Wednesday, 21 November 2018

Albwardy Marine Engineering celebrates its 40th anniversary milestone in the UAE





Company’s commitment to innovation, quality and excellence has boosted its growth in the region, establishing it as a leading shipbuilding and repair service provider


UAE-Dubai-20 of November 2018: Albwardy Marine Engineering, founded in Al Jadaf in 1978 by Ali Albwardy, recently celebrated its 40th anniversary in the UAE along with its 10th anniversary for a successful joint venture with the Dutch shipyards “Damen”. Albwardy Damen, a joint venture providing shipbuilding and ship repair services to the marine and oil and gas related industries in the Middle East, also officially inaugurated its new facility at the Dubai Maritime City (DMC) with approximately 100 attendees who were present at the event from both government and key industry makers such as Dubai Maritime City and Dubai Maritime City Authority.




Well known as a leading shipbuilding and repair service provider for the Middle East Maritime Industry, Albwardy Damen operates in Dubai, Sharjah, and Fujairah; driven by its commitment to achieving excellence through abiding by technical and environmental standards. With an aim to increase its operations and foster strong relations with clients, the company has expanded to Dubai Maritime City (DMC) from Al Jadaf. The new facility became recently operational allowing it to deliver the same safety standards and quality services promised to customers.

Ali Saeed Juma Albwardy, Chairman and Director of Albwardy Investment stated, “The primary aim of the company has always been to offer its current and potential customers the ultimate best of service excellence. Albwardy Damen’s tremendous growth over the past ten years is a strong testament to its never-ending pursuit of technical innovation and its dedication towards providing services according to the satisfaction of consumers.”

With a move to Dubai Maritime City (DMC) from Al Jadaf, Albwardy Damen anticipates an increase in operations and is optimistic of opportunities to foster strong relations with new clients Lars Seistrup, Managing Director, Albwardy Damen explained, “Our new Dubai facility will allow us to deliver the same safety and quality as in our Sharjah yard. Dubai Maritime City is strategically located at heart of Dubai which makes it the most attractive destination and we will deliver a second to none service to our customers.”

Seistrup added, “We are highly impressed with the skilled team at DMC who are facilitating our business at this strategically located center. We are committed to provide our clients with a state-of-the-art quality of services as we have always strived for continuous growth and progress in the region, in line with the UAE Maritime Vision 2030.”

Expansion of services within the UAE

The company has a total workforce of around 1100 comprising of 26 different nationalities and harbors key competencies in house, with an extensive engineering division dedicated for repairing and building vessels according to the highest technical and environmental standards. It is also certified by LRQA to ISO 9001:2015, ISO 14001, OHSAS 18001 as well as API Q1.

H.E Saeed Mohammed Hareb, Secretary General of Dubai Sports Council (DSC) commented, “Our main objective is to establish Dubai as a hub par excellence in the maritime industry. Dubai has already reached a new milestone in the international maritime sector after being selected as one of the world’s top five hubs in the International Shipping Centre Development Index (ISCD). Companies such as Albwardy Damen are further paving the path for the emirate and the UAE to become a recognized, established and influential force within the global maritime economy.”

According to the latest company news, Albwardy Damen found success on the shipbuilding front earlier this year through the delivery of the world’s biggest Rotortug, ART 100-46 the “RT Raven” which has been specifically designed to meet the offshore field’s unique marine service requirements. Furthermore, the company also delivered an ASD 2913 Tug to SAQR Port in July 2018 and a liftboat to Aqua Diving Services.



As of late September 2018, the company owns the busiest syncrolift in the world. During the first half of 2018, Albwardy Damen has built and repaired upwards of 100 vessels and predicts a similar outcome to last year’s tallies, targeting to achieve better results. The company has recently awarded with “Shipyard of the Year” from Seatrade Middle East 2018.


البواردي للهندسة البحرية تحتفل بمرور أربعين عاماً على تأسيسها 

عزز التزام الشركة الإماراتية بالابتكار والجودة والتميز نموها في المنطقة، ما جعلها شركة رائدة في مجال توفير خدمات بناء وإصلاح السفن


الإمارات العربية المتحدة - دبي - 20 نوفمبر 2018: احتفلت شركة البواردي للهندسة البحرية بمرور أربعين عاماً على تأسيسها في الإمارات، والتي أسسها علي البواردي كأول مصنع إماراتي لبناء السفن عام 1978 في منطقة الجداف، يأتي ذلك بالتزامن مع مرور الذكرى السنوية العاشرة للشراكة الناجحة التي أطلقتها البواردي مع الشركة الهولندية العريقة "دامن" لبناء السفن لتنشأ عن هذا التحالف شركة "البواردي دامن"، التي تقدم خدمات بناء وإصلاح السفن للقطاع البحري وصناعة النفط والغاز في الشرق الأوسط. وقد قامت "البواردي دامن" بافتتاح ورشة بناء وإصلاح سفن جديدة في مدينة دبي الملاحية، بحضور ما يقرب من 100 شخص من المسؤولين الحكوميين وقيادات الصناعة البحرية من العديد من الجهات مثل مدينة دبي الملاحية وسلطة مدينة دبي الملاحية، الذين شهدوا هذا الحدث.

