05 December, 2018

ACJ display at Dubai's MEBA show points way to future of business aviation






Echoes trend toward more spacious cabins

@acropolis_uk @airbus #ACJ320neo #MEBAAShow2018




5th December 2018 – Airbus Corporate Jets (ACJ) is exhibiting an ACJ319 at the MEBAA show, highlighting the comfort and space on offer, and echoing the trend towards larger cabins in new-generation business jets.

Operated by Acropolis Aviation of the UK, which is upgrading to an ACJ320neo to benefit from improved fuel efficiency and range, the aircraft is offered for VVIP charter flights.

“What you get in the cabin, and being able to fly when and where you want, is the bedrock of business aviation, and being able to stand upright and move around freely – a trademark feature of Airbus corporate jets – makes a huge difference to enjoyment and productivity,” says ACJ President Benoit Defforge.

Airbus ACJ320 Family aircraft have the widest and tallest cabins of any large business-jet, while being about the same size and delivering similar operating costs.

New members of the family, such as the ACJ319neo and ACJ320neo, feature new engines and wingtip-mounted Sharklets, enabling even longer intercontinental flights in the best comfort and space that money can buy - as well as saving fuel and reducing operating costs.

The first of these new aircraft, an ACJ320neo for Acropolis Aviation, successfully completed flight trials in November, and will be delivered for outfitting in the coming weeks. It will join more than 500 A320neo Family aircraft that are already in widespread airline service.

A total of 11 ACJ320neo Family aircraft have been ordered to date, from customers that include Acropolis Aviation, Comlux, K5 Aviation and undisclosed customers.




Continuous improvements mean that the ACJ319neo can fly eight passengers 6,750 nm/12,500 km or more than 15 hours, while the ACJ320neo can transport 25 passengers 6,000 nm/11,100 km or more than 13 hours.




The Middle East is one of the biggest business-jet markets in the world and was where Airbus sold its first corporate jet in the mid-Eighties. Around 60 ACJs are currently flying in the Middle East, comprising about 40 ACJ320 Family aircraft and some 20 VIP widebodies.




It is thus a key market for Airbus’ VIP widebodies - such as the new ACJ330neo and ACJ350 XWB - which can carry even more passengers and fly nonstop to the world.




More than 190 ACJs are in service today, delivering the robust reliability and worldwide support that comes from their airliner heritage, plus services tailored to corporate jet needs.



ضمن مشاركتها في معرض الشرق الأوسط لطيران رجال الأعمال في دبي

إيرباص لطائرات رجال الأعمال تقدم مستقبل قطاع الطيران الخاص


توجه السوق نحو مقصورات أكثر رحابة

@acropolis_uk @airbus #ACJ320neo #MEBAAShow2018



ديسمبر ٥، ٢٠١٨ – تعرض إيرباص لطائرات رجال الأعمال طائرة من طراز ACJ319، ضمن مشاركتها في معرض الشرق الأوسط لطيران رجال الأعمال، الذي يقام في دبي بين ١٠-١٢ ديسمبر الجاري. وتسلط إيرباص لطائرات رجال الأعمال الضوء على مفاهيم الراحة والمساحات الرحبة، لتعكس التوجه نحو مقصورات أوسع ضمن الجيل الجديد من طائرات رجال الأعمال. 



هذا وتشغل الطائرة المعروضة من طراز ACJ319 شركة اكروبولس للطيران من المملكة المتحدة، والتي ستعمل على ترقية الطائرة إلى طراز ACJ320neo للاستفادة من التحسينات المتعلقة بفاعلية استهلاك الوقود ومدى الطيران، فيما سيتم تخصيص الطائرة لرحلات الطيران العارض للشخصيات المهمة للغاية. 

وقال بينوا دوفورج، رئيس شركة إيرباص لطائرات رجال الأعمال: "نحرص على تقديم منتج متكامل يجمع بين الرفاهية والأجواء العملية في المقصورة، وحرية وسهولة وفاعلية واقتصادية السفر الجوي لرجال الأعمال حول العالم". 

هذا وتمتاز عائلة طائرات إيرباص ACJ320 بمقصورتها الأعرض والأطول بين طائرات رجال الأعمال الكبيرة، كما تمتاز بالحد من الكلفة التشغيلية. 

وانضم لعائلة ACJ320 عضوين جديدين هما من طراز ACJ319neo و ACJ320neo وكلاهما بخيار المحرك الجديد، وأجنحة أكثر امتداداً تعتمد تقنية شاركلتس Sharklets مما يسهم في إمكانية التحليق لمسافات عابرة للقارات ضمن أعلى معايير الراحة والمساحات الرحبة مع الحد من استهلاك الوقود والكلفة التشغيلية. 



وأكملت أول طائرة من طراز ACJ320neo الخاصة بـ اكروبولس للطيران، بنجاح رحلتها الأولى في نوفمبر الماضي، ضمن برنامج اختباري. وسيتم تسليم الطائرة لترتيب مقصورتها خلال الأسابيع القليلة المقبلة، لتنضم إلى٥٠٠ طائرة من هذا الطراز في الخدمة حالياً من قبل المشغلين حول العالم. 

وسجلت عائلة طائرات ACJ320neo ما مجموعه ١١ طلبية حتى يومنا هذا من قبل زبائن من ضمنهم اكروبولس للطيران وكوملوكس وكيه فايف للطيران ومجموعة من الزبائن لم يفصح عن أسمائهم. 



وتنعكس التحسينات المتواصلة لعائلة ACJ320 بقدرة طائرة ACJ319neo على التحليق لمسافة ١٢٥٠٠ كيلومتر أو أكثر من ١٥ ساعة طيران وعلى متنها ٨ مسافرين. فيما تحلق طائرة ACJ320neo بـ٢٥ مسافراً لمسافة ١١١٠٠ كيلومتر أو أكثر من ١٣ ساعة طيران. 



وتعتبر منطقة الشرق الأوسط من أكبر أسواق طائرات رجال الأعمال، حيث باعت إيرباص أولى طائراتها لرجال الأعمال في هذه السوق في منتصف الثمانينات من القرن الماضي. وتعد المنطقة موطناً لقرابة ٦٠ طائرة من طراز ACJ تشمل ٤٠ طائرة من طرازACJ320 و٢٠ طائرة ذات الهيكل العريض لكبار الشخصيات. 



وتشهد سوق طائرات كبار الشخصيات عريضة الهيكل حضوراً قوياً في المنطقة، والتي بإمكانها نقل المزيد من الركاب والتحليق من دون توقف لوجهات مختلفة حول العالم، وتشمل هذه الطائرات كلاً من عائلتي ACJ330neo وACJ350 XWB.



ويستفيد اليوم ١٩٠ من زبائن طائرات ACJ، من الاعتمادية الفائقة وخدمات الدعم المنتشرة حول العالم والخدمات المخصصة لاحتياجات طائرات رجال الأعمال.



=