Tuesday, 15 May 2018

Borgward launches new showroom in Dubai




Opening of central warehouse to address regional demand for spare parts & services

May 15, 2018 - Subsequent to the official launch of Borgward BX7 and BX5 in the Middle East, Germany-based automaker Borgward launched its showroom in Dubai in partnership with its exclusive UAE distributor Union Motors. To further enhance its regional presence and market share, Borgward also opened the Middle East Parts Center, a central warehouse, at the Jebel Ali Free Zone (JAFZA), addressing the growing demand for its spare parts and services in the GCC market. The facility will have more than 16,000 square meters of storage area to address the regional demand and considerably cut down delivery time.

The launch of two premier models in the UAE is in line with Borgward’s strategic expansion plans in key individual markets with vibrant business growth opportunities. The launch of the Middle East Parts Center in JAFZA gives the advantage of superior geographical position and convenient transportation. The facility is supported by partnerships with MaxX Logistics, a subsidiary of Almajdouie Group and Sinotrans Co., LTD., headquartered in JAFZA and will provide storage and transportation, road transport, project logistics and door to door logistics services, and other value-added services. Another highlight of the Center is the integration of WMS inventory management system to carry out day-to-day warehousing functions and scanning code of the goods through the handheld terminal, and realizes the system query inventory, electronic ordering and outbound delivery.

The new Borgward warehouse offers local, experienced, effective agent operation, and competitive products for local dealers’ operation. Effectively shorten the supply cycle of spare parts and improve the satisfaction rate of customers.

Borgward’s new Middle East Parts Center in Dubai has been strategically planned to effectively cater to the regional demand. In the future, the distribution area of the Center will expand to cover Middle East & Africa countries and the range of products available will be expanded to include 30,000 spare parts spread over 25,000 square meters over the next few years.

The opening of the new facility is expected to further cut down the shipping time to 2-5 days from placing the order to delivery of the product.

Tom Anliker, Senior Vice President of Borgward group AG, said; “Borgward's entry to the GCC was prompted by robust customer demand for compact and mid-size SUVs in the region. The opening of the central warehouse in Dubai’s JAFZA reflects our commitment to delivering excellent service to our customers and underscores our continuing efforts to become a trusted service partner. The move complements Borgward’s entry into the GCC market and will support our expansion plans in the region.”

In connection with the opening of the new showroom, Borgward has rolled out several promotional offers, including lifetime unlimited KM warranty and two years 50 per cent buyback promise for the first batch of customers. First set of buyers will also be able to receive free latest iPhones with their purchases.



Borgward officially entered the GCC car market with the rollout of the Middle East versions of its premier BX5 and BX7 SUV models in November 2017. The strong warehousing and logistics capabilities of MaxX in the GCC region guarantees timely delivery of spare parts to Borgward customers, thereby significantly contributing to the German automaker’s overall sales and market presence in the region.




"بورجوارد" تفتتح صالة عرض جديدة في دبي

الشركة تفتتح أيضاً مستودعاً مركزياً لتلبية الطلب الإقليمي على قطع الغيار وخدمات الصيانة




15 مايو 2018

تزامناً مع إطلاقها الرسمي لطرازي "بي. إكس 5" (BX5) و"بي. إكس 7" (BX7) الرياضيين في أسواق الشرق الأوسط، أعلنت شركة السيارات الألمانية "بورجوارد" (Borgward)، عن افتتاح صالة عرض في دبي بالشراكة مع موزعها الحصري في دولة الإمارات الاتحاد للسيارات. 

كما افتتحت "بورجوارد" أيضاً "مركز الشرق الأوسط لقطع الغيار"، وهو عبارة عن مستودع مركزي يقع في المنطقة الحرة بجبل علي، وذلك في إطار سعيها إلى تعزيز حضورها الإقليمي وزيادة حصتها السوقية، بالإضافة إلى تلبية الطلب المتنامي على قطع الغيار وخدمات الصيانة في دول مجلس التعاون الخليجي. وتبلغ مساحة للتخزين في هذا المركز إلى أكثر من 16,000 متر مربع من أجل تلبية الطلب الإقليمي وتخفيض وقت التسليم إلى حد كبير. 

