Sunday, 25 November 2018

The BIG 5 INTERNATIONAL BUILDING & CONSTRUCTION SHOW






A key event for French companies seeking to position themselves in the United Arab Emirates and the Middle East

Dubai – November 26 to 29, 2018




United Arab Emirates- November 2018: to enable French companies to seize new opportunities or reinforce their existing presence, Business France, the national agency supporting the international development of the French economy, will once again be running two French pavilions at the BIG 5, the Middle East's leading construction industry show. Twenty-four companies from the industry's various sectors will be presenting their products, services and expertise to local businesses.




The French construction, finishing work industry has several undeniable strengths in line with the Expo 2020 Dubai, likely to require transport and tertiary infrastructure, and will therefore create a whole host of opportunities that French companies must leverage by establishing ties with local decision makers.




with a highly fragmented network of 392,000 companies and sales of €135 billion in 2017, the industry has one or more global leaders from France in most of its component sectors: VINCI, EIFFAGE, BOUYGUES and SPIE, to name just a few. France boasts a highly diverse offering when it comes to the building trades, with companies of all sizes providing structural engineering services and finishing work (carpentry, roofing, insulation, sanitation, air-conditioning, smoke detectors, etc.) and interior fittings (wall and floor coverings, luxury tapware, home automation, etc.).




Marc Cagnard, Managing Director Business France Middle East commented: “Innovation features strongly in French companies, from new and biosourced building materials, wooden construction driven by ecological considerations, and smart building in BIM – Building Information Modeling – to home automation, smart meters, energy optimization tools, solar glass, and smart thermostats, boilers and bulbs, these are just some of the development initiatives currently being pursued by businesses in the sector”.




Lastly, France enjoys a strong reputation for quality and reliability, which are especially important in the construction industry due to safety risks. France tends to maintain a strong presence internationally with €22 billion generated in foreign markets, to export top-quality carefully designed, advanced technology products (innovative insulation materials, building facades that let in natural light, suspended ceilings, clay roof tiles, natural paints, decorative fireplaces, etc.).




To meet French exhibitors at the Big 5 Show, come along at Dubai World Trade Centre:





Between HALL 1 and 4: MEP & Building Interiors,


HALL ZA’ABEEL 1-3: Construction Tools & Building Materials


Stand to watch:


GV2 VEDA France will be presenting its VEDAFEU range, dedicated to passive fire protection, which has been validated by the UAE Civil Defense.


Rapid fire spread in buildings is something that, even today, continues to be a problem, with consequences that are often disastrous leading in some cases to heavy loss of life. There is no lack of recent examples:- The Zen Tower in Dubai in May 2018, Grenfell Tower in London in June 2017, Torch Tower in Dubai in 2017 and 2016, The Address Downtown also in Dubai in December 2016... The only way to protect people and property in the face of this type of events is to systematically install appropriate, certified and patented fire barrier solutions during construction.




Among the products for which GV2 VEDA FRANCE is famous, the VEDAFEU range, designed to offer passive fire protection, consists of ropes, mattresses, blankets, fillerboards and firestop foam. This patented range is validated by local authorities (UAE Civil Defense, Qatar Civil Defense, Kuwait Fire Department...) and has obtained international certifications (EN, UL, BS) issued by world-renowned independent official laboratories (Efectis, CSTB, TÜV Singapore, Exova...).




VEDAFEU products are fire-rated up to 4 hours and can be used for joint gaps up to 840 mm. In order to meet the most challenging technical requirements, these firestop solutions are validated in multiple configurations: - with and without movement; for horizontal and vertical applications, for head-of-wall configurations, for facade panels…








فعالية رئيسية للشركات الفرنسية الراغبة في التواجد في الإمارات العربية المتحدة والشرق الأوسط

دبي – في الفترة من 26 إلى 29 نوفمبر 2018




الإمارات العربية المتحدة 2018: في إطار السعي لمساعدة الشركات الفرنسية على إيجاد فرص جديدة وعلى تعزيز تواجدها في الأسواق، ستقوم الوكالة الوطنية لدعم تنمية الاقتصاد الفرنسي دولياً بيزنس فرانس مجدداً بتنظيم جناحين فرنسيين في معرض الخمسة الكبار والذي يعد معرضاً رائداً في مجال صناعة البناء والتشييد على مستوى الشرق الأوسط. ومن المقرر أن تشارك في هذه الفعالية أربع وعشرون شركة فرنسية من مختلف قطاعات هذه الصناعة بهدف عرض منتجاتهم وخدماتهم وخبراتهم أمام قطاع الأعمال المحلي. 




تتمتع صناعة البناء والتشييد وأعمال التشطيب في فرنسا بمقومات قوة متوافقة دون شك مع متطلبات معرض إكسبو الدولي 2020 بدبي مثل متطلبات البنية الأساسية لقطاعي النقل والخدمات. ومن ثم ستتاح مجموعة كبيرة من الفرص التي يجب على الشركات الفرنسية الاستفادة منها عبر إرساء علاقات قوية مع متخذي القرار المحليين.




