Sunday, 24 June 2018

58 Brands in the UAE to receive Superbrands title at Annual Tribute Event





Gala Event to announce ‘Brand of the Year’ award and unveil the 14th edition of the Superbrands book




Dubai, UAE – June 24, 2018: Superbrands, the independent authority and arbiter of branding, announced it will host its annual tribute event to honour and recognize 58 of UAE’s strongest brands on June 27, 2018. At the event, Superbrands will also announce the highly awaited ‘Brand of the Year’ award and unveil the 14th edition of the much sought-after Superbrands book, which includes a two-page profile of each of the Superbrands.




In its 14th edition, the Superbrands tribute event is considered the ‘Oscars of Branding’ by the corporate world and speaking about the event, Mr. Mike English, Director, Superbrands Middle East, said, “Marketers have always had to juggle two seemingly contradictory goals: making their brands distinctive and making them central in their category. Being acknowledged a Superbrands helps strengthens a brands position, adds prestige and reassures consumers and suppliers that they are buying the best brand in its category. This year has seen an unprecedented number of local brands making it to the Superbrands list with a few new entrants in the market, in addition to internationally recognized brands.”




After carefully filtering through the selection list set by the Superbrands Council, over 2,000 senior managers and marketing professionals were invited to vote for candidate brands. More than 2000 leading brands in the UAE were scored by the Superbrands Council members and through an online poll. The highest scoring brands have been chosen as Superbrands and only the brands that achieve the level of recognition set by the independent Superbrands Council are eligible for inclusion in the Superbrands UAE book, which traces the history and achievements of each of the brands.




Speaking on the stringent selection and voting process, Mr. English added, “Getting onto the Superbrands list is both a prestigious accolade and an arduous task, where brands have to be voted for by our distinguished brand council members as well as by marketing professionals, who have voted through an online poll. The brand which scores the highest points will be adjourned the top honour of ‘Brand of the Year’ which we will announce at the tribute event. Participation in the Superbrands book is by invitation only and acknowledges the inherent strength of the organisation and its brand value. This event is a true celebration of many of the country’s highest profile brands.”




As ‘Superbrands’ gains ground in terms of loyalty, respect and visibility within the UAE, the Superbrands Council acknowledge the importance of looking at brands who sell primarily to the end customer (B2C) or to other businesses (B2B), both online and offline as separate categories. The primary reason for this is that although the marketing programs are the same for each type of business (events, direct marketing, internet marketing, advertising, public relations, word of mouth and alliances), how they are executed, what they say, and the outcome of the marketing activities differ.




The Superbrands tribute event will see the UAE’s crème de la crème corporate head honchos in attendance and promises to live up to its global reputation of being the ‘Oscars of Branding’.






THE UNITED ARAB EMIRATES SUPERBRANDS COUNCIL:




John Brash, Founder & CEO, Brash Brands


Laila Suhail, Chief Executive Officer, Dubai Shopping Festival


John Deykin, Branding Expert


Mishal Kanoo, Deputy Chairman - UAE & Oman, The Kanoo Group


Colm Mcloughlin, Executive Vice Chairman & CEO, Dubai Duty Free


Hala Badri, Senior Advisor to CEO and Group Communications, ADNOC


Mike English, Director, Superbrands Middle East & North Africa


Dr. Ram Buxani, Chairman, ITL Cosmos Group




58 علامة تجارية تحصل على لقب "سوبربراندز" ضمن فعاليتها السنوية في الإمارات


حفل متألق الإعلان عن العلامات الفائزة بلقب "أفضل علامة تجارية خلال العام" والكشف عن النسخة الرابعة عشرة من كتاب "سوبربراندز


الإمارات العربية المتحدة 24 يونيو 2018: أعلنت "سوبربراندز"، الهيئة المستقلة المحكمة في العلامات التجارية، أنها ستقيم فعاليتها السنوية لتكريم 58 علامة كأقوى العلامات التجارية في الإمارات يوم 27 يونيو 2018. كما تعلن العلامة المرموقة عن جائزة "أفضل علامة خلال العام" المرتقبة، فيما تكشف خلال الفعالية عن النسخة الرابعة عشرة من كتاب "سوبربراندز" الذي يقدم لمحة موجزة في صفحتين عن كل علامة حاصلة على اللقب.


