Wednesday, 28 November 2018

SODIC Supports National Campaign against Sexual Harassment






Cairo, Egypt: 26 November 2018

Sixth of October Development & Investment Company “SODIC”, in cooperation with a coalition of partners including governmental entities, international donors and organizations, is supporting the first ever national campaign against sexual harassment in Egypt.

A press conference was held today under the patronage of H.E. Dr. Sahar Nasr, Minister of Investment and International Cooperation at the ministry’s premises to officially launch the campaign featuring celebrity spokespeople Hany Adel and Menna Shalaby who took part in the campaign, and in the presence of Dr. Maya Morsi, Head of the National Council for Women; H.E. Stephane Romatet, Ambassador of France to Egypt; and H.E. Mr. Ivan Surkos, EU Ambassador to Egypt.

Produced by Bassita, a local, award-winning social start-up, the campaign against sexual harassment will comprise a variety of offline and online elements inviting the Egyptian public to support the government’s efforts to combat sexual harassment and other forms of sexual violence against women and girls on public transport. The specific focus on public transport is based on recent studies that reveal that is where most sexual assaults take place in Egypt.

“At SODIC, we seek to support causes that create a positive legacy and impact local communities in a meaningful way,” said Magued Sherif, SODIC’s Managing Director. “Corporate citizenship is a core component of our development philosophy, and supporting the campaign against sexual harassment is an important and necessary way we can help raise awareness and advocate change.”



SODIC’s support of the campaign against sexual harassment is the latest among SODIC’s many initiatives in support of different causes affecting the local community. As an Egyptian developer, SODIC’s CSR programs impact over 7,000 families every year.


سوديك تدعم الحملة القومية ضد التحرش الجنسي


القاهرة في 26 نوفمبر 2018


قامت شركة السادس من أكتوبر للتنمية والاستثمار "سوديك" بدعم الحملة القومية الأولى من نوعها ضد التحرش الجنسي في مصر، وذلك بالتعاون مع مجموعة من الشركاء بما في ذلك عدد من المؤسسات الحكومية ومجموعة من المنظمات الدولية.


وفي هذا الإطار، عُقد مؤتمر صحفي برعاية الدكتورة/ سحر نصر، وزيرة الاستثمار والتعاون الدولي بمقر الوزارة للإعلان رسمياً عن إطلاق الحملة التي سيشارك فيها الفنان هاني عادل والنجمة منة شلبي. حضر المؤتمر الدكتورة/ مايا مرسى، رئيسة المجلس القومي للمرأة؛ والسيد/ ستيفان روماتيه السفير الفرنسى بالقاهرة؛ والسفير إيفان سوركوش، سفير الاتحاد الأوروبي في مصر.


تضم الحملة القومية ضد التحرش الجنسي مجموعة من العناصر والفاعليات الدعائية التوعوية على الانترنت وفي عدد من الأماكن العامة يتم من خلالها دعوة الجميع للمشاركة في دعم مجهودات الدولة المبذولة لمحاربة التحرش الجنسي وصور العنف الجنسي الأخرى ضد السيدات والفتيات في المواصلات العامة. تركز الحملة بشكل خاص على وسائل النقل العام، حيث كشفت الدراسات الحديثة أن معظم حالات الاعتداء الجنسي التي تحدث في مصر تتم في المواصلات العامة. جدير بالذكر أن شركة بسيطة، الشركة الناشئة الحاصلة على العديد من الجوائز، هي الشركة المسئولة عن إنتاج تلك العناصر الدعائية.


وتعليقاُ على ذلك، يقول السيد/ ماجد شريف، العضو المنتدب لشركة سوديك:" تسعى سوديك بشكل متواصل إلى دعم الأهداف التي تؤثر بشكل إيجابي وبطريقة ذات مردود فعال على المجتمعات المحلية. ولذلك، يأتي دعمنا لهذه الحملة ضد التحرش الجنسي إيماناً منّا بضرورة رفع مستوى الوعي بهذه القضية والدعوة إلى التغيير على أرض الواقع".


وتُعد الحملة القومية ضد التحرش الجنسي أخر المبادرات التي شاركت فيها سوديك لدعم العديد من الأهداف المجتمعية المتنوعة. فباعتبارها واحدة من كبرى شركات التطوير العقاري في مصر، تساهم البرامج التي أطلقتها أو شاركت فيها سوديك في إحداث تأثير إيجابي في حياة أكثر من 7000 أسرة كل عام. 


نبذة عن شركة سوديك


تُعد سوديك من أبرز المطورين العقاريين في السوق المصري، حيث قامت بتطوير عدد من كبرى المشروعات العقارية الحاصلة على جوائز متعددة في المجتمعات العمرانية الجديدة، لتلبية الطلب المتزايد على الوحدات السكنية والتجارية والمكاتب الإدارية. يقع المقر الرئيسي للشركة بالقاهرة وهي مدرجة بالبورصة المصرية تحت رمز (OCDI.CA). لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة موقعنا www.sodic.com

=