Sunday, 25 November 2018

Discover the UAE with Alpha Destination Management




Looking for inspiration for your travel? Whether you are seeking a luxury holiday or a heritage tour, experience the joy of travel with Alpha Destination Management and discover the UAE’s top attractions.

Samir Hamadeh, General Manager, Alpha Destination Management, “Travellers are wanting more immersive and exclusive experiences. At Alpha, we offer a carefully curated collection of some unique city excursions and sightseeing tours that are guaranteed to make every trip memorable. Our travel experts can customise the itinerary based on the customers’ preferences or they can opt for one of our hand-picked recommendations.”

Specialised in all aspects of travel – from hotel bookings to ground handling services and excursions, cruise management, air charters and VIP luxury travel – Alpha has been a brand of ‘choice’ for hundreds and thousands of clients worldwide who have tried, tested and partnered with the company.

Travellers are at the heart of Alpha’s business and the strength of the company lies in orchestrating extraordinary experiences with innovative initiatives. Samir stated, “Our success is built on our constant quest for perfection. With our outstanding expertise, exceptional products and unmatched experience we ensure the highest service standards to meet and exceed global travellers’ expectations. It is our people who make us great! Our teams meticulously plan every detail to make sure our clients have an enriching experience at every step of their journey.”

Here’s a selection of some of the season’s top picks:


Set sail on a luxury cruise for a private party, corporate event, an exclusive dinner or simply to relax. With the best in fleet, Alpha offers the most elegant and impeccable range of services to make every occasion truly special.


Few experiences provide the thrill and celebrity feel that a helicopter flight offers. Check in at the five-star helipad and heli-lounge at Atlantis the Palm and soar over Dubai’s fascinating attractions for an unforgettable bird’s eye view of the city.


Embark on a thrilling desert safari from your doorstep in the exclusive luxury 4X4 vehicles and enjoy a host of exciting activities such as dune bashing, camel riding, sand boarding, henna art, private BBQ dinner and live Arabian entertainment shows in a VIP Camp.


Spend an afternoon discovering Dubai’s most spectacular marvels. With record-breaking attractions, unique man-made islands and impressive architectural wonders, Dubai is iconic in every sense of the word.





Jump on a traditional abra for a journey through time with a visit to Dubai Creek and cross the historic waterway to explore the Gold Souk and Spice Souk as part of the half-day afternoon Dubai City Tour.


Explore the major sights and landmarks of Abu Dhabi including the magnificent Sheikh Zayed Grand Mosque and the Yas Island, home of the Ferrari World and the city’s Formula One Circuit.


اكتشف أجمل وأبرز المعالم والتجارب السياحية في الإمارات العربية المتحدة مع ألفا للوجهات السياحية 


هل تبحث عن إلهام لرحلات سفرك؟ جرب متعة السفر مع ألفا للوجهات السياحية إذا كنت ترغب في قضاء عطلة فاخرة أو جولة تراثية، واكتشف أهم المعالم السياحية في دولة الإمارات العربية المتحدة.

وفي هذا الصدد، قال السيد سمير حمادة، مدير عام ألفا للوجهات السياحية: "تزداد يوماً بعد يوم رغبة المسافرين في اختبار عالم من تجارب السفر الاستثنائية. ولذا في ألفا نقدم باقة مجهزة بعناية تشتمل على رحلات سياحية فريدة من نوعها في أرجاء المدينة والتي تضمن جعل كل رحلة سياحية ذكرى مميزة لا تنسى. وبوسع خبراء السفر لدينا تخصيص مسار الرحلة بناء على تفضيلات العملاء أو يمكن لعملائنا بدلاً عن ذلك الاختيار من بين مقترحاتنا المتنوعة والمعدة بحرص وعناية لتلبية هذه التفضيلات." 

