors. The return of some brands (including Poclain Hydraulics – France, GKN Walterscheid – Germany and Basak Traktor – Turkey) which had previously stayed away for several editions, serves as further confirmation.


The number of international exhibitors has risen sharply (+12.5%). SIMA is legitimate in staking its claim as the essential trade event for farmers from all over the world! Ninety-five percent of its available exhibiting surface area is already booked. There are 114 new companies among the exhibitors (up 40% on 2017). With 3 months still to go before its opening day, SIMA is breaking all the records!




A MARKETPLACE FOR EXCHANGE AROUND THE DIVERSITY OF AGRICULTURE

With its theme “Innovation for competitive agriculture”, SIMA 2019 is more open than ever to the diversity of today’s farming. This is demonstrated by its wide-ranging and co-designed content and events which focus on pragmatism and business.


SIMA African Summit, the international colloquium to gain access to a fast-growing market


SIMA Dealers Day, bringing together dealers from all over the world


International round tables, addressing the major challenges of the farming world (augmented agriculture, organic farming, agronomy, etc.)


Start-up Villages, venues for international emulation around digital and connected solutions


SIMAGENA, the European cattle genetics event, etc.




GOING GLOBAL

Finally, for its 2019 edition the show is ramping up its promotional initiatives through its international network of 47 representative offices and an active visitor promotion policy in more than 90 countries, most particularly in Egypt. Once again this year, visitors are expected to come from 135 countries.




Business France is the national agency supporting the international development of the French economy, responsible for fostering export growth by French businesses, as well as promoting and facilitating international investment in France. As part of its task to promote SIMA Paris in Egypt, the office of Business France informs the Egyptian companies about new features of SIMA and can help them to get free invitations.




توجه عالمي أكبر للمعرض الدولي لموردي قطاع الزراعة وتربية الماشية 

"سيما 2019"




من المقرر أن تعقد فعاليات الدورة الثامنة والسبعين للمعرض الدولي لموردي قطاع الزراعة وتربية الماشية "سيما 2019" في الفترة من 24 إلى 28 فبراير 2019 بمركز المؤتمرات باريس نور فيلبانت. ويتمتع هذا المعرض بنشاط وشهرة كبيرة وهو ما دل عليه قيام الرواد العالميين في القطاع بحجز أماكنهم بالفعل للمشاركة في فعاليات الدورة القادمة.




ملتقى جميع أنواع الزراعات على مستوى العالم

في إطار توقع مشاركة 1.770 عارض من اثنتين وأربعين دولة مع إصدار 230.000 تأشيرة دخول تجارية من 135 دولة إلى جانب مشاركة 360 وفد دولي، يعد المعرض الدولي لموردي قطاع الزراعة وتربية الماشية "سيما 2019" ملتقى جميع أنواع الزراعات على مستوى العالم. ومما لا شك فيه أن زيادة عدد جهات العرض الدولية (+ 12.5%) ومشاركة علامات تجارية جديدة على مستوى جميع القطاعات هي أمور من شأنه التأكيد على المكانة العالمية التي وصل إليها المعرض. فضلا عن ذلك فإن عودة اشتراك بعض العلامات التجارية بعد غياب دام لعدة دورات سابقة (مثل شركات بوكلان هيدروليكس من فرنسا وجي.كي.إن ولترشايد من ألمانيا وباساك تراكتور من تركيا) هو مؤشر دال على تزايد أهمية هذا الملتقى. 




هذا ويشهد عدد جهات العرض الدولية المشاركة زيادة كبيرة (مسجلا +12.5%). واليوم أصبح المعرض الدولي لموردي قطاع الزراعة وتربية الماشية "سيما" فعالية تجارية أساسية لا غنى عنها للمزارعين من جميع أنحاء العالم!. وقد تم بالفعل حالياً حجز 95% من مساحات العرض. وعلى مستوى جهات العرض وصل عدد الشركات الجديدة المشاركة لأول مرة 114 شركة (بزيادة 40% عن عام 2017). ومن ثم استطاع معرض "سيما" تحطيم جميع الأرقام القياسية قبل ثلاثة أشهر على انطلاق فعالياته!. 




"سيما" ساحة لتبادل المعلومات الخاصة بتنوع الزراعة

وفي إطار اختيار موضوع "الابتكار من أجل زراعة تنافسية" كمحور أساسي للمعرض، ينفتح معرض "سيما 2019" بشكل غير مسبوق على تنوع الزراعة الحالي. والدليل على هذا الاتجاه هو محتوى المعرض وفعالياته المتنوعة والمصممة بشكل متناغم من خلال التركيز على الواقعية وعلى قطاع الأعمال، وهو ما تؤكده الفعاليات التالية: 


قمة سيما أفريكان: ندوة دولية لتيسير الدخول لسوق متنامي بشكل سريع. 


يوم سيما ديلر: ملتقى للموزعين من جميع أنحاء العالم.


الموائد المستديرة الدولية: جلسات لبحث التحديات الرئيسية في مجال الزراعة على مستوى العالم (تكنولوجيا الواقع المعزز في مجال الزراعة، الزراعة العضوية، علم الزراعة... إلخ).


القرى الناشئة: أماكن للمنافسة الدولية حول الحلول الرقمية والاتصال عبر الانترنت.


سيماجينا: فعالية أوروبية خاصة بجينات سلالات الأبقار...إلخ. 




لقاء العالم

وأخيراً ستشهد دورة معرض "سيما 2019" تكثيف لمبادرات الدعاية عبر شبكة دولية تضم 47 مكتب تمثيل وعبر سياسة ترويج نشطة للزائرين على مستوى أكثر من تسعين دولة لا سيما على مستوى مصر. ومن المتوقع مجدداً هذا العام مشاركة زائرين من 135 دولة. 




تعد بيزنس فرانس وكالة حكومية لدعم تنمية الاقتصاد الفرنسي دولياً. وهي مسئولة عن الترويج للشركات الفرنسية وتعزيز نمو صادراتها فضلا عن تشجيع وتسهيل الاستثمارات الدولية في فرنسا. 

وفي إطار كون الترويج لمعرض "سيما باريس" في مصر جزء من مهام الدعاية المنوط بها الوكالة، يقوم مكتب بيزنس فرانس في مصر بإعلام الشركات المصرية بكل ما هو جديد عن معرض "سيما" مع إمكانية مساعدتهم للحصول على دعوات مجانية.



=