وفي إطار امتلاك شبكة موسعة مكونة من 392.000 شركة مع تحقيق حجم مبيعات بلغ 135 مليار يورو عام 2017، تمتلك هذه الصناعة أكثر من جهة فرنسية رائدة عالمياً على مستوى أغلب القطاعات المكونة لهذه الصناعة مثل مجموعات فينسي وإيفاج وبيويج وسبي على سبيل المثال وليس الحصر. كما تقدم فرنسا عرضاً شديد التنوع بقطاعات التشييد والبناء من خلال شركات بجميع الأحجام على مستوى خدمات الهندسة الإنشائية وأعمال التشطيب (النجارة، الأسقف، أنظمة العزل، الصرف الصحي، أنظمة التكييف، أنظمة كشف الدخان ...إلخ) وكذا على مستوى التجهيزات الداخلية (تغطية الجدران والأرضيات والأدوات الصحية الفاخرة وأتمتة المنازل ...إلخ). 




وقد علق السيد مارك كانيار مدير بيزنس فرانس في الشرق الأوسط قائلا: "تتمتع الشركات الفرنسية بعناصر ابتكار قوية مثل خامات البناء الجديدة والصديقة للبيئة وعمليات التشييد المعتمدة على استخدام الأخشاب للحفاظ على البيئة والأبنية الذكية المرتكزة على نظام نمذجة معلومات المباني (الـBIM) وأتمتة المنازل والعدادات الذكية وأدوات تحسين الطاقة والزجاج الشمسي ومنظِمات الحرارة الذكية وأجهزة تدفئة المياه الذكية ولمبات الإنارة الذكية. إنها بعض الأمثلة لمبادرات التطوير التي تقوم بها حالياً الشركات في هذا القطاع". 




وأخيراً فقد حظيت فرنسا بشهرة كبيرة على صعيد الجودة والمردود وهي مقومات لها أهمية خاصة في صناعة البناء والتشييد نظراً لضرورة استبعاد أي مخاطر. ومن ثم تسعى فرنسا للحفاظ على تواجد دولي قوي حيث استطاعت تحقيق مبيعات بلغت 22 مليار يورو في الأسواق الأجنبية بفضل تصدير منتجات عالية الجودة تم تصميمها بشكل دقيق في إطار الاعتماد على أحدث التكنولوجيا (مثل خامات عزل مبتكرة وواجهات مباني تعتمد في إنارتها على الإضاءة الطبيعية وأسقف معلقة وقرميد أسقف مصنوع من الطمي فضلا عن دهانات طبيعية ومدفأت منزلية ديكور ...إلخ). 




وللتعرف على العارضين الفرنسيين في معرض بيج فايف، يرجى زيارة مركز دبي التجاري العالمي: 


ما بين قاعة رقم (1) ورقم (4): الخدمات الميكانيكية والكهربائية والسباكة (MEP) والتجهيزات الداخلية للمباني.


قاعة زعبيل 1-3: أدوات التشييد وخامات البناء. 




المنصات التي يجدر مقابلتها:




شركة جيه.فيه.دو- فيدا فرانس تعرض سلسلة فيدافو الخاصة بتوفير الحماية السلبية من الحرائق 

والحاصلة على شهادة اعتماد من الدفاع المدني الإماراتي 




إن الانتشار السريع للحرائق داخل المباني لا يزال يمثل حتى يومنا هذا مشكلة نظراً لأن عواقبه غالباً ما تكون كارثية حيث يؤدي أحياناً إلى خسائر فادحة في الأرواح. وهناك أمثلة حديثة دالة على ذلك مثل حريق برج زين في دبي في مايو 2018 وحريق برج جرينفل في لندن في يونيو 2017 وحريق برج الشعلة في دبي عامي 2017 و2016 وحريق فندق فندق العنوان دبي داون تاون في دبي في ديسمبر 2016. وبالتالي يعد الحل الوحيد لحماية الأفراد والممتلكات من هذه المشكلة هو القيام بشكل ممنهج خلال عمليات تشييد المباني بتركيب حلول حماية من النيران مع مراعاة أن تكون حلول مناسبة ومعتمدة ومسجلة.

ومن بين المنتجات التي تشتهر بها شركة جيه.فيه.دو- فيدا فرانس هناك سلسلة فيدافو المصممة لتوفير حماية سلبية من الحرائق وتشمل حبال وحشوات وبطانات وشرائح ورغاوي مقاومة للنيران. وقد تم اعتماد هذه السلسلة المسجلة رسمياً من قبل سلطات محلية عديدة (مثل الدفاع المدني في الإمارات العربية المتحدة وقطر والإدارة العامة للإطفاء في الكويت ...إلخ). كما حصلت هذه السلسلة على شهادات اعتماد دولية (التوافق مع معايير الأمان الأوروبية "EN" والأمريكية "UL" والبريطانية "BS") وهي شهادات ممنوحة من قبل معامل رسمية مستقلة ذات شهرة عالمية (مثل مجموعة إيفيكتيس ومراكز سيه.إس.تيه.بيه وتي.يو.في سنغافورة ومجموعة إكسوفا...).




هذا وتتمتع منتجات فيدافو بالقدرة على مقاومة النيران لمدة تصل إلى أربع ساعات مع إمكانية استخدامها بفواصل فتحات تصل إلى 840 ملليمتر. وفي إطار السعي لتلبية متطلبات أكبر التحديات التقنية، تم اعتماد هذه الحلول المقاومة للنيران بتصميمات عدة سواء كان لأماكن ثابتة أو متحركة ولتطبيقات أفقية أو رأسية ولتصميمات خاصة بمنطقة التقاء الأسقف مع الجدران وحتى لواجهات المباني...

=