وباعتبارها إحدى الشركات المرموقة في مجال خدمات بناء وإصلاح السفن في الشرق الأوسط، تعمل "البواردي دامن"، في كل من إمارة دبي والشارقة والفجيرة، لتحقيق التميز من خلال الالتزام بالمعايير الفنية والبيئية. وتسعى بشكل مستمر إلى توسيع عملياتها وتعزيز علاقاتها القوية مع العملاء، وقد نجحت الشركة في ذلك؛ حيث وسعت نطاق عملياتها لتفتتح مقراً جديداً في مدينة دبي البحرية بعد أن كانت قد انطلقت في منطقة الجداف. وأصبحت المنشأة الجديدة جاهزة للعمل بشكل تام، ما يسمح بتقديم أعلى معايير السلامة التي تلتزم بها الشركة دائماً تجاه عملائها.

وقال علي سعيد جمعة البواردي، رئيس مجلس الإدارة ومدير شركة البواردي للاستثمار: "هدفنا الأساس هو تقديم أفضل الخدمات لعملائنا الحاليين والجدد. ويُعد النمو الباهر الذي شهدته البواردي دامن خلال السنوات العشر الماضية دليلاً قوياً على سعينا الدائم نحو الابتكار التقني، وتفانيها في تقديم الخدمات من أجل ضمان رضا المتعاملين". وبانتقال ورشة عمل الشركة من الجداف إلى مدينة دبي الملاحية، تتوقع الشركة زيادة حجم عمليات البناء والصيانة لديها، وهو ما يدعوها إلى التفاؤل بالفرص لتعزيز علاقات قوية مع المزيد من العملاء. 

وأوضح لارس سيستروب، المدير التنفيذي لشركة "البواردي دامن": "تسمح لنا الورشة الجديدة في مدينة دبي الملاحية بتقديم ذات المستوى من الخدمات مع الالتزام بالسلامة والجودة التي نقدمها في حوضنا لبناء السفن في الشارقة. ونتطلع إلى تقديم خدمات لا تضاهى لعملائنا في مقرنا الجديد في مدينة دبي الملاحية، والتي تمتاز بموقع استراتيجي في قلب دبي ما يجعلها الوجهة الأكثر جاذبية لعملائنا".

وأضاف سيستروب: "لقد أبهرتنا مهارة فريق العمل في مدينة دبي الملاحية الذين يقومون بتسهيل أعمالنا في هذا المقر الجديد ذي الموقع الاستراتيجي. ما يساعدنا على أن نلتزم بتزويد عملائنا بجودة عالية من الخدمات، ومواصلة تحقيق النمو والتقدم المستمر في قطاع بناء السفن وإصلاحها في المنطقة، بما يتماشى مع رؤية الإمارات البحرية 2030".


تطوير نطاق الخدمات في الإمارات 

جدير بالذكر أن الشركة تمتلك في الإمارات فريق عمل يبلغ حوالي 1100 متخصص ومحترف، مؤلفين من 26 جنسية مختلفة، ويضم أعلى الكفاءات الهندسية ذات الخبرة الواسعة في إصلاح وبناء السفن وفقًا لأعلى المعايير التقنية والبيئية. كما أن الشركة معتمدة من قبل "إل آر كيو إي LRQA" وحاصلة على شهادة أيزو 9001: 2015، وكذلك ISO 14001، و OHSAS 18001، إضافة إلى API Q1.

وعلق سعادة سعيد محمد حارب، الأمين العام لمجلس دبي الرياضي، الذي شهد افتتاح ورشة البناء والإصلاح الجديدة للشركة قائلاً: "هدفنا الرئيس هو تكريس دبي كمركز متميز للصناعة البحرية. وقد وصلت الإمارة بالفعل إلى مستويات متقدمة في قطاع النقل البحري عالمياً، لاسيما بعد اختيارها كأحد المراكز الخمسة الأولى في العالم في مؤشر تطوير مركز الشحن الدولي (ISCD). ويمثل وجود شركات متميز مثل "البواردي دامن" خطوة إضافية تمهد الطريق لعزيز مكانة دبي والإمارات كقوة تنافسية وذات تأثير ونفوذ في الاقتصاد البحري العالمي".

وقد أعلنت الشركة مؤخراً عن تحقيق نجاح كبير على صعيد بناء السفن هذا العام؛ إذ قامت بتسليم أكبر قارب قطر دوار في العالم من طراز "ART 100-46 RT Raven"، والذي تم تصميمه خصيصًا لتلبية متطلبات الخدمة البحرية الفريدة في الحقول البحرية، علاوة على ذلك، قامت الشركة أيضًا بتسليم قارب قطر ASD 2913 Tug لميناء صقر في رأس الخيمة في يوليو 2018، وزورق سريع إلى شركة أكوا لخدمات الغطس.

وفي سبتمبر الماضي أعلنت الشركة أن مرافقها لتحميل وتنزيل السفن التي يتم بناؤها أو إصلاحها في أحواضها هي الأكثر ازدحاماً في العالم. وخلال النصف الأول من عام 2018، قامت الشركة ببناء وإصلاح ما يزيد عن 100 سفينة، وتأمل بأن تتجاوز هذا الرقم في النصف الثاني من العام بهدف تحقيق نتائج أفضل. وقد حصلت الشركة مؤخراً على جائزة "حوض بناء السفن للعام" من في حفل جوائز سيتريد الشرق الأوسط 2018.
=