Tuesday, 13 November 2018

NMC Healthcare Walkathon 2018




Hundreds walk to raise awareness about Diabetes at NMC Walkathon 2018

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, 13 November 2018, (AETOSWire): November is National Diabetes Awareness Month. 2,000 participants let their legs do the talking as they joined NMC’s Walkathon yesterday.

Organised by NMC Royal Medical Center, Ras Al Khaimah in association with RAK Police and Public services department, UAE residents turned out in their droves in Ras Al Khaimah to show their support for the NMC Walkathon, an extremely worthy initiative which aims to raise awareness about diabetes, the ‘silent killer.’

NMC’s COO Michael Davis was delighted that the event drew so many people to join the cause. “I am so pleased that our first ever NMC Diabetes Walk in Ras Al Khaimah was a huge success,” he said, before going on to explain why healthy living events such as these are so necessary.

“Type-2 diabetes is a global healthcare crisis effecting approximately 25 percent of the people living in the UAE. Many people think we have to spend hours per day in the gym to reap the benefits of exercise. The real truth is that maintaining an active lifestyle and a well-balanced diet is an effective way to combat adult onset diabetes. Almost 2,000 people from RAK and the surrounding emirates showed up to our event to pledge their commitment to a healthy lifestyle. On behalf of Prasanth Manghat, CEO of NMC Health and the entire NMC Leadership team I'd like to thank everyone who participated and supported this wonderful cause."

Brigadier Ghanem Ahmed Al Ghanem Director General of RAK Police was equally grateful for both the success of the walkathon as well as the collaboration with NMC Royal Medical Center, telling attendees: “We appreciate both the support from NMC and the way in which this leading healthcare provider is raising awareness of important health issues such as diabetes for the benefit of RAK residents as well as the UAE as a whole. The significance of initiatives such as this, which engage the community and help to spread awareness on life-threatening illnesses, should not be underestimated.”

With this year’s theme: “Diabetes Concerns every Family,” the walkathon aimed to drive the message home that adoption of a healthy lifestyle is vital in preventing and managing diabetes – for people of all ages. Awareness and education are key; currently less than one in two people diagnosed with diabetes and one in four family members of people living with diabetes have access to diabetes education programmes.

Killing more people worldwide than Aids and cancer combined, there are more than 1 million people living with diabetes in the UAE, placing the country 15th worldwide for age-adjusted comparative prevalence.


With diabetes the leading cause of heart disease, strokes, blindness, kidney failure and lower limb amputation, 80 percent of cases of Type 2 Diabetes could be prevented through healthier ways of living with the overriding message of NMC Walkathon being: a brisk walk every day can keep diabetes away.


"إن إم سي" رويال الطبي يختتم سباق ماراثون المشي لمكافحة مرض السكري

المئات يسيرون لنشر الوعي حول مرض السكري في "ماراثون إن إم سي 2018"

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 13 نوفمبر 2018، ("ايتوس واير"): تزامناً مع نوفمبر، الشهر الوطني للتوعية بمرض السكري، شارك نحو 2000 شخص في "ماراثون إن إم سي 2018"، الذي اختتم مؤخراً في رأس الخيمة. 

وجاء تنظيم الماراثون بمبادرة من مركز "إن إم سي رويال الطبي في رأس الخيمة بالتعاون مع شرطة رأس الخيمة ودائرة الأشغال والخدمات العامة، حيث خرج المواطنون والمقيمون في الإمارة بسياراتهم لإظهار دعمهم للماراثون الهادف إلى زيادة الوعي حول مرض السكري "القاتل الصامت".

وقال مايكل ديفيس، الرئيس التنفيذي للعمليات في "إن إم سي" للرعاية الصحية: "أنا مسرور للغاية لأن مبادرتنا الأولى من نوعها في مجال التوعية بمرض السكري في رأس الخيمة حققت نجاحاً كبيراً، فالسكري من النوع الثاني يتسبب بأزمة للرعاية الصحية، نظراً لكونه يؤثر على ما يقرب من 25 في المائة من الأشخاص الذين يعيشون في الإمارات. ويعتقد الكثير من الناس أن علينا قضاء ساعات في اليوم في صالة الألعاب الرياضية لجني فوائد التمارين الرياضية. لكن الحقيقة هي أن الحفاظ على نمط حياة نشط واتباع نظام غذائي متوازن هو وسيلة فعالة لمكافحة داء السكري عند البالغين". 

وأضاف ديفيس: "لقد شارك ما يقرب من 2000 شخص من رأس الخيمة والإمارات المحيطة بها في هذه المبادرة متعهدين بالتزامهم بأسلوب حياة صحي. وبالنيابة عن براسانث مانغات، الرئيس التنفيذي لشركة إن إم سي للرعاية الصحية وفريق القيادة العليا في الشركة، أود أن أشكر كل من شارك وأيد هذه القضية الرائعة".

وقال العميد غانم أحمد غانم مدير عام العمليات الشرطية بشرطة رأس الخيمة: "نشكر إن إم سي" على تنظميها لهذه المبادرة التي تسهم في تعزيز الرعاية الصحية بإمارة رأس الخيمة ودولة الإمارات، حيث تسهم التوعية بمرض السكري وغيره في تقليل فرص إصابة أفراد المجتمع بهذه الأمراض، لذلك من المهم الاستمرار في تنظيم مثل هذه المبادرات التوعوية". 

وتماشياً مع شعار هذا العام "مخاوف داء السكري في كل عائلة"، يهدف الماراثون إلى توجيه رسالة المواطنين والمقيمين بأن تبني أسلوب حياة صحي أمر حيوي في الوقاية من مرض السكري للناس من جميع الأعمار. ويعد الوعي والتعليم أمران أساسيان؛ إذ تشير الإحصاءات إلى أن أقل من واحد من كل اثنين مصاب بمرض السكري، وواحد من كل أربعة من مرضى السكري يستطيع الوصول إلى برامج التوعية بمرض السكري.



وحالياً هناك أكثر من مليون شخص يعيشون مع مرض السكري في دولة الإمارات العربية المتحدة، ما يضع الدولة في المرتبة الـ15 في العالم لانتشار هذا المرض مقارنة بالعمر. ورغم أن مرض السكري يعد السبب الرئيسي لأمراض القلب والسكتات الدماغية والعمى والفشل الكلوي وبتر الأطراف السفلية، إلا أنه يمكن منع 80 في المئة من حالات داء السكري من النوع الثاني من خلال العيش بأسلوب صحي وممارسة رياضة المشي.
=