وتتميز ألفا للوجهات السياحية بكونها العلامة التجارية المفضلة للآلاف من العملاء حول العالم ممن جربوا واختبروا خدمات الشركة وقرروا شراكتها، ويعود الفضل في ذلك إلى تخصص الشركة في جميع الجوانب المتعلقة بالسفر، ابتداء من الحجوزات الفندقية وخدمات المناولة الأرضية والجولات السياحية إلى إدارة الرحلات البحرية وخدمات تأجير الطائرات ورحلات السفر الفاخر.

كما تولي ألفا للوجهات السياحية اهتماماً خاصاً بالمسافرين وتحرص على وضع احتياجاتهم في صميم أعمالها. وتكمن قوة الشركة في تصميم تجارب استثنائية من خلال خلق مبادرات مبتكرة. وتعليقاً على ذلك يضيف السيد حمادة: "إن نجاحنا مبني على سعينا الدائم والحثيث إلى تحقيق الكمال. وبفضل خبرتنا المتميزة ومنتجاتنا الاستثنائية وخبرتنا التي لا تضاهى، فإننا نضمن تقديم أعلى معايير الخدمة لتلبية توقعات المسافرين العالميين وتجاوزها. ويعود الفضل في تفردنا وتميزنا إلى موظفينا، ففرق عملنا تحرص بكل عناية ودقة على تخطيط كل تفصيلة صغيرة للتأكد من حصول عملائنا على تجربة مثرية في كل خطوة تتعلق برحلاتهم السياحية".

إليكم في ما يلي مجموعة مختارة من أفضل خيارات الرحلات السياحية للموسم:


انطلق في رحلة بحرية فاخرة للاحتفال بمناسبات خاصة مثل إقامة الحفلات الخاصة أو الفعاليات المؤسسية أو حفلات العشاء الحصرية أو لمجرد الراحة والاسترخاء. وتقدم ألفا للوجهات السياحية بفضل امتلاكها لأفضل الأساطيل السياحية البحرية أكثر باقات الخدمات السياحية روعة بما يضفي على كل مناسبة عاملي التميز والاستثنائية.


ليست هنالك تجارب كثيرة توفر التشويق وألق الشهرة مثل رحلات السفر بالمروحية. الآن يمكنك تسجيل الدخول إلى مهبط طائرات الهليكوبتر من فئة خمس نجوم وصالة الطيران في فندق أتلانتس النخلة للتحليق فوق معالم الجذب الرائعة في مدينة دبي ورؤية المناظر الخلابة للمدينة من الجو.


انطلق في رحلة سفاري صحراوية ملئى بالإثارة تبدأ من عتبة بابك في سيارات الدفع الرباعي الفاخرة واستمتع بباقة من الأنشطة المثيرة، مثل القيادة على الكثبان الرملية وركوب الجمال والتزلج على الرمال وفن النقش بالحناء وعشاء الشواء الخاص والعروض الترفيهية العربية الحية في مخيم مخصص لكبار الشخصيات.


استمتع بقضاء فترة بعد الظهيرة في اكتشاف أروع عجائب دبي. تعتبر دبي مدينة أيقونية بكل ما في الكلمة من معنى بفضل امتلاكها لمعالم سياحية حطمت الأرقام القياسية وجزر فريدة من صنع الإنسان وعجائب معمارية رائعة.


استمتع بركوب العبرة، إحدى وسائل النقل البحري الجماعي التراثية، للتنقل بين ضفتي خور دبي وعبور الممر المائي التاريخي لاستكشاف سوق الذهب وسوق التوابل كجزء من جولة الظهيرة التي تمتد لنصف يوم في مدينة دبي. 


استكشف الوجهات والمعالم السياحية الرئيسية في مدينة أبوظبي، بما في ذلك جامع الشيخ زايد الكبير وجزيرة ياس، الوجهة الترفيهية العالمية المرموقة والتي تعتبر موطن عالم فيراري وحلبة سباقات الفورمولا 1 في المدينة.
=