Tuesday, 17 April 2018

Maharashtra to promote itself as Medical and Wellness Tourism Destination at Arabian Travel Market 2018






MTDC to discuss strategic partnerships with tourism professionals and potential investors at the Middle East’s premier travel and tourism exhibition.





Dubai, United Arab Emirates, April 17, 2018: Maharashtra Tourism Development Corporation (MTDC) announced its participation in Arabian Travel Market (ATM) 2018, which will be held at the Dubai World Trade Centre from 22-25 April 2018. MTDC plans to promote Maharashtra as the preferred destination for Medical and Wellness tourism, showcase the essence of State and its spectacular touristic attractions, meet tourism professionals and promote the opportunities of investment in creating healthcare and tourism facilities.





Speaking about the State government plans, Shri. Jaykumar Rawal, Hon’ble Minister of Tourism & Employment Guarantee Scheme, Government of Maharashtra said, “I am delighted to be a part of the Arabian Travel Market 2018 that will provide MTDC a platform to showcase the potential of medical tourism in Maharashtra. While the segment is largely untapped and caters to a niche segment of travellers, we have seen a steady growth in this sector due to the quality and economically friendly services the State has to offer. Our goal is to position Maharashtra as a medical and wellness tourism hub. We are in the process of signing an MoU with the Indo-Arab Chambers of Commerce and Industries to highlight lucrative investment prospects within the sector.”





Home to the financial capital of the country, Mumbai, Maharashtra sees one of the highest number of tourists in the country. With world-class infrastructure, Maharashtra also has tourism attractions with magnificent coastline and beaches, breath-taking wildlife, hill stations, pilgrimage centers, adventure tourism, experiential attractions and rich cultural heritage.





Speaking on their participation, Mr. Vijay Waghmare, Managing Director, MTDC said, “We are witnessing tourism as one of the fastest growing industries worldwide. Maharashtra has one of the best qualified professionals in each field and this holds true in the domain of medical and wellness as well. Maharashtra has the most competent doctors and world class medical facilities with most competitive charges for treatment of most health problems. We are now looking to create a unique identity by offering best health services for the world and establish ourselves as the best Medical tourism destination. At ATM 2018, we will be promoting various activities ranging from yoga, meditation to natural therapies to name some which is provided in the State”.









MTDC will be exhibiting at Stand AS2335 at ATM 2018. Together with Tribal Development Department, Government of Maharashtra, MTDC will promote experiential tourism, artefacts from the tribal villages including paintings, handicrafts, forest produce and agricultural / food items. Also, at the stand will be the luxury train - Deccan Odyssey and the authentic Ayurveda wellness centre - Ayurveda Village (www.ayurvedicvillage.com).
ولاية ماهاراشترا الهندية تروّج لمكانتها المميزة كوجهة للسياحة الطبية والعلاجية خلال فعاليات سوق السفر العربي 2018 

شركة تنمية السياحة في ولاية ماهاراشترا تناقش الشراكات الاستراتيجية مع خبراء السياحة والمستثمرين المهتمين خلال المعرض الأبرز للسفر والسياحة في الشرق الأوسط




دبي، الإمارات العربية المتحدة، 17 أبريل 2018: أعلنت شركة تنمية السياحة في ولاية ماهاراشترا عن مشاركتها في فعاليات سوق السفر العربي 2018، والتي تقام في مركز دبي التجاري العالمي في الفترة بين 22 – 25 أبريل 2018. وتخطط الشركة للترويج لولاية ماهاراشترا كوجهة مفضّلة للسياحة الطبية والعلاجية، واستعراض جوهر الولاية ومعالمها السياحية المدهشة بالإضافة إلى لقاء العاملين في قطاع السياحة والترويج للفرص الاستثمارية الواعدة في إقامة المرافق السياحية ومرافق الرعاية الصحية. 




وفي حديثه عن خطط حكومة الولاية قال السيد جاي كومار راوال، وزير السياحة وبرنامج ضمان التوظيف في حكومة ولاية ماهاراشترا الهندية: "يسرني أن نشارك في فعاليات سوق السفر العربي 2018، والذي سيمثل منصة متميزة تمكّن شركة تنمية السياحة في ولاية ماهاراشترا من استعراض الإمكانات الواعدة للسياحة الطبية والعلاجية في الولاية. وفيما لا يزال القطاع يفتقر إلى الاستثمارات ويلبي احتياجات شريحة متخصصة من المسافرين، فقد شهد القطاع نمواً مستمراً بفضل الجودة العالية والخدمات الاقتصادية التي تقدمها الولاية. هدفنا هو ترسيخ مكانة ماهاراشترا كمركز بارز للسياحة الطبية العلاجية، ويجري العمل حالياً من أجل توقيع مذكرة تفاهم مع غرفة التجارة والصناعة العربية الهندية لتسليط الضوء على فرص الاستثمار المميزة في القطاع."




يذكر أن ولاية ماهاراشترا، والتي تضم مدينة مومباي، العاصمة المالية للهند، تستقبل أعلى أعداد السياح في البلاد. وإلى جانب البنية التحتية المتطورة، تتمتع الولاية بالعديد من المعالم السياحية والسواحل والشواطئ الجميلة والحياة البرية المدهشة والتلال الأخاذة فضلاً عن مراكز الحجاج وسياحة المغامرات والمعالم التجريبية والإرث الثقافي الغني. 




بدوره تحدّث السيد فيجاي واغمير، المدير التنفيذي لدى شركة تنمية السياحة في ولاية ماهاراشترا، عن المشاركة في الفعالية قائلاً: "نرى في السياحة واحداً من أسرع القطاعات نمواً في العالم، كما تمتلك ولاية ماهاراشترا نخبة من أفضل الخبراء المؤهلين في كافة المجالات، وهو ما ينطبق على المجال الطبي والعلاجي كذلك، إذ تضم ماهاراشترا أفضل الكفاءات من الأطباء والمرافق الطبية ذات المستوى العالمي بأسعار منافسة للغاية لعلاج معظم المشاكل الصحية. ونتطلع الآن إلى إيجاد هوية فريدة من خلال توفير أفضل الخدمات الصحية للعالم وترسيخ مكانتنا كأفضل وجهة للسياحة الطبية والعلاجية. وسنعمل خلال فعاليات سوق السفر العربي 2018 على الترويج لمختلف الأنشطة المتنوعة من اليوغا والتأمل إلى العلاج الطبيعي وغيرها من الخدمات التي تقدم في الولاية." 




تشارك شركة تنمية السياحة في ولاية ماهاراشترا في معرض سو ق السفر العربي في الجناح AS2335، وستقوم إلى جانب كل من إدارة التنمية القبلية وحكومة ولاية ماهاراشترا بالترويج للسياحة التجريبية وعرض الأعمال الفنية من القرى التي تقطنها القبائل – كاللوحات والمشغولات الفنية ومنتجات الغابات والزراعة والمنتجات الغذائية. كما يتواجد في الجناح كل من القطار الفاخر (ديكان أوديسي) ومركز علاج الأيورفيدا (أيورفيدا فيليج - www.ayurvedicvillage.com).
=