Tuesday, 13 November 2018

2XL Furniture & Home Décor Eyes Greater Market Share





November 13, 2018




The GCC’s interior design market continues to surge in value and, according to industry reports, is now worth almost $18 billion a year. The UAE is leading the boom, with the interior and fit-out market expected to register 15 to 20 % growth by the end of this year as the country gears up for Expo 2020. Looking at the overall interiors market, the residential sector is the largest and 2XL Furniture & Home Décor is one of the leading brands in the UAE.

Amit Yadav, Head of Marketing at 2XL, said, “The furniture and interiors market is consistently growing and so are we. 2XL Furniture & Home Décor is positioned as one of the leading luxury brands in the UAE. We serve a niche segment of the market catering to premium buyers. The latest range of products in our stores is absolutely stunning and will help us to gain greater market share.”


Speaking about the expansion of the brand Amit said, “2XL Furniture & Home Décor is not just a luxury retail store for home furnishings but a concept brand. Paramount to our strategy is to provide our buyers an exceptional customer journey. So far, we have got 9 showrooms across Abu Dhabi, Dubai, Sharjah, Fujairah and Al Ain commanding sizable share of the UAE market and we have chalked out strong expansion plans. In addition, we are increasing focus on e-commerce to drive greater growth in the long term.”





تو إكس إل للأثاث والديكور المنزلي تتطلع إلى زيادة حصتها السوقية


للنشر الفوري 13 نوفمبر (تشرين الثاني) 2018


تشهد سوق التصميم الداخلي في دول مجلس التعاون الخليجي ازدهاراً مستمراً، ووفقاً لتقارير صناعة التصميم الداخلي والمفروشات، تقدر قيمة السوق الآن بحوالي 18 مليار دولار في السنة. وتأتي دولة الإمارات على رأس هذا الازدهار الذي تشهده الأسواق، حيث من المتوقع أن تسجل أسواق التصميم الداخلي والمفروشات نمواً بنسبة 15 إلى 20% بنهاية العام الجاري تزامناً مع الاستعدادات التي تجريها الدولة لاستقبال معرض اكسبو 2020. وبالنظر إلى سوق التصميم الداخلي بشكل عام نجد بأن قطاع الإسكان هو الأكبر على الإطلاق، و"تو إكس إل" هي واحدة من العلامات التجارية الرائدة في الإمارات التي يمكنها تلبية كافة احتياجات هذه السوق.

وفي هذا الصدد، قال السيد أميت ياداف، مدير التسويق في تو إكس إل: "يشهد سوق الأثاث والتصميم الداخلي نمواً مستمراً، وتشهد تو إكس إل للأثاث والديكور المنزلي نمواً مماثلاً بفضل مكانتها الرائدة وسمعتها المرموقة كأحد العلامات الرائدة للمفروشات الفاخرة في الإمارات العربية المتحدة، إلى جانب تقديم خدماتنا لقطاع الأسواق المتخصصة التي تلبي احتياجات كبار المشترين. ولا شك في أن أحدث مجموعة من المنتجات الرائعة التي قمنا بإطلاقها مؤخراً ستساعدنا على الاستئثار بحصة أكبر في هذه الأسواق."

وفي معرض حديثه عن توسعة أعمال العلامة التجارية، علق السيد أميت قائلاً: "إن تو إكس إل للأثاث والديكور والمنزلي ليست مجرد متجر لبيع الأثاث المنزلي الفاخر بالتجزئة بل علامة تجارية مرموقة متخصصة في مفهوم الأثاث والديكور. ويأتي على رأس أولويات استراتيجيتنا تقديم خدمات استثنائية وقيمة لا تضاهى وتجارب لا تنسى لعملائنا. ونمتلك حالياً تسعة معارض موزعة على أبوظبي ودبي والشارقة والفجيرة والعين ونستأثر بحصة كبيرة في سوق الإمارات العربية المتحدة، كما قمنا بصياغة خطط ذات أساس متين للتوسع. وعلاوة على ذلك، نوجه تركيزنا بشكل متزايد على التجارة الإلكترونية من أجل تعزيز نمونا على المدى الطويل."
=