Sunday, 25 November 2018

Samsung Electronics Egypt is introducing IOT reimagined with 5G and secured by Knox at Cairo ICT 2018




Samsung Electronics Egypt displays its latest technological innovations at Cairo ICT 2018




Cairo, Egypt, November 25, 2018 - Samsung Electronics Egypt, strongly participates during this year’s Cairo ICT exhibition taking place from November 25-28 at the new Egypt international Exhibition center. Samsung Electronics will demonstrate its latest technological innovations at its unique booth. Samsung will display various leading products that provide both consumer and business solutions, including its 5G Vision, its latest security system Knox, Home automation solutions as a part of IOT, B2B display products, as well as a selection of its latest products, such as Samsung’s flagship smartphone, the Galaxy Note 9 and of course, the class leading Q-Led TV line up, which offers Samsung’s best picture quality ever.

5G is a ubiquitous Gigabit service which promises to provide significant improvement in cell capacity and boost user data rate to accommodate rapidly increasing traffic demands of the future. In order to address these technical needs, Samsung is globally developing a diverse range of key technologies such as 6 Ghz system, high performance antennas, massive MIMO, and enhanced network architecture. Possibilities are almost infinite but to name just a few: IOT services for the smart home, ubiquitous health care, connected cars, remote access services, UHD video streaming will be offered with exceptional quality of experience.

Knox is Samsung’s guarantee of security, and a secure device gives you the freedom to work and play how, where, and when the user wants. The Samsung Knox platform is built into Samsung smartphones, tablets, and wearables at the manufacturing stage, ready upon device unpack. The Knox platform consists of overlapping defense and security mechanisms that protect against intrusion, malware, and more malicious threats.

Samsung Electronics also displayed their latest Home automation systems as a part of IOT which uses a combination of hardware and software technologies that enable control and management over appliances and devices within a home. Home Automation provides homeowners security, comfort, convenience and energy efficiency by allowing them to control smart devices, by Samsung smart home app on their Samsung smartphones. A brilliant example of Samsung’s Home automation systems is the Robot Vacuum Cleaner (RVC), the POWERbot VR7000 generates 40x more suction power, scans spaces and detects obstacles thanks to its full view sensor, cleans well even along wall edges, and it is equipped with a self-cleaning brush.

Businesses across all sectors are an engine of economic growth, an example of how Samsung Electronics assists businesses is their latest B2b display products showcased during this year’s ICT. These products include Large format 98 inches LFD display, Samsung’s large format digital displays provide professional-grade image quality with superior contrast ratio and best-in-industry brightness and color uniformity. Samsung also carter’s to the hospitality industry with its Smart Hospitality Solutions, offering a Hotel TV supporting Hotelier-Managed In-Room Entertainment and Automation Hub. Last but not least, Samsung’s excels in business solutions with Samsung Flip,




an All-in-All Meeting Room Solution, an interactive display that streamlines productivity and enables efficient collaboration. With Samsung Flip, meetings can take place anywhere and at any time, with all vital aspects included.




Samsung Electronics is also prepared to play a starring role in delivering the most advanced graphics to define the “cinema of the future” with its new Cinema LED Technology called “Onyx”. Backed by brilliant LED picture quality and an infinite contrast ratio, while featuring true black colors, Samsung Onyx ensures movie content like never before. The 3D version of Samsung Onyx accomplishes the impossible, featuring high-brightness and industry-leading 3D dimensional depth. With support from HARMAN Professional’s JBL Surround technology, the Onyx SOUND expands the audio sweet spot within a given theater. The modern theater can now feel bigger and better thanks to Samsung Onyx which eliminates bulky projector equipment, to include more seats and offer content to wider audiences.




For more information about the ICT Exhibition, please visit http://cairoict.com/




أعلنت سامسونج الكترونيكس مصر عن إطلاقها لخدمات انترنت الأشياء بشكل جديد من خلال شبكات الجيل الخامس ومنصة Knox في معرض Cairo ICT لهذا العام



سامسونج الكترونيكس مصر تستعرض أحدث ابتكاراتها التكنولوجية في معرض Cairo ICT لهذا العام

القاهرة ، مصر ، 25 نوفمبر 2018 - تشارك سامسونج الكترونيكس مصر هذا العام بقوة في معرض Cairo ICT الذي يُقام في الفترة من 25 إلى 28 نوفمبر. وخلال المعرض الإقليمي الهام تستعرض سامسونج الكترونيكس أحدث ابتكاراتها وحلولها التكنولوجية في جناحها الكبير بتصميمه الفريد. تقدم سامسونج مجموعة من المنتجات الرائدة للمستهلكين والشركات، بما في ذلك تكنولوجيا الجيل الخامس 5G، وأحدث نظام من سامسونج Knox أحدث أنظمة الأمان من سامسونج، وحلول التشغيل الآلي للمنازل باعتبارها جزء من انترنت الاشياء، و الشاشات المقدمة للشركات ، بالإضافة إلى مجموعة مختارة من أحدث منتجاتها ، مثل الهاتف الذكي الرائد من سامسونج ، Galaxy Note9 وتلفزيونات Q-LED الفريدة والرائدة في فئتها من سامسونج، والذي يقدم أفضل جودة للصورة على الإطلاق.

