Monday, 23 April 2018

Al Hokair Group Inks Exclusive Agreement with IHG for Holiday Inn Express in Saudi Arabia






Al Hokair Group has signed a Master Development Agreement (MDA) with InterContinental Hotels Group (IHG) which will see the debut of Holiday Inn Express brand in Saudi Arabia with a rollout of 10 Holiday Inn Express hotels over the next 15 years. This significant development complements IHG’s robust pipeline in the Kingdom and cements its position as one of the leading operators in the country, as well as consolidates its partnership with the Al Hokair Group.




Al Hokair Group currently operates six Holiday Inn hotels in Saudi Arabia. As part of the exclusive new agreement, the first Holiday Inn Express will be a 200-room hotel based in Jeddah closely followed by openings in various key cities across the country. All 10 hotels will be operated under long-term franchise agreements.




Mr. Sami Al Hokair, Managing Director of Al Hokair Group, stated: “We are very excited to expand our footprint in the mid-market segment where we see enormous potential for growth with a trusted global hospitality leader such as IHG. Holiday Inn Express is a world-renowned brand offering great value to the guests and the signing of this strategic agreement will open unprecedented opportunities for us in the mid-market segment. This demonstrates our commitment to Vision 2030 and the development of the hospitality sector which is a key growth driver in the Kingdom. We value our partnership with IHG and look forward to working with them on this ambitious project.”




Speaking about the announcement, Pascal Gauvin, Managing Director, India, Middle East and Africa, IHG said: “IHG has a strong legacy in Saudi Arabia, which is a key market for us in the Middle East. We are proud to once again collaborate with our esteemed long-term partner Al Hokair Group, to bring the Holiday Inn Express brand to the country, and further expand our offering to domestic and international travellers, alike. The tourism landscape in Saudi Arabia is rapidly changing and we are excited to leverage the huge growth opportunities that Saudi Vision 2030 presents, particularly given that one of the biggest pillars of the plan is to bring more tourism into the country.”




He added: We are the largest operator in Saudi Arabia with a strong portfolio of 31 hotels across 4 brands, offering specialized stay experience to varied guests’ profiles, and with this signing, we are further extending our consumer appeal by offering quality, yet affordable accommodation for savvy travellers.”




IHG currently operates 31 hotels across four brands including InterContinental Hotels & Resorts, Crowne Plaza Hotels & Resorts, Holiday Inn and Staybridge Suites in Saudi Arabia.




There are currently 2600 Holiday Inn Express hotels open across the globe, with a further 776 hotels due to open in the next three to five years.**




**Figures as of December 31st 2017



مجموعة الحكير توقع اتفاقية حصرية مع مجموعة فنادق انتركونتيننتال 

لافتتاح فنادق هوليداي إن إكسبرس في المملكة العربية السعودية




وقعت مجموعة الحكير اتفاقية تطوير رئيسية مع فنادق انتركونتيننتال ترمي إلى افتتاح فنادق العلامة التجارية "هوليداي إن إكسبرس" للمرة الأولى في المملكة العربية السعودية، بالإضافة إلى طرح عشر فنادق هوليداي إن إكسبرس على مدى الخمسة عشر عاماً المقبلة. ويمثل هذا التطور الهام استكمالاً لمشاريع مجموعة فنادق انتركونتننتال الجاري تنفيذها على قدم وساق في المملكة وترسيخاً لموقعها كأحد أبرز المشغلين فيها، فضلاً عن تعزيز شراكتها مع مجموعة الحكير.




وتدير مجموعة الحكير حالياً ستة فنادق هوليداي إن في المملكة العربية السعودية. ووفقًا للاتفاقية الحصرية الجديدة، سيضم فندق هوليداي إن إكسبريس الأول 200 غرفة فندقية وسيكون مقره في جدة، وسيتبعه افتتاح الفنادق المتبقية في العديد من المدن الرئيسة في جميع أنحاء المملكة. وستعمل كافة الفنادق العشرة بموجب اتفاقيات امتياز طويلة الأجل.




وقال سامي الحكير، العضو المنتدب لمجموعة الحكير: "نتطلع بفارغ الصبر إلى توسعة قاعدة أعمالنا في أسواق الفنادق المتوسطة حيث نرى فرصاً هائلة للنمو بالشراكة مع المجموعة العالمية الرائدة "فنادق انتركونتننتال". وتعد العلامة التجارية "هوليداي إن اكسبرس" أحد العلامات التجارية الأكثر شهرة حول العالم وتوفر قيمة كبيرة للضيوف، ولا شك في أن توقيع هذه الاتفاقية الاستراتيجية سيتيح لنا فرصاً غير مسبوقة في قطاع الفنادق المتوسطة. وهذا يعكس التزامنا برؤية المملكة 2030 وبتطوير قطاع الضيافة الذي هو من أهم محركات النمو في المملكة. كما أننا نقدّر شراكتنا مع مجموعة فنادق انتركونتيننتال ونتطلع إلى العمل معهم في هذا المشروع الطموح."




وتعليقاً على هذا الإعلان، ذكر السيد باسكال جوفين، العضو المنتدب لمجموعة فنادق انتركونتيننتال في الهند والشرق الأوسط وأفريقيا: "تملك مجموعة فنادق انتركونتيننتال إرثاً قوياً في المملكة العربية السعودية، والتي تشكل سوقاً رئيسة لنا في منطقة الشرق الأوسط. ونفخر بالتعاون من جديد مع شريكنا طويل الأمد مجموعة الحكير لإطلاق العلامة التجارية هوليداي إن إكسبرس في المملكة، وكذلك توسيع عروضنا للمسافرين المحليين والدوليين على حد سواء. إن الساحة السياحية في المملكة العربية السعودية تشهد تطوراً بوتيرة متسارعة، ولذا نسعى للاستفادة من فرص النمو الهائلة التي تقدمها رؤية المملكة 2030، لا سيما وأن أحد أكبر الركائز في هذه الرؤية هو استقطاب المزيد من السياحة إلى البلاد".




وأضاف قائلاً: "نحن أكبر مشغل في المملكة العربية السعودية ونتمتع بمحفظة أعمال قوية تضم 31 فندقاً عبر أربع علامات تجارية، ونقدم تجارب إقامة متخصصة لمختلف الضيوف، وستسهم هذه الاتفاقية في استقطاب المزيد من المستهلكين عبر تقديم جودة عالية بأسعار معقولة للمسافرين".




هذا وتجدر الإشارة إلى أن مجموعة فنادق انتركونتيننتال تملك حالياً 31 فندقاً تعمل تحت راية أربع علامات تجارية مرموقة في المملكة العربية السعودية، بما في ذلك فنادق ومنتجعات انتركونتيننتال، فنادق ومنتجعات كراون بلازا، هوليداي إن، وأجنحة ستاي بريدج. كما يوجد حالياً 2600 فندق هوليداي إن إكسبرس في جميع أنحاء العالم، بالإضافة إلى 766 فندقاً آخر من المقرر افتتاحها خلال السنوات الثلاث إلى الخمس القادمة**.




** الأرقام كما في 31 ديسمبر/كانون الأول 2017
=