Monday, 2 April 2018

Julphar First in UAE Thanks To Promising 2018 Performance




Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, 2 April 2018-(AETOSWire)- Julphar, one of the largest pharmaceutical manufacturers in the Middle East and Africa, has been ranked as the number one pharmaceutical company in the UAE by IMS Health February 2018 panel, reflecting a strong double digit sales growth versus 2017.




Julphar 2017 audited results were announced following a Board of Directors’ meeting, which was chaired by His Highness Sheikh Faisal Bin Saqr Al Qasimi, Chairman of the Board of Julphar.



Jerome Carle, General Manager of Julphar, said, “Firstly, I wish to express my gratitude to our shareholders, our 5000 employees across the world, our customers and our partners for their continued support.




“We are off to a strong start in 2018. We have reached the number one position in the UAE, our new management team is now fully on board and we have just launched several new products in key therapeutical area such as cardiovascular.




“Furthermore, our expansion plans are on track, particularly in Saudi Arabia and Africa, where we are making inroads in a number of key markets. We are building up a solid pipeline with the planned launch of 25 new products in the UAE this year alone and almost 200 new product registrations expected in the region.




“Given the momentum we are seeing in our new products and recent launches, the operating performance improvements we are driving, we are confident in our ability to deliver our 2018 outlook of double digit growth.”




In 2017, Julphar opened a manufacturing facility in Jeddah, Saudi Arabia adding to its overseas production bases in Ethiopia and Bangladesh. The SAR 300 million state-of-the-art plant has the capacity to produce 1 billion tablets, 300 million capsules and 30 million bottles of syrups and suspensions per year. Last month, Julphar Saudi Arabia was granted Current Good Manufacturing Practice (cGMP) approval by the Saudi Food and Drug Authority (SFDA).



*Source: AETOSWire




جلفار تحتل المركز الأول في دولة الإمارات العربية المتحدة بفضل أدائها الواعد خلال 2018




رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 2 أبريل 2018-("ايتوس واير")- حلّت شركة "جلفار"، وهي إحدى أكبر الشركات المُصنّعة للأدوية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، في المركز الأول من بين شركات الأدوية في دولة الإمارات العربية المتحدة، بحسب تصنيف لجنة شركة "آي إم إس هيلث" في فبراير 2018، لتعكس بالتالي تضاعف في نمو المبيعات مقارنة مع الأرقام المسجلة عام 2017.




هذا وتم الإعلان عن نتائج شركة "جلفار" المدققة لعام 2017 عقب اجتماع مجلس الإدارة برئاسة سمو الشيخ فيصل بن صقر القاسمي رئيس مجلس إدارة شركة "جلفار".




وقال جيروم كارل، المدير العام لشركة "جلفار" في معرض تعليقه على الأمر: "بدايةً، أود أن أعرب عن جزيل امتناني لمساهمينا، وموظفينا البالغ عددهم 5,000 موظف في جميع أنحاء العالم، إضافة إلى عملائنا وشركائنا على دعمهم المتواصل".




وأضاف: "كانت انطلاقتنا في عام 2018 قوية، ووصلنا إلى المركز الأول في الإمارات العربية المتحدة، واكتمل فريق الإدارة الجديد لدينا وهو يضطلع الآن بجميع مهامه، كما أطلقنا للتو العديد من المنتجات الجديدة في مجالات علاجية رئيسية مثل القلب والأوعية الدموية".




وأضاف: "علاوة على ذلك، تسير الخطط التي نتبناها للتوسع على قدم وساق خاصة في المملكة العربية السعودية وأفريقيا، إذ حققنا نجاحات في عدد من الأسواق الرئيسية، كما أننا بصدد بناء مجموعة منتجات واسعة مع الإطلاق المخطط لـ25 منتجاً جديداً في الإمارات العربية المتحدة في العام الجاري وحده، والتسجيل المتوقع لنحو 200 منتج جديد في المنطقة".




واختتم: "بالنظر إلى الزخم الذي نشهده في منتجاتنا الجديدة وعمليات الإطلاق الأخيرة، والتحسينات التي تسهم في تعزيز الأداء التشغيلي، فإننا نثق للغاية بقدرتنا على تنفيذ نظرتنا المستقبلية، إذ نسعى إلى مضاعفة النمو في عام 2018 ليبلغ معدلات مضطردة".




هذا وافتتحت "جلفار" في عام 2017 منشأة تصنيع في جدّة بالمملكة العربية السعودية، لتكون إضافةً هامة لقواعد إنتاج الشركة في الخارج إلى جانب منشآتها في إثيوبيا وبنغلاديش. ويتمتّع المصنع الذي تبلغ قيمته 300 مليون ريـال سعودي والمزوّد بأحدث ما توصّلت إليه التكنولوجيا، بالقدرة على تصنيع سنوياً مليار قرص و300 مليون كبسولة و30 مليون قارورة من الشرابات والمحاليل الطبية المعلقة. كما حصلت "جلفار السعودية" الشهر الماضي على تصريح الممارسات التصنيعية الحالية الجيدة من قبل الهيئة العامة للغذاء والدواء في المملكة العربية السعودية.



=