Thursday, 20 September 2018

Epson launches ITS 5-colour ink system and brings enhanced features to its entry level range




Low cost and hassle-free printing just got even better

Cairo, Egypt; 19 September 2018: Epson’s portfolio of cartridge-free printers has been extended: two models offer a new 5-colour ink system (L7160 and L7180), while ITS’s stylish and functional next generation design is now accessible within the entry home range (L3110/1 and L3150/1 only).

For the first time users looking for a cartridge-free printer suited to both creative and office tasks will find the solution with the new Epson L7160 and L7180 3-in-1 ITS printers. Underpinning these models is a new 5-colour ink system which includes a black photo ink and a black pigment ink, great for producing everything from photos, drawings and diagrams to office documents. Supporting a range of tasks, these models provide mobile printing, a card reader, CD printer and double-sided printing. The L7160 supports A4 printing while the L7180 incorporates A3 too.

Also new are the L3110/1 and L3150/1 which add improved functionality and an enhanced, compact aesthetic to the entry level home range. Ideal for saving space in the home, these models feature Epson’s next generation design where the ink tank has been moved from the side to the front offering a more compact and sleek aesthetic. This alteration also means it’s simple to see how much ink is left via a visible display. Underpinning the modified design is an enhanced ink filling system engineered for mess-free refills. Great for busy households, spills are minimised with bottles that are easier to open, are squeeze-free and can only fill tanks with the corresponding colour. These 3-in-1 models both come with up to three years' worth of ink included, helping users to save up to 90% on the cost of ink. The L3150/1 also includes mobile printing features.

Jason Whiley, director of sales, Epson Middle East, says: “We are excited to launch the L7160 and L7180 as they fill a gap in our portfolio that is sure to appeal to creative professionals from advertising agencies and educational organisations to photographers. The new 5-colour ink system is just what they need to produce a variety of photos and documents, while the range of features will ensure every task can be completed easily.



“We’re sure that the L3110/1 and L3150/1 are also going to prove really popular with home users. Our compact and re-engineered ITS design proved really popular across our business focused range, so we’ve rolled this design out so that home users can also benefit from its contemporary style and improved usability.”

إبسون تطلق نظام الحبر الخماسي الألوان ITS وتجلب ميزات محسّنة إلى مجموعتها من الطابعات للمستوى المبتدئ

الطباعة بتكلفة منخفضة جدًا وبلا متاعب أصبحت أفضل كثيرًا




القاهرة، مصر، 19 سبتمبر 2018: أضافت إبسون طُرزًا جديدة إلى مجموعتها من الطابعات الخالية من خراطيش الحبر. ويوفّر الطرازان نظام حبر جديدًا من خمسة ألوان )L7160 وL7180(، في حين أصبح من الممكن الآن الحصول على تصميم الجيل القادم الأنيق والفعّال للفئة ITS في الطابعات المنزلية للمستوى المبتدئ(الطُرز L3110/1 وL3150/1 فقط(.

ولأول مرة سيجد المستخدمون الذين يبحثون عن طابعة خالية من خراطيش الحبر تناسب كلاً من المهام الإبداعية والمكتبية حلاً مثاليًا من خلال الطابعات الثلاثية الوظائف الجديدة L7160 وL7180 من إبسون التي تندرج ضمن الفئة ITS. ويدعم هذه الطُرز نظام حبر جديد مكوّن من 5 ألوان ويتضمّن حبرًا أسود للصور وحبرًا صبغيًا أسود، ما يجعله رائعًا لإنتاج كل شيء، من الصور والرسومات والمخططات إلى المستندات المكتبية. ومن خلال دعمها لمجموعة متنوعة من المهام، تمتاز هذه الطُرز بإمكانية طباعة متنقلة وقارئ للبطاقات وطابعة لأسطوانات CD وإمكانية طباعة على الوجهين. ويدعم الطراز L7160 إمكانية الطباعة على الورق مقاس A4 بينما يشمل الطراز L7180 الورق مقاس A3 أيضًا.

وعلاوةً على ذلك، هناك طُرز جديدة - L3110/1 وL3150/1 - تُضيف وظائف معزّزة وعناصر جمالية محسّنة ومدمجة إلى فئة الطابعات المنزلية للمستوى المبتدئ. وتعتبر هذه الطُرز مثالية لتوفير المساحة في المنزل، كما تمتاز بتصميم الجيل القادم من إبسون حيث تم نقل خزان الحبر من جانب الطابعة إلى واجهتها الأمامية، ما يضفي عنصرًا جماليًا أكثر أناقةً وأصغر حجمًا. ويعني هذا التعديل أيضًا أنه أصبح من السهل معرفة مقدار الحبر المتبقي من خلال شاشة مرئية. وباعتباره ركيزة تدعم التصميم المعدَّل، يأتي النظام المحسّن لتعبئة الحبر بعد تصميمه لإعادة تعبئة الحبر من دون عناء. ويعتبر هذا النظام رائعًا للعائلات الكثيرة الانشغالات؛ إذ إنه يقلّل من الانسكابات باستخدام عبوات أكثر سهولة في فتحها، ويسهل سكب الحبر منها دون الحاجة إلى الضغط عليها، ويمكنها فقط ملء الخزانات باللون المطابق. وتأتي هذه الطُرز الثلاثية الوظائف بكمية من الحبر تكفي لمدة تصل إلى ثلاث سنوات مرفقة في عبوة البيع، ما يساعد المستخدمين في توفير ما يصل إلى 90% من تكلفة الحبر. وتتضمن الطُرز أيضًا ميزات الطباعة المتنقلة L3150/1.

وفي هذا الإطار، قال جاسون وايلي، مدير المبيعات في شركة إبسون الشرق الأوسط: "نحن متحمسون حقًا لإطلاق الطرازين L7160 وL7180 لأنهما يسدان ثغرة في مجموعة منتجاتنا التي من المؤكد أنها ستلقى استحسان العاملين في مجال التصميمات الإبداعية من وكالات الدعاية والإعلان والمؤسسات التعليمية إلى المصوّرين الفوتوغرافيين. ونظام الحبر الخماسي الألوان الجديد هو فقط ما يحتاجون إليه لطباعة مجموعة متنوعة من الصور والمستندات، في حين أن مجموعة الميزات المتنوعة ستضمن إتمام كل مهمة بسهولة ويسر".



"نحن على يقين من أن الطُرز L3110/1 وL3150/1 ستشهد أيضًا رواجًا كبيرًا لدى المستخدمين في المنازل. ولقد أثبت تصميمنا الصغير والمعاد تصميمه للفئة ITS رواجًا كبيرًا عبر مجموعة منتجاتنا التي تركّز على الأعمال؛ لذا طرحنا هذا التصميم حتى يمكن للمستخدمين في المنازل أيضًا الاستفادة من تصميمه العصري وقابليته المحسّنة للاستخدام".
=