Sunday, 28 October 2018

Etihad ESCO and Siemens to retrofit 115 mosques & 2 buildings to save AED 3 million in energy





Project guarantees energy savings of 4.6 million KWh in electricity & 23 million IG of water



UAE, October 28, 2018 - Etihad Energy Service Company (Etihad ESCO), a wholly-owned subsidiary of DEWA, has partnered with Siemens to aid the Islamic Affairs and Charitable Activities Department (IACAD) with reducing the energy consumption of 115 mosques and 2 buildings through the execution of a retrofit project.




Siemens will be supporting Etihad ESCO and IACAD to provide Heating, Ventilation, and Air Conditioning (HVAC); and water and lighting retrofit solutions; along with the installation of control systems to further reduce the energy consumption of HVAC and lighting, within the framework of the first phase of the program. The project scope will also include Measurement & Verification for a six years contract period.




Upon completion, Siemens will guarantee a 20.43 percent reduction in annual energy consumption, resulting in yearly savings of over AED 3,000,000. The energy and equipment performance post the implementation of the current project are guaranteed for six years, with a payback period of 3.7 years.




Ali Al Jassim, CEO, Etihad ESCO, said: “Mosques are capable of setting perfect examples of energy efficiency practices, thereby encouraging visitors to adopt the same. Installation of HVAC, water and lighting retrofit solutions, along with additional control systems will significantly lower energy consumption and generate huge savings across 115 mosques under IACAD’s management. We applaud the department’s commitment to supporting the Dubai Strategy and contribute to reduce 30% electricity and water demand in Dubai by 2030.”




“Smart infrastructure is the future of sustainable cities, and this project which reduces energy and water consumption at 115 mosques is a perfect example of how technology can significantly optimize performance,” said Markus Strohmeier, Senior Executive Vice President, Building Technologies Division, Siemens Middle East. “Dubai and the UAE are working towards ambitious targets for resource efficiencies, and I am pleased that Siemens is playing a key role in supporting this vital endeavor.”




Etihad ESCO, with its mission to make Dubai’s built environment a leading example of energy efficiency, is currently working on retrofitting over 30,000 buildings in the Emirate to ensure energy efficiency and manage rising energy demand. Etihad ESCO aims to create viable performance contracting market for energy service companies by auditing and proposing energy conservation measures to major building contractors/developers, bringing Dubai closer to the achievement of its sustainability goals.




"الاتحاد لخدمات الطاقة" و"سيمنس" تنفذان مشروعاً لإعادة تأهيل 115 مسجداً ومبنيين لصالح دائرة الشؤون الإسلامية والعمل الخيري




المشروع يضمن توفير 4.6 مليون كيلو واط ساعة من الكهرباء و23 مليون جالون من المياه وبما قيمته 3 مليون درهم





28 أكتوبر 2018

أعلنت الاتحاد لخدمات الطاقة "الاتحاد إسكو"، الشركة الرائدة في مجال خدمات الطاقة، والمملوكة بالكامل من قبل هيئة كهرباء ومياه دبي، عن تعاونها مع شركة "سيمنس" (Siemens) لتنفيذ مشروع لإعادة تأهيل 115 مسجداً ومبنيين بهدف مساعدة دائرة الشؤون الإسلامية والعمل الخيري في جهودها الرامية إلى تخفيض استهلاك الطاقة في المباني والمنشآت التابعة لها.

وستقدم "سيمنس" دعمها لشركة "الاتحاد إسكو" ودائرة الشؤون الإسلامية والعمل الخيري من خلال توفير حلول إعادة تأهيل أنظمة التدفئة والتهوية وتكييف الهواء والمياه والإنارة، إلى جانب تركيب أنظمة التحكم من أجل تعزيز إجراءات تخفيض استهلاك طاقة هذه الأنظمة وذلك في إطار المرحلة الأولى من هذا المشروع، الذي سيتضمن أيضاً إجراءات القياس والتحقق لمدة ست سنوات من التعاقد.

وعند اكتمال تنفيذ المشروع، ستضمن شركة "سيمنس" تحقيق إنخفاض بنسبة 20.43% في حجم الاستهلاك السنوي من الطاقة، ما يوفر 3.000.000 مليون درهم على دائرة الشؤون الإسلامية والعمل الخيري سنوياً. كما سيتم ضمان أداء أنظمة ومعدات الطاقة بعد تنفيذ المشروع لمدة 6 سنوات، مع فترة سداد تمتد لـ 3.7 سنة. 

وقال علي الجاسم، الرئيس التنفيذي لشركة الاتحاد لخدمات الطاقة "الاتحاد إسكو": "يمكن للمساجد أن تكون مثالاً مناسباً على ممارسات كفاءة الطاقة، وبالتالي تشجيع روادها على تبني مفاهيم توفير الطاقة. وستسهم حلول إعادة تأهيل أنظمة التدفئة والتهوية وتبريد الهواء والمياه والإنارة في إحداث فرق كبير في استهلاك الطاقة وتحقيق وفورات ضخمة في 115 مسجداً تشرف عليها دائرة الشؤون الإسلامية والعمل الخيري. ونحن نثني على التزام الدائرة بدعم استراتيجية دبي والمساهمة في الجهود الرامية إلى تخفيض ما نسبته 30% من حجم استهلاك الكهرباء والمياه في دبي بحلول العام 2030." 

من جهته، قال ماركوس شتروماير، النائب الأول للرئيس التنفيذي في قسم تقنيات البناء لدى "سيمنس الشرق الأوسط": "تمثل البنية التحتية الذكية مستقبل المدن المستدامة، ومن شأن هذا المشروع الذي يهدف إلى تخفيض معدلات استهلاك الطاقة الكهربائية والمياه في 155 مسجداً، أن يكون مثالاً رائداً عن كيفية مساهمة التكنولوجيا في تحسين أداء استهلاك الطاقة. وتعمل دولة الإمارات ودبي على تحقيق أهداف طموحة لتحقيق الكفاءة في استهلاك الموارد، حيث يسعدني أن نشارك في هذا المسعى وأن نلعب دوراً في دعم جهود الدولة في هذا المجال." 



وتعمل "الاتحاد إسكو"، التي تتبنى رؤية هادفة لجعل البيئة المبنية في دبي مثالاً رائداً على كفاءة الطاقة، حالياً على إعادة تأهيل 30.000 مبنى في إمارة دبي لتحقيق كفاءة استهلاك الطاقة وإدارة الطلب المرتفع على الطاقة. كما تهدف "الاتحاد إسكو" إلى إنشاء سوق حيوي لتعاقدات كفاءة الطاقة لشركات خدمات الطاقة من خلال تدقيق واقتراح معايير الحفاظ على الطاقة لأبرز مطوري ومقاولي البناء وبما يقرب دبي أكثر من تحقيق أهدافها في مجال الاستدامة.
=