Wednesday, 14 November 2018

Ducati UAE signs a strategic partnership with Emirates Driving Institute







Under the partnership, EDI students to experience power & performance of Ducati superbikes during driving lessons




UAE, November 14, 2018

Revolutions Accessories, the sole distributor of Ducati superbikes in the UAE, part of Al Masaood LLC, a highly diversified group of businesses, is joining forces with the Emirates Driving Institute (EDI) to offer the unique experience of driving premium Ducati motorcycles after the course of earning a motorbike license.

The partnership was announced during a signing ceremony which was held recently at the Emirates Driving Institute Head Quarters in the presence of Khalifa Abdulla Al Masaood, Board member of Al Masaood LLC.

The scope of the agreement entails providing the latest models of Ducati, the world’s most attractive motorcycle for training to EDI students enrolling in the latter’s one-of-its kind premium motorcycle driving program, the Platinum Riding Course. The collaboration is expected to provide students a true rider’s experience to future safety on track and potentially on the road as well.

“Our mutually beneficial partnership is another opportunity for us to not only widen our network by forging long-term ties with relevant institutions but also to systematically reach out to the growing community of bike enthusiasts in the UAE. Students of EDI, who are planning to purchase a motorbike upon completion of the course, will have an opportunity to experience, early on, the timeless quality and unsurpassable power and standards of the Ducati brand.

“Once our agreement takes into effect, we hope to convince the new prospects that owning Ducati is the wisest investment, Ducati Bikes – in over 60 nations throughout the world these models dominate the dreams of the most ardent motorcycle enthusiasts,” said Khalifa Abdulla Al Masaood, Board member of Al Masaood LLC.

Mr. Amer Ahmed Belhasa, Chairman – EDI group of companies said: "Our vision is to build on our reputation as the leading learner and driver training organization in the Middle East and to remain at the forefront of road safety awareness. The addition of Ducati to our expanding fleet of luxury training vehicles aims to meet the growing interest of heavy bikes in the market. A hands-on training on these bikes has been added to the curriculum of motorcycle course to make our customers well-adapted to the bike mechanics, hence ensuring road safety.”



Al Masaood has successfully created its market position among the leading distributors of iconic automotive brands in the UAE. Al Masaood LLC aims to satisfy motorcycle enthusiasts by offering a full range of products and services for motorcycles; merchandise; riding equipment; parts; and accessories and the best in class service. Through Revolutions Accessories, Ducati is fulfilling the enthusiasm and passion of motorsports riders in the UAE as it vows to further engage this growing community in the country.

دوكاتي تُوقع اتفاقية شراكة استراتيجية مع "معهد الإمارات للسياقة"

بموجب الاتفاقية سيتمكن طلاب المعهد من الاستمتاع بتجربة قيادة الدراجات الإيطالية "دوكاتي" عالية الأداء أثناء تعلم دروس القيادة


الإمارات، 14 نوفمبر 2018

أبرمت شركة "ريفليوشنز للإكسسوارات"، الموزع الرسمي للدراجات النارية "دوكاتي" في دولة الإمارات والتابعة لمجموعة المسعود، اتفاقية شراكة استراتيجية مع معهد الإمارات للسياقة، بهدف تقديم تجربة فريدة من نوعها في قيادة دراجات "دوكاتي" النارية المتميزة بعد التدرب للحصول على رخصة قيادة دراجة نارية. وقد جرت مراسم توقيع الاتفاقية في المقر الرئيسي لمعهد الإمارات للسياقة، وبحضور خليفة عبدالله المسعود، عضو مجلس الإدارة في مجموعة "المسعود".

وتتضمن بنود الاتفاقية، توفير أحدث موديلات دراجات دوكاتي النارية والتي تعتبر الأكثر إثارة في العالم، لطلاب معهد الإمارات للسياقة الراغبين في التسجيل في دورة ركوب الدراجات البلاتينية لتعلم ركوب الدراجات النارية الفاخرة. ومن المتوقع أن يتمتع الطلاب بموجب هذا الاتفاق، بتجربة سياقة حقيقية تجعل تدريباتهم على حلبة المعهد، على الطرقات مستقبلاً، أكثر أمانا. 

وتعليقاً على توقيع الاتفاقية، قال خليفة عبدالله المسعود، عضو مجلس الإدارة في مجموعة "المسعود": " لن تقتصر هذه الشراكة المثمرة على تقديم فرص فريدة للجانبين وتعزيز نطاق شبكة شراكتنا الاستراتيجية مع المعاهد ذات الصلة الأخرى فحسب، وإنما ستعزز من وصولنا إلى مجتمع سائقي وعشّاق الــدراجات النارية المتنامي في الدولة. كما سيتمكن طلاب معهد الإمارات للسياقة الراغبين في شراء دراجات نارية فاخرة فور إكمالهم الحصص، من الحصول على تجربة قيادة مفتخرة وخالدة لدراجات "دوكاتي" المُبهرة والرائعة من حيث الشكل والأداء. وفور دخول الاتفاقية حيز التنفيذ، نأمل في إقناع المُلاك الجدد لدراجات "دوكاتي" بأنهم قاموا بأفضل استثمارا أثناء شرائهم الدراجة، حيث تسيطر دراجات دوكاتي على أحلام أهم عشاق الدراجات النارية وأكثرهم حماسة في أكثر من 60 دولة في العالم."

ومن جهته، قال السيد عامر أحمد بالحصا، رئيس مجلس إدارة "معهد الإمارات للسياقة": "تتمحور رؤيتنا حول تعزيز مكانتنا الريادية كأحد أكبر مراكز التدريب على القيادة في منطقة الشرق الأوسط، وفقاً لأعلى معايير الأمان والسلامة على الطرق. وستسهم الدراجات النارية من "دوكاتي" من توسيع محفظة أسطولنا من السيارات الفاخرة، بهدف تلبية الطلب المتنامي على الدراجات النارية الفاخرة في السوق. ولقد قمنا بإضفاء ميزة تدريب الطلاب على دراجات نارية مُجهزة للتحكم عن طريق اليد في الدورات التدريبية لضمان تكيف عملائنا على قيادة هذه الدراجات، الأمر الذي يعزز من معايير السلامة على الطرق."

الجدير بالذكر، بأن مجموعة المسعود نجحت على مدى الأعوام من تعزيز مكانتها الريادية في السوق بين كبار الموزعين للعلامات التجارية الرائدة للدراجات النارية في دولة الإمارات. وتتطلع المسعود لتوفير مجموعة واسعة من المنتجات والخدمات ذات الصلة بالدراجات النارية وقطع الغيار والإكسسوارات وتقديم أفضل الخدمات لعُشاق ومحبي الدراجات النارية. وتسعى دوكاتي من خلال "ريفليوشنز للإكسسوارات"، إلى دعم الشغف والحماسة لدى عشاق هذه الرياضة في دولة الإمارات من خلال إشراك هذا المجتمع المتنامي في الدولة.
=