ومن الجدير بالذكر أن فعالية "سوبربراندز"، والتي تحتفل بعامها الرابع عشر، أصبحت تعتبر بمثابة جوائز الأوسكار للعلامات التجارية والشركات. وفي حديثه عن الحدث المنتظر قال السيد مايك إنغلش، مدير "سوبربراندز" الشرق الأوسط: "لطالما كان على خبراء التسويق الموازنة بين مهمتين تبدوان متعارضتين: تمييز علاماتهم التجارية وجعلها ذات مكانة محورية في فئتها. ولا شك في أن الحصول على لقب "سوبربراند" يساعد في تعزيز مكانة العلامة ويضفي إليها مكانة مرموقة فيما يطمئن المستهلكين والموردين إلى أنهم يشترون أفضل العلامات التجارية في فئتها. وشهد العام الحالي عدداً غير مسبوق من العلامات التجارية المحلية التي دخلت منافسات "سوبر براندز"، منها عدد من الأسماء التي دخلت الأسواق حديثاً بالإضافة إلى نخبة من الأسماء العالمية الشهيرة."


وبعد أن وضع مجلس "سوبربراندز" قائمة العلامات التجارية المنتقاة بعناية بالغة، تمت دعوة أكثر من 2,000 من كبار المدراء وخبراء التسويق المدعوين للتصويت للعلامات المرشحة. وبهذا اختار أعضاء مجلس "سوبربراندز" ما يزيد على 2000 علامة تجارية تعمل في الإمارات العربية المتحدة، بمساعدة استطلاع إلكتروني، ليتم فيما بعد اختيار العلامات التي حققت أعلى الدرجات لتحمل لقب العلامات الاستثنائية "سوبربراندز" وتحصل على المستوى الفائق من التقدير الذي يقدمه مجلس المنظمة، فيما تتأهل للظهور في كتاب "سوبر براندز" الإمارات الذي يبرز تاريخ وإنجازات كل من تلك العلامات.


في حديثه عن الإجراءات الصارمة التي تحكم عملية الاختيار والتصويت قال السيد إنغلش: "يمثل الحصول على مكانة ضمن قائمة "سوبربراندز" تكريماً مرموقاً لكنه في الوقت ذاته مهمة شاقة، حيث يجب أن تحصل العلامة التجارية على تصويت أعضاء المجلس وخبراء التسويق الذين يدلون بأصواتهم عبر استطلاع إلكتروني. وفي نهاية المطاف تحوز العلامات التي تحصد أكبر عدد من النقاط على لقب "أفضل علامة خلال العام" ليتم الإعلان عنها في الفعالية السنوية المرتقبة. اما المشاركة في كتاب سوبربراندز فتقتصر على العلامات التي نقوم بدعوتها وتساهم في إبراز نقاط قوة المؤسسة وتعزيز قيمة علامتها التجارية. ولا شك في أن الفعالية ستكون احتفاءً حقيقياً بالعديد من العلامات البارزة في الدولة."


يضم مجلس "سوبربراندز" أفراداً من ذوي الخبرات العريقة والإمكانات الاستثنائية في عالم الأعمال، يتمتعون بمعرفة شاملة بالأسواق وأساليب العمل. ويعتبر الحصول على لقب "سوبربراندز" مصادقة هامة وشهادة أكيدة على تميز العلامة التجارية أمام العملاء والإعلاميين والموردين والمستثمرين والموظفين.


وتشهد فعالية "سوبربراندز" حضور نخبة مجتمع الشركات وقادة الأعمال في الإمارات العربية المتحدة، لترتقي كعادتها إلى سمعتها العالمية ومكانتها المرموقة كـ "أوسكار العلامات التجارية".







أعضاء مجلس "سوبربراندز" الإمارات العربية المتحدة (2017):



جون براش، المؤسس والمدير التنفيذي لدى براش براندز.


ليلى سهيل، الرئيس التنفيذي، مهرجان دبي للتسوق.


جون دايكين، خبير العلامات التجارية


مشعل كانو، نائب رئيس مجلس إدارة مجموعة كانو في الإمارات وعمان


كولم ماكلولين، المدير التنفيذي في سوق دبي الحرة


هالة بدري، المستشار الأول للرئيس التنفيذي واتصالات المجموعة، أدنوك


مايك إنغلش، مدير "سوبربراندز" الشرق الأوسط وشمال إفريقيا


د. رام بوكساني، رئيس مجموعة آي تي إل كوزموس


=