Thursday, 19 April 2018

Transcend Releases New High-speed, Capacious SD and microSD Cards















Dubai, UAE, 19 April 2018: Transcend Information, Inc. (Transcend®), a leading manufacturer of storage and multimedia products, announced today the release of the 500S and 300S series of SD and microSD cards. These memory cards, produced in capacities of up to 512GB and featuring transfer speeds of up to 95 MB/s*, are a ready-made solution for the storage needs of today’s users. The gold 500S series, constructed of durable MLC flash, is ideal for action cameras and drones, while the silver 300S series SD cards are offered in capacities up to 512GB, and the microSD cards have been crafted with the smartphone market in mind.

Meeting A1 performance specifications
Transcend’s 128GB 300S microSD cards meet the SD Association’s latest Application Performance Class 1 (A1) standards for responsiveness, which call for performing 1,500 IOPS on random read operations and 500 IOPS on random write operations, and sequential speeds of at least 10 MB/s. The 300S series tops out at 95 MB/s read and 45 MB/s write speeds*, making it ideal for storing and running mobile apps.

UHS V30 compliance makes 500S series ideal for capturing Ultra HD 4K video
In addition to incredible transfer speeds, the 500S series SD and microSD cards are UHS Video Speed Class 30 (V30)-compliant, allowing for smooth, uninterrupted Ultra HD 4K video capture. These durable cards meet V30 specifications of at least 95 MB/s read and 60 MB/s* write speeds. Offered in capacities of up to 256GB, the 500S SD cards offer plenty of space for detail-rich 4K video, making them an excellent way to upgrade a smartphone, tablet, digital camera, camcorder, or camera drone.

Secure and reliable
Transcend’s entire slate of microSD memory cards is put through a set of rigorous tests. These cards can perform at temperature extremes of -25° to 85°C as well as being waterproof, shock and vibration proof, and X-ray proof. Native error-correcting code embedded on the devices fixes most common file errors, ensuring files remain readable.

Transcend exclusive RecoveRx Software
Transcend offers the exclusive RecoveRx data recovery and storage device management software for use with its products. With a user-friendly interface, RecoveRx allows users to search deep within a storage device for traces of erased photos, documents, music, and videos. Insert a Transcend memory card into a PC or laptop, launch RecoveRx, and a few mouse clicks later, recover accidentally deleted files. RecoveRx can also format and write-protect flash memory cards.

Transcend’s 300S SD cards are offered in 16GB-512GB capacities; 300S microSD cards in 16GB-128GB; 500S SD cards in 8GB-256GB; and 500S microSD cards in 8GB-128GB. All of Transcend’s memory cards are subjected to rigorous reliability and compatibility tests, and are covered by Transcend’s Five-Year Warranty.

*Actual specifications, speeds, and capacities may vary; please see the Transcend website for details.






ترانسيند تطرح بطاقات ذاكرة جديدة بسرعات كبيرة وسعات تخزينية فائقة


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 19 أبريل 2018: كشفت ترانسيند (Transcend)، الشركة الرائدة في تطوير منتجات التخزين الفائقة والوسائط المتعددة والمنتجات الصناعية، النقاب عن بطاقات الذاكرة الجديدة 500S و 300S بنوعيها SD و microSD. وتصل السعة التخزينية لبطاقات الذاكرة الجديدة لـ 512 جيجابايت وسرعة نقل البيانات إلى 95 ميجابايت في الثانية، وهو ما يجعلها الخيار الأمثل للمستخدم. وقد تم تصميم بطاقات الذاكرة 500S ذات اللون الذهبي بتقنية MLC flash مما يجعلها مثالية للاستخدام مع كاميرات الفيديو وطائرات التصوير الصغيرة drones. أما بطاقة الذاكرة 300S ذات اللون الفضي من نوع SD فتصل سعتها التخزينية لـ 512 جيجابايت. وطرحت ترانسيند أيضا بطاقات ذاكرة من نوع microSD لاستخدامها في الهواتف الذكية المنتشرة بالأسواق حاليا.


