Sunday, 24 June 2018

Cleartrip and Flyin join forces to reach 60% market share of online travel bookings






Cairo, Egypt - June 21, 2018




Further strengthening its leadership position in the region, Cleartrip, the leading mobile and online travel company in the Middle East and India, has come together with Flyin, Saudi Arabia’s leading OTA.

The partnership will benefit both Cleartrip and Flyin as they make strides to capitalize on the growing shift to online in the Middle East and North Africa (MENA) region, which is home to a large population of tech-savvy consumers and has among the highest levels of smartphone and internet penetration in the world. Together, the combined company will have over 60% market share throughout the Middle East.

This transaction, the largest in the travel space in MENA, will offer Cleartrip a wider outreach and a larger client base in two key markets, Egypt and Saudi Arabia, providing economies of scale as well as enhanced competencies and regional knowledge. Cleartrip has recorded rapid growth year-on-year since the company launched its regional operations in 2012 to become the largest OTA in Middle East.

Stuart Crighton, Founder and CEO of Cleartrip, said, “We are pushing ahead with our ambitious expansion plans in the MENA region, and together with Flyin, we have reached a major milestone in our journey that marks our entry to the North African market. The deal represents the culmination of our search for a strategic partner that has outstanding market association in Egypt and shares our business ethos and principles.”

“Building on Egypt’s firmly established and currently growing the tourism sector, Flyin has established itself as one of the leading players in the online travel market. With its strong customer base and rich travel offerings, Flyin is the natural partner for us in the region. We will leverage each other’s strengths to enhance product development and customer experience” added Crighton.

Abdullah Al Romaih, Founder of Flyin, commented: “We are embarking on a new journey to reinforce our leadership position across the region. Bringing over a decade’s international experience and industry-leading technologies and skills, Cleartrip will also help us to offer our customers new and enhanced travel experiences. We look forward to having Cleartrip continue to support the economic growth in the market, as well as the evolving travel needs of our customers.”

According to industry reports, visitor numbers in Egypt have increased by 54% last year to 8.3m, while tourism receipts more than doubled to $7.6bn. “The growth in the market has been due to the government’s promotional efforts and marketing strategy tailored to target new markets, while maintaining and expanding traditional markets” added Michael Tadrous, Managing Director Egypt for Flyin.



The transaction will enable both companies to leverage new technologies, talents and business intelligence to strengthen their travel offerings to cater to a diverse global customer base.


"كلير تريب" تطلق تعاوناً مع "فلاي إن" لتهيمن على حصة سوقية تزيد عن 60% 

القاهرة، مصر، 21 يونيو 2018

في إطار تعزيز مكانتها البارزة على مستوى المنطقة، أعلنت "كلير تريب"، الشركة الرائدة في مجال حجوزات السفر عبر الهاتف المتحرك والإنترنت في منطقة الشرق الأوسط، عن تعاونها مع "فلاي إن"، إحدى أبرز الشركات في مجال حجوزات السفر عبر الإنترنت على مستوى المملكة العربية السعودية.

ويصب هذا التعاون في مصلحة كلٍ من "كلير تريب" و"فلاي إن" ويدعم خطاهما المتسارعة للاستفادة من التحول الرقمي الكبير الذي تشهده منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، التي تضم أكبر عددٍ من المستهلكين الشغوفين بالتكنولوجيا، وتتميز بواحد من أعلى معدلات استخدام الهواتف الذكية وشبكة الإنترنت في العالم. وستصل الحصة السوقية للشركتين بعد الإعلان عن هذا التعاون إلى ما يزيد عن 60% في الشرق الأوسط.

وتأتي هذه الصفقة الضخمة، والتي تعد الأكبر من نوعها في مجال السفر على مستوى المنطقة، لتمنح "كلير تريب" فرصة تقديم خدماتها أمام عددٍ أكبر من المستهلكين، واستحواذها على قاعدة عملاء أكبر في االسوقين المصرية والسعودية، بما يساعد على خفض التكاليف ورفع مستوى الكفاءة وتعزيز الإمكانيات والمعرفة الإقليمية. وقد استطاعت "كلير تريب" تحقيق نموٍ قياسياً منذ إطلاق عملياتها بالمنطقة في عام 2012، لتصبح الشركة الرائدة في مجال حجوزات السفر عبر الإنترنت في منطقة الشرق الأوسط.

وحول هذه الصفقة، قال ستيوارت كرايتون، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة "كلير تريب": "نواصل السير لإنجاز خططنا الطموحة في التوسع داخل سوق الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، والآن بعد شراكتنا مع ’فلاي إن‘ استطعنا تحقيق إنجازٍ باهرٍ في هذا المضمار مع دخولنا بقوة إلى سوق منطقة شمال إفريقيا. وتأتي هذه الصفقة المهمة تتويجاً لجهودنا في البحث عن شريك استراتيجي لديه حضورٌ بارزٌ في السوق المصرية ويشاطرنا نفس المبادئ والمثل في العمل".



وأضاف كرايتون قائلاً: "استطاعت ’فلاي إن‘ بفضل قطاع السياحة المزدهر في جمهورية مصر من أن تؤسس لنفسها مكانةً مرموقة كشركة رائدة في أحدى أبرز أسواق السفر في المنطقة، ومع قاعدة بياناتٍ واسعة وكثيرٍ من عروض السفر المتميزة، فهي تشكل الخيار الأمثل لنطلق تعاوناً وشراكةً معها. ومن خلال هذا التعاون سنسعى إلى تعزيز نقاط القوة والموارد لدينا، وذلك بهدف التركيز على تطوير المنتجات وتحسين تجربة المستهلك".

من جانبه، قال عبد الله الرميح، مؤسس شركة "فلاي إن": "نستعد الآن للانطلاق في مرحلةٍ جديدة لتعزيز مركزنا الريادي في قطاع حجوزات السفر في أنحاء المنطقة. وبفضل خبرتها العالمية التي تمتد على مدار عشر سنوات وما تتمتع به من مهارات وتقنيات رائدة في هذا القطاع، فإن ’كلير تريب‘ ستساعدنا على توفير تجارب سفر جديدة ومحسنة لعملائنا الكرام. ونتطلع إلى الحصول على دعم الشركة المتواصل لدفع عجلة النمو الاقتصادي هذه السوق وتلبية احتياجات السفر المتنامية لدى العملاء".

ووفقاً لتقارير قطاع حجوزات السفر، فقد ارتفع عدد الزوار إلى مصر بنسبة 54% في العام الماضي إلى 8.3 مليون زائر، بينما ارتفعت عائدات السياحة إلى أكثر من الضعف لتصل إلى 7.6 مليار دولار أمريكي. 

وقال مايكل تادرس، العضو المنتدب لشركة "فلاي إن" مصر: "يعزى النمو في هذه السوق بدرجة كبيرة إلى جهود الحكومة الترويجية واستراتيجية التسويق المصممة لاستهداف الأسواق الجديدة مع الحفاظ على الأسواق التقليدية وتوسيعها." 

وستسمح هذه الصفقة، والتي سيتم إبرامها بمجرد استلام موافقات الجهات التنظيمية واستيفاء متطلباتها، لكلتا الشركتين بالاستفادة من التقنيات والمواهب الجديدة وجمع معلومات الأعمال التجارية بهدف تحسين عروض السفر لديهما لتحقيق رضى قاعدةٍ متنوعة من العملاء حول العالم.
=