Tuesday, 15 May 2018

IVI Middle East Fertility Clinic, Oman brings a new ray of hope for couples considering IVF with a unique Money Back Program



Successful pregnancy or complete money back guarantee by IVI Fertility



Muscat, Oman, May 14, 2018 – Boasting a success rate of 70 per cent, the highest in Oman, IVI Middle East Fertility Clinic, Muscat is making IVF treatment accessible to couples for the first time ever, by extending its unique program, ‘Conceive with Our IVF Program’.




This special program helps couples get up to three
IVF cycles at a discounted price of OMR 5,000 instead of the original price of OMR 5,400.




The couples’ investment in IVF treatment is secure. At the end of three cycles, if the couple is unable to conceive, the program offers a full money back guarantee as per the applicable eligibility criteria and terms of the offer.




Dr. Frank Ruiz, Medical Director, IVI Middle East, Fertility Clinic, Muscat, said: “Infertility is a growing problem for many couples in the region today. There are many who wish to receive IVF treatment and are unable, due to the cost involved. This can lead to emotional and financial stress. IVI Fertility Clinic, extends a helping hand to these couples through the ‘Conceive with Our IVF Program’.”




“As many couples approach us for the realization of their parenthood dream, our offer will benefit those struggling to


conceive naturally. They have access to world-class treatment here in the Sultanate since our facility is a world class IVF clinic of international standards,” added Dr. Ruiz.




IVI Middle East Fertility Clinic is the world leader in delivering fertility care. Its clinic in Oman is the third facility in the Middle East after Abu Dhabi and Dubai, UAE, providing holistic services to treat female and male infertility problems.




To avail of this program:





The Anti-Mullerian Hormone (AMH), a fertility hormone test to estimate the woman’s ovarian reserve, should be >=2 ng/ml with an antral follicle count of 10 or more; she should be less than 38 years of age and have a
BMI < 32kgs/m2.




البرنامج يخول الأزواج إما الحصول على حمل ناجح أو استعادة أموالهم بالكامل:




مركزIVI Fertility الشرق الأوسط في عُمان يطرح برنامج مخصص لدعم الأزواج الراغبين في الحصول على علاجات التلقيح الصناعي 




المركز حقق نسب نجاح في الحمل تتجاوز الـ72% وهي النسبة الأكبر في السلطنة




مسقط، عُمان، 14 مايو 2018: أطلق مركزIVI Fertility الشرق الأوسط برنامجا مخصصا لمنح الأزواج في سلطنة عمان فرص علاج العقم من خلال الإخصاب الصناعي. ويحمل البرنامج عنوان "الحمل عبر برنامج التلقيح الصناعي"، ويتيح لمزيد من الأزواج الاستفادة من إمكانيات المركز المتميزة التي استطاع من خلالها الوصول لنسبة نجاح في تحقيق الحمل تتجاوز الـ72% وهي النسبة الأكبر في السلطنة.




ووفقاً لهذا البرنامج الخاص يمكن للأزواج الاستفادة من ثلاث جلسات تلقيح صناعي بسعر خاص يصل إلى 5,000 ريال عماني بدلاً من 5,400. كما أن مركزIVI Fertility الشرق الأوسط في عُمان يضمان للأزواج استعادة كامل المبلغ المدفوع في حالة عدم حدوث حمل ناجح مع نهاية دورات التلقيح الصناعي بحسب توافر الشروط والمعايير للاستفادة من البرنامج.



وقال الدكتور "فرانك رويز"، المدير الطبي لمركز IVI Fertility الشرق الأوسط بعُمان: "في ظل تزايد مشكلة العقم التي تتعرض لها المنطقة في وقتنا الحالي، فإن هناك الكثيرين ممن يرغبون في التوجه لخيار التلقيح الصناعي ولكنهم غير قادرين على ذلك بسبب التكاليف المادية، وهو الأمر الذي يؤدي بدوره إلى أعباء نفسية ومادية على الزوجين. ولهذا السبب يقدم مركز IVI Fertility الشرق الأوسط هذا البرنامج لمساعدة الأزواج على تحقيق حلمهم بالإنجاب".




وتابع الدكتور "رويز": "يوفر هذا العرض الفرصة للأزواج غير القادرين على الإنجاب بشكل طبيعي، ليتمكنوا من الحصول على علاج بمعايير عالمية في السلطنة حيث نوفر لهم كل ما يحتاجونه لتحقيق حلم الإنجاب".




يُشار إلى أن مركز IVI Fertility الشرق الأوسط من المراكز الرائدة عالمياً في مجال علاجات الخصوبة، ويعتبر مركزه في عُمان هو الثالث في المنطقة بعد أبوظبي ودبي في دولة الإمارات العربية المتحدة. ويوفر المركز خدمات شاملة لمعالجة حالات العقم لدى الرجال والنساء على حد سواء. 




وعلى الأزواج الراغبين بالاستفادة من البرنامج الخضوع لتحليل AMHلمخزون المبيض، وهو تحليل للخصوبة، وذلك لمعرفة احتياطي البويضات لدى المرأة، حيث يجب أن تكون نتيجة التحليل أكثر من أو تساوي 2 نانوغرام/مل وعدد الجريبات الغارية يبلغ 10 أو أكثر. كما يجب أن يكون عمر الزوجة أقل من 38 عاماً ومؤشر كتلة جسمها أقل من 32 كغ/متر (مربع).
=