بطاقات ذاكرة بمواصفات قياسية A1

بطاقة الذاكرة الجديد من ترانسيند 300S من نوع microSD تضاهي بمواصفاتها أحدث فئة لبطاقات الذاكرة Class 1 (A1) المصنفة من الجمعية الخاصة لبطاقات الذاكرة SD Association من حيث معايير الاستجابة، حيث يصل معدل عمليات القراءة العشوائية فيها إلى 1500 عملية إدخال وإخراج في الثانية، أما معدل الكتابة العشوائية فيصل لـ500 عملية إدخال وإخراج في الثانية، وذلك مع سرعات متفاوتة لا تقلّ عن 10 ميجابايت في الثانية. الجدير بالذكر، أن سرعة بطاقات الذاكرة 300S في القراءة تصل إلى 95 ميجابايت في الثانية، أما سرعة الكتابة فتصل لـ 45 ميجابايت في الثانية مما يجعلها مثالية في تشغيل تطبيقات الهواتف المحمولة وتخزين البيانات الخاصة بها.


بطاقات الذاكرة 500S تعمل وفق معيار UHS V30، مما يجعلها مناسبة لتصوير الفيديو عالي الدقة Ultra HD 4K

بالإضافة لسرعة نقل البيانات الهائلة، فإن بطاقات الذاكرة 500S - سواء من نوع SD أو microSD – تعمل وفق المعيار UHS Video Speed Class 30 (V30) مما يسمح بإلتقاط مقاطع فيديو فائقة الدقة دون انقطاع، إذ تصل سرعة الذاكرة الجديدة التي تعمل وفق معيار V30 إلى 95 ميجابايت في الثانية للقراءة ولـ 60 ميجابايت في الثانية للكتابة. الجدير بالذكر أن السعة التخزينية لبطاقة الذاكرة 500S تصل إلى 256 جيجابايت مما يوفر متسعا كبيرا لحفظ الفيديو عالي الدقة 4K، وبالتالي فإن بطاقة الذاكرة تعتبر ترقيه ممتازة للهواتف المحمولة أو الأجهزة اللوحية أو كاميرات الفيديو العادية أو طائرات التصوير الصغيرة camera drone.


فعال وآمن

خضعت كافة بطاقات الذاكرة من نوع microSD من ترانسيند للعديد من الإختبارات الصارمة للتأكد من كفاءتها قبل طرحها. وبمقدور بطاقات الذاكرة الجديدة العمل ضمن درجة حرارة تتراوح بين 25 درجة تحت الصفر وحتى 85 درجة مئوية، كما أنها مقاومة للماء والأتربة والصدمات وأيضا مضادة للأشعة التليفزيونية X-ray. كما أنها مزودة بتقنية ECC (Error Correcting Code) المدمجة التي تعمل على تصحيح الأخطاء بشكل تلقائي، مما يضمن عدم تلف البيانات وبقاءها بشكل قابل للقراءة.


برنامج RecoveRx الحصري

تقدم ترانسيند مع هذه البطاقات برنامجها الحصري RecoveRx لإستعادة البيانات وتخزينها وإدارتها مع كل منتجاتها. فمع واجهة استخدام سهلة وبسيطة يتيح RecoveRx البحث في بطاقات الذاكرة عن أي أثار لصور أو ملفات أو فيديو أو مقاطع موسيقى تم مسحها بالخطأ. فعند توصيل بطاقة الذاكرة بجهاز الكمبيوتر وتشغيل برنامج RecoveRx وبمجرد بضع ضغطات يستطيع المستخدم إستعادة ملفاته التي تم مسحها بالخطأ. يمكن لـ RecoveRx أيضا أن يقوم بعمل تهيئة لبطاقات الذاكرة أو حمايتها من الكتابة عليها.


تتوفر بطاقات الذاكرة 300S من نوع SD بسعات تخزين من 16 جيجابايت وحتى 512 جيجابايت، أما نفس البطاقة من نوع microSD فتتوفر بسعات تخزين من 16 جيجابايت وحتى 128 جيجابايت. في حين تتوفر بطاقة الذاكرة 500S من نوع microSD بسعات تخزينية تبدأ من 8 جيجابايت وحتى 128 جيجابايت. الجدير بالذكر أن كل بطاقات الذاكرة من ترانسيند تخضع لإختبارات صارمة للتأكد من صلاحيتها وكفاءتها، كما أنها مشمولة بضمان من ترانسيند لمدة خمس سنوات.


* قد تختلف المواصفات الفعلية والسرعة والقدرات لكروت الذاكرة؛ برجاء الإطلاع على موقع ترانسيند للمزيد من التفاصيل. 
=