Wednesday, 31 October 2018

Chestertons accelerates growth in the Middle East with new office in Bahrain





Global real estate services firm, Chestertons, today announced it has expanded its regional footprint with the opening of an office in the Kingdom of Bahrain. The Bahrain opening brings the total number of Chestertons’ locations in the MENA region to four, adding to the existing offices in Dubai and Abu Dhabi.




Nick Witty, Chestertons Managing Director, MENA said, “Chestertons has maintained a permanent presence in the Middle East since 2008 and the decision to expand into the Bahrain market represents the next logical step in our regional growth strategy. Despite the economic slowdown, the Bahrain market has remained resilient which is largely due to the Bahraini Government’s foresightedness in establishing Tamkeen, the National Labour Fund, aimed at promoting foreign direct investment into the Kingdom as well as introducing initiatives to support new businesses.”




The move builds on the firm’s rapidly growing global presence, with Chestertons currently operating across 5 continents in 20 countries with 120 offices based in the UK, Europe, Asia Pacific and the Middle East and North Africa.




Bahrain has a well-established and diverse real estate market and there are a wealth of opportunities across all asset classes in the Kingdom. Given the breadth of our international network, we have also identified opportunities to bring commercial and residential investment product to the local market, so we see this move as a very important opportunity for our growth in the region,” added Witty.




Whilst Chestertons is able to provide a complete range of real estate services, the initial focus will be on valuation, feasibility and highest and best use studies, as well as international residential sales. Chestertons’ Bahrain office is based in the Lagoons at Amwaj Islands.




Adam Wilson, Head of Valuations for MENA, will be responsible for leading the Bahrain team, winning new business and developing client relationships. Adam has over 15 years senior management experience in the Europe and Middle East and North Africa markets and has been involved with a number of high-profile projects and clients.




“Bahrain currently has a very limited number of internationally recognised brands providing professional real estate advice, who maintain a permanent presence in the market. This move will allow us to fully accommodate the increasing demand from clients in Bahrain requiring experienced and qualified advisors to maximise returns from their real estate portfolios. I look forward to fully establishing ourselves in the Kingdom and growing the business year on year,” said Wilson.







"تشيسترتنس" تعزز من نموها في الشرق الأوسط عبر افتتاح مكتبها الجديد في مملكة البحرين





أعلنت شركة "تشيسترتنس" الرائدة في قطاع العقارات على مستوى العالم اليوم عن توسيع نشاطها الإقليمي عبر افتتاح مكتب لها في مملكة البحرين. وهو ما يرفع عدد مكاتب الشركة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا إلى أربعة، لتضاف إلى كل من دبي وأبو ظبي.




وبهذه المناسبة، قال نيك ويتي المدير التنفيذي لشركة "تشيسترتنس" الشرق الأوسط وشمال أفريقيا: "حافظت تشيسترتنس على وجودها الدائم في الشرق الأوسط منذ عام 2008، ويعد قرار التوسع في سوق البحرين خطوة نحو الأمام في إطار تعزيز استراتيجية النمو الإقليمية للشركة. وعلى الرغم من التباطؤ الاقتصادي، إلا أن سوق البحرين حافظت على مرونتها، بفضل رؤية وتخطيط الحكومة البحرينية عبر تأسيس صندوق العمل الوطني "تمكين"، بهدف تشجيع الاستثمار الأجنبي المباشر في المملكة، بالإضافة إلى تقديم مبادرات مشجعة لدعم الأعمال الجديدة".




وتأتي هذه الخطوة بالتزامن مع النمو العالمي السريع لعميات الشركة التي تنشط في الوقت الحالي في 5 قارات تتوزع على 20 دولة من خلال 120 مكتب في المملكة المتحدة وأوروبا وآسيا والمحيط الهادئ والشرق الأوسط وشمال إفريقيا.




وأضاف ويتي: "يتميز السوق العقاري في البحرين بالتنوع والاستقرار، لذا فإن هنالك العديد من فرص الاستثمار الواعدة التي تلوح في الأفق في جميع فئات الأصول في المملكة. وبالنظر إلى التوسع العالمي لـ "تشيسترتنس" فقد حددنا أهدافنا بشكل جيد في هذه السوق عبر عدد من مشاريع الاستثمار التجارية والسكنية، وهو ما يعزز من فرص نمونا في المنطقة".




ونظراً للخبرة الكبيرة التي تتمتع بها "تشيسرتنس" في تقديم مجموعة كاملة من الخدمات العقارية، فإن التركيز المبدئي سيكون على التقييم والجدوى وإعداد أفضل الدراسات، بالإضافة إلى المبيعات السكنية العالمية، وسيتم ذلك عبر مكتب "تشيسترتنس" الجديد الواقع ضمن منطقة البحيرات في جزر الأمواج في العاصمة البحرينية المنامة.




هذا وسيتولى آدم ويلسون رئيس قسم التقييم لمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، مسؤولية إدارة فريق "تشيسترتنس" في البحرين، وستكون مهمته الرئيسية إبرام صفقات جديدة وتطوير علاقات العملاء، وهو يتمتع بخبرة كبيرة تزيد عن 15 عاماً في مجال الإدارة العليا في أسواق أوروبا والشرق الأوسط وشمال أفريقيا، وقد شارك في عدد من المشاريع البارزة بالإضافة إلى علاقاته المتميزة مع العملاء. 




وفي هذا الإطار، علّق ويلسون بالقول: "في الوقت الراهن، تمتلك البحرين عدداً محدوداً للغاية من العلامات التجارية العالمية في قطاع الاستشارات العقارية، والتي تحافظ على وجودها الدائم هناك. لذا فإن تواجدنا في هذه السوق سيسمح لنا في تلبية الطلب المتزايد من العملاء، والذين هم بحاجة إلى مستشارين مؤهلين يتمتعون بخبرة واسعة في هذا المجال وهو ما يمكنهم من زيادة العائدات المالية لمحافظهم العقارية. وأنا بدوري أتطلع قدماً إلى تأسيس علاقات شراكة قوية في البحرين بما يمكننا من تعزيز وتطوير أعمالنا عاماً بعد آخر".




للمزيد من المعلومات، يرجى التواصل مع ماجد عرفة عبر الهاتف الثابت +971 4 381 0200 أو من خلال البريد الإلكتروني adam.wilson@chestertons.com




=