Monday, 2 July 2018

Mercedes-Benz Egypt Launches a new program for certified pre-owned vehicles







Cairo, 26 June 2018- Mercedes-Benz Egypt launched a new customer centric program where customers can buy and sell used Mercedes-Benz cars. Also, Mercedes-Benz owners can trade in their cars for a new one or a used certified car. Every Mercedes-Benz car included in this Program must pass rigorous safety, mechanical, electrical and history checks before being awarded a 12 months’ warranty, 24hrs roadside assistance, and full service history.

All preowned Mercedes-Benz certified vehicles on display are meticulously checked inside out, under the bonnet and on the road by a specialized Mercedes-Benz technician. Mercedes-Benz Certified vehicles are only displayed at the Mercedes-Benz authorized dealerships after been reconditioned to meet the Mercedes-Benz quality standards.

Through this new program,, Mercedes-Benz Egypt provides its customers with the best comprehensive experience allowing them to sell their used cars and buy new or certified used cars, all under one roof. In addition, the program provides its customers with several financing options to support the purchase of the certified cars they prefer, rendering this program a perfect option for those who desire to own a Mercedes-Benz.




مرسيدس-بنز ايجيبت تُطلق برنامج استبدال وبيع سياراتها المستعملة المعتمدة

اعادة بيع السيارات المستعملة بضمان الوكيل المعتمد لمدة 12 شهر 




القاهرة في 26 يونيو 2018-أعلنت مرسيدس-بنز ايجيبت مؤخراً عن اطلاق برنامج جديد لاستبدال و شراء السيارات المستعملة المعتمدة. يتيح البرنامج الجديد لمالكي سيارات مرسيدس-بنز استبدال سياراتهم القديمة بأخرى جديدة أو بسيارات أخرى مستعملة معتمدة بعد اجتيازها لكافة الفحوصات القياسية المتعلقة بالسلامة والميكانيكا والكهرباء، ومنحها ضمان مرسيدس-بنز المعتمد، وسجل الصيانة الكاملة بمعرفة الشركة. يتضمن البرنامج خدمة المساعدة على الطريق لمدة 24 ساعة لموديلات محددة، كما تقوم الشركة بإعادة بيع السيارة المستعملة المعتمدة لعملاء جدد بضمان12 شهرًا. 

تخضع جميع السيارات التي يسري عليها هذا البرنامج للمعايير الصارمة لبرنامج مرسيدس–بنز للسيارات المستعملة المعتمدة، ويتضمن ذلك فحوصات دقيقة من الداخل والخارج، بما في ذلك محرك السيارة، واختبار السيارة على الطريق من قِبلْ فني متخصص. وبعد التأكد من قائمة الفحص متعددة النقاط، يمكن للمالك استبدالها بسيارة جديدة أو بسيارة أخرى معتمدة بعد سداد الفروق السعرية، ويتم عرض السيارات المستعملة المعتمدة في صالات عرض وكلاء مرسيدس-بنز المعتمدين فقط. 

تقدم مرسيدس-بنز ايجيبت أفضل تجربة لعملائها من خلال هذا البرنامج الجديد الذي يتيح لهم بيع سياراتهم المستعملة وشراء سيارات جديدة أو مستعملة معتمدة تحت سقف واحد، مع اتاحة العديد من التسهيلات التمويلية والفنية عند اختيار العميل للسيارة التي يرغب في شرائها، وهو ما يجعل من هذا البرنامج واحداً من أنسب البرامج للسوق المصري.

=