تدعم خدمة الجيل الخامس تقنية جيجابايت، حيث تقوم بتحسين قدرة الهاتف بشكل كبير وتعزيز معدل سرعة الانترنت لاستيعاب الطلب المتزايد على الانترنت في المستقبل. وبهدف تلبية هذه الاحتياجات الفنية، قامت سامسونج في العديد من دول العالم بتطوير مجموعة متنوعة من التقنيات الرئيسية مثل نظام 6 Ghz ، وأنتينات عالية الأداء ، وأنظمة المدخلات والمخرجات المتعددة (Massive MIMO) ، وبنية مُطورة للشبكة. فالإمكانات المتاحة هائلة ولا حصر لها فعلى سبيل المثال: خدمات إنترنت الأشياء للمنازل الذكية، والرعاية الصحية، والسيارات المتصلة بالانترنت، وخدمات الوصول عن بعد ، ومشاهدة مقاطع الفيديو بجودة UHD كل ذلك بتجربة استثنائية. 

أما Knox، نظام الأمان الذي تقدمه سامسونج لحماية الأجهزة المحمولة. فإن أمان هذه الأجهزة يضمن للمستخدمين الحرية في العمل أو حتى اللعب أينما وكيفما شاؤوا. إن منصة Samsung Knox مدمجة في الهواتف الذكية، وأجهزة الكمبيوتر اللوحية، والأجهزة القابلة للارتداء من سامسونج في مرحلة التصنيع، لذا سيحصل عليها المستخدم في اللحظة التي يحصل فيها على الجهاز ويبدأ في استخدامه. وتتكون منصة Knox من آليات دفاع وأمن تحمي من التدخل والبرامج الضارة، والمزيد من التهديدات.

وباعتبارها جزء من انترنت الأشياء، استعرضت سامسونج خلال المعرض أحدث أنظمة المنازل الذكية والتي تستخدم مزيج من تقنيات الأجهزة والسوفت وير التي تتيح للمستخدم إمكانية التحكم في الأجهزة داخل المنزل. توفر تقنية التشعيل الآلي - Home Automation لأصحاب المنازل الأمان والراحة وكفاءة استخدام الطاقة من خلال السماح لهم بالتحكم في الأجهزة الذكية من خلال تطبيق المنازل الذكية على هواتفهم الذكية من سامسونج. وتأتي "المكنسة الروبوت" (RVC) مثال رائع على أنظمة التشغيل الآلي للمنزل من سامسونج، فإن مكنسة سامسونج الروبوت POWERbot VR7000 لديها قوة شفط أكثر 40 مرة، كما أن لديها القدرة على تنظيف المساحات الكبيرة، واكتشاف العقبات والمرور من بينها بفضل خاصية FullView Sensor™ ، كما أن بإمكانها كنس المزيد من الغبار والأتربة المتجمعة بالقرب من حواف الجدران ، فهي مجهزة بفرشاة التنظيف الذاتي. 

من ناحية أخرى تُمثل الشركات عبر جميع القطاعات محركًا للنمو الاقتصادي، لذلك تحرص سامسونج الكترونيكس على مساعدتها من خلال أحدث منتجاتها من الشاشات المُقدمة للشركات والتي تم استعرضها خلال المعرض هذا العام. وتتضمن هذه المنتجات شاشة LFD كبيرة الحجم بقياس 98 بوصة، حيث توفر شاشات العرض الرقمية الكبيرة من سامسونج جودة صورة احترافية مع نسبة تباين عالية وسلاسة الألوان مع أفضل أداء في فئتها. كما تدعم شركة سامسونج أيضًا قطاع الضيافة من خلال حلول الضيافة الذكية Smart Hospitality Solutions التي تقدمها، حيث تُقدم Hotel TV الذي يدعم خاصية الترفيه داخل الغرفة في الفندق و Automation Hub. وأخيرًا وليس آخرًا، تتفوق سامسونج في حلول الأعمال من خلال Samsung Flip ، وهو All-in-All Meeting Room ، شاشة تفاعلية تعزز الإنتاجية وتتيح امكانية التعاون الفعال. فمن خلال Samsung Flip ، يمكن أن تتم الاجتماعات في أي مكان وفي أي وقت.

كما تستعد سامسونج الكترونيكس للعب دور البطولة في تقديم الجرافيك الأكثر تطوراً في العالم من خلال "سينما المستقبلCinema of the Future-" بتقنية Cinema LED الجديدة التي تسمى "Onyx". وتأتي Samsung Onyx بجودة صورة LED رائعة ونسبة تباين استثنائية، وألوان سوداء حقيقية ، حيث تضمن Samsung Onyx للمستخدمين محتوى لم يسبق له مثيل من قبل. فالنسخة ثلاثية الأبعاد من Samsung Onyx تتميز بعمق عالٍ وعمق ثلاثي الأبعاد والذي يُعد الأفضل في فئتها. كذلك من خلال JBL Surround و HARMAN Professional ، يعمل Onyx SOUND على تقديم تجربة سمعية استثنائية. يمكن للمسرح العصري أن يصبح الآن أكبر وأفضل بفضل Samsung Onyx الذي يغني عن معدات العرض الضخمة واستبدالها بالمزيد من المقاعد وعرض المحتوى لعدد أكبر من الجمهور.




لمزيد من المعلومات حول معرض ICT ، يرجى زيارة http://cairoict.com/

=