Sunday, 18 November 2018

ETIHAD AVIATION GROUP ANNOUNCES COLLABORATION WITH LEADING AVIATION COMPONENT MANUFACTURER MOOG INC





Abu Dhabi, United Arab Emirates: Abu Dhabi based Etihad Aviation Group announced a strategic 15-year collaboration with Moog Inc. at the Bahrain International Airshow.




The partnership will provide Etihad Airways with global access to the Moog Inc. component pool as well as complete repair support from Moog Inc. on a range of part numbers fitted to the airline’s fleet.




Moog Inc. will support Etihad Airways Engineering, a division of the Etihad Aviation Group and the largest commercial MRO service provider in the Middle East. The support will expand the company’s component capability onsite to become a centre of excellence for component repair and overhaul. This strategic move is the first step in the company’s ambition to grow in-house component capabilities.




Announcing the strategic agreement in Bahrain, Etihad Aviation Group Chief Executive Officer Tony Douglas said: “We are proud to collaborate directly with Moog Inc. who are well-respected worldwide as a leading OEM. In a rapidly expanding market, this strategic partnership offers total support on components installed on the Etihad Airways fleet, as well as developing Etihad Airways Engineering as a centre of excellence.




Moog Inc. Aircraft Commercial Global Support General Manager Mark Brooks said: “We are pleased to have signed a long-term partnership agreement with Etihad Airways and Etihad Airways Engineering and we look forward to building a long-lasting relationship with both organisations”.




مجموعة الاتحاد للطيران تعلن عن التعاون مع شركة "موج إنك" Moog Inc المتخصصة في تصنيع أجزاء الطائرات





أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة، أعلنت مجموعة الاتحاد للطيران عن إبرام تعاون استراتيجي لمدة 15 عاماً مع شركة "موج إنك" في إطار معرض البحرين الدولي للطيران.




وستستفيد الاتحاد للطيران بموجب هذ الشراكة من مجموعة منتجات "موج إنك" على المستوى العالمي إلى دعم عمليات التصليح على مجموعة من أرقام الأجزاء التي يعتمد عليها أسطول الشركة. 




كما ستتولى شركة "موج إنك" دعم شركة الاتحاد الهندسية، التابعة لمجموعة الاتحاد للطيران وأكبر شركة متخصصة في خدمات الصيانة والإصلاح والعمرة في الشرق الأوسط، حيث ستسهم خدمات الدعم تلك في تعزيز قدرات الشركة كي تصبح أحد مراكز التميّز المخصصة لإصلاح الأجزاء والعمرة. وتمثل هذه الخطوة الاستراتيجية تطوراً هاماً في طموح الشركة لتطوير قدراتها الداخلية ذات الصلة بأجزاء الطائرات. 




ومعلناً عن الاتفاقية الاستراتيجية في البحرين، أفاد توني دوغلاس، الرئيس التنفيذي لمجموعة الاتحاد للطيران: "نفخر بالتعاون المباشر مع شركة "موج إنك" التي تحظى بمكانة عالية كبيرة على المستوى العالمي كأحد الجهات المتخصصة في تصنيع المعدات الأصلية. وفي سوق سريعة التوسع، فمن المتوقع أن تسهم هذه الشراكة الاستراتيجية في تقديم دعم كامل للأجزاء التي يعتمد عليها أسطول الاتحاد للطيران إلى جانب تطوير شركة الاتحاد للطيران الهندسية كمركز للتميّز."




ومن جهته، أفاد مارك بروكس، المدير العام للدعم العالمي التجاري للطائرات في شركة موج إنك: "يسرنا أن نوقع اتفاقية الشراكة الطويلة تلك مع الاتحاد للطيران والاتحاد للطيران الهندسية، ونتطلع إلى بناء علاقة طويلة الأمد بين الشركتين."

=