ويأتي إطلاق طرازي "بي. إكس 5" و"بي. إكس 7" في دولة الإمارات تماشياَ مع خطط التوسع الاستراتيجي للشركة في الأسواق الرئيسية التي تنطوي على فرص نمو كبيرة. وسيسهم افتتاح "مركز الشرق الأوسط لقطع الغيار" في المنطقة الحرة بجبل علي في تعزيز مكانة الشركة في المنطقة ويسهل من عملية نقل قطع الغيارات إلى مختلف الأسواق. ويحظى المستودع الجديد بدعم شركة "ماكس إكس اللوجستية"، التابعة لمجموعة "المجدوعي"، وشركة "سينوترانس"، اللتان تتخذان من منطقة "جافزا" مقراً رئيسياً لهما، حيث ستوفران خدمات التخزين والنقل والخدمات اللوجستية للمشاريع وخدمات التوصيل من الباب للباب وغيرها من خدمات القيمة المضافة. وتم تزويد المنشأة الجديدة بنظام إدارة المخزون في المستودعات من أجل تنفيذ المهام اليومية للتخزين والتحقق من كود البضائع من خلال الجهاز المحمول باليد، وإجراء جرد الاستعلام وتنفيذ الطلبيات إلكترونياً وتسليم البضائع للخارج. 

ويقوم على تشغيل المستودع الجديد كادر من الموظفين ذوي الخبرة ويقدم منتجات تنافسية للتجار المحليين، كما سيقلل المستودع بشكل فعال من دورة الإمداد لقطع الغيار والاكسسوارات ويحسن من معدلات رضا العملاء حول هذه المنتجات. 

وتم التخطيط لـ "مركز الشرق الأوسط لقطع الغيار" التابع لشركة "بورجوارد" بشكل استراتيجي ليلبي بفعالية الطلب الإقليمي على قطع الغيار وخدمات الصيانة. وسيتم في المستقبل توسيع نطاق التوزيع في المركز لتلبية احتياجات منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا، كما سيتم على مدى السنوات القليلة المقبلة توسيع مجموعة المنتجات إلى 30.000 قطعة غيار يتم تخزينها في مساحة تزيد على 25.000 متر مربع. 

ومن المتوقع أن يسهم افتتاح المستودع الجديد في تخفيض وقت الشحن اللازم لتسليم قطع الغيار إلى الموزعين من 2 إلى 5 أيام من تاريخ تقديم طلب تسليم المنتج. 

وقال توم آنليكر، النائب الأول لرئيس شركة "بورجوارد": "يأتي دخولنا إلى السوق الخليجية تماشياً مع سعينا إلى تلبية الطلب المتنامي من جانب العملاء في هذه المنطقة على السيارات الرياضية الصغيرة ومتوسطة الحجم. ويعكس افتتاح المستودع المركزي الجديد في المنطقة الحرة بجبل علي "جافزا"، التزامنا المطلق بتوفير أفضل الخدمات المتميزة لعملائنا، وتأكيداً على جهودنا الدؤوبة الهادفة إلى أن نصبح شريك الخدمات الأكثر موثوقية في المنطقة. كما ستعززهذه الخطوة من حضورنا في السوق الخليجية، وستدعم كذلك خططنا التوسعية في المنطقة."

كما طرحت الشركة العديد من العروض الترويجية، بما في ذلك ضمان مدى الحياة وغير محدود الكيلومترات، بالإضافة إلى تعهد لإعادة الشراء بنسبة 50% لمدة سنتين بالنسبة لأول دفعة من العملاء. كما سيتاح لأول مجموعة من المشترين الحصول على أحدث هواتف "آيفون" عند إتمام عملية الشراء.



ودخلت الشركة الألمانية رسمياً سوق السيارات في دول مجلس التعاون الخليجي بعد طرحها طرازي "بي. إكس 5" و"بي. إكس 7" الرياضيين في شهر نوفمبر من العام الماضي. وبفضل القدرات اللوجستية والتخزينية الكبيرة لشركة "ماكس إكس اللوجستية" في منطقة دول مجلس التعاون الخليجي، سيتم تسليم قطاع الغيار لعملاء "بورجوارد" في الوقت المحدد، ما يساهم بالتالي في زيادة مبيعات شركة صناعة السيارات الألمانية وحضورها في أسواق المنطقة.
=