Tuesday, 27 March 2018

BT Al Saudia Launches Next-Generation Managed Security Services in Saudi Arabia






BT Al Saudia Security will provide Saudi customers a locally managed world-class cybersecurity platform for protection against emerging threats.





27 March 2018 - BT Al Saudia, a leading system integrator, professional and managed services provider, announced its launch as the first in the market to offer Next-Generation MSS (Managed Security Services) in Saudi Arabia supporting customers in protecting and managing their network and IT infrastructure by security experts 24x7.




According to Symantec’s Internet Security Threat report, Saudi Arabia is the most “impacted” country in the Middle East and Africa (MEA) region in terms of ransomware and with the emerging cyber threats, the need to get secured is ever-growing. Organisations of all sizes, in all industries are struggling to secure their most critical assets.



Martin Sutherland, CEO of BT Al Saudia, said: “Being one of the top managed services providers in the Kingdom for nearly 30 years, we understand the challenges and pain-points of customers here. BT Al Saudia is transforming in-line with the Saudi Vision 2030 to help organisations innovate and invest in the changing business environment. As part of a global leader and trusted brand in security, we bring our local Managed Security Services so customers can leverage from a business-focused, cost-effective and scalable solution that evolves with their needs giving them flexibility and control while safeguarding against cyber risks.”




BT Al Saudia Security offers businesses with a highly mature 24x7 detection and response capability managed by security experts to proactively detect, respond and mitigate imminent attacks safeguarding customers’ network and IT infrastructure while keeping all the logs securely within the country meeting Kingdom’s rules and legislations. These services come with the most stringent SLAs in the region.




Mohammed Khedir, Head of Cybersecurity: “As cyber-attacks continue to mature, and technologies keep advancing, so should your cybersecurity approach. Unlike traditional MSSPs, who often focus on perimeter







monitoring and log collection, we provide necessary business context to allow organisations to effectively assess the practical implications of a risk on its business.”




BT Al Saudia Security wraps experienced people and efficient processes around leading technologies for tailored Next-Generation SOC capabilities including Managed Security Devices (Firewall/Web/IPS), Endpoint Protection, Vulnerability Management and Threat Intelligence. These end-to-end managed services are coupled with consulting services to identify and protect what matters the most to businesses.




Mazen Tfaili, Head of Products & Alliances: “We work with best in-class vendors to deliver solutions based on a choice of award-winning technologies to protect your sensitive corporate assets taking out concerns for any IT investments. We help you simplify operations and reduce overheads with the peace of mind that you are covered against vulnerabilities 24x7 by our highly-skilled security professionals.”



"بريتيش تيليكوم السعودية" تطلق الجيل الجديد من "خدمات أمن المعلومات المدارة" في المملكة العربية السعودية




الشركة توفر منصة عالمية و محلية رائدة في مجال الأمن السيبراني لعملائها في السعودية 





27 مارس 2018 - أعلنت "بريتيش تيليكوم السعودية" (BT Al Saudia) الشركة الرائدة في مجال تقنية المعلومات وتقديم الخدمات المدارة (Managed Services) عن إطلاقها الجيل القادم لـ"خدمات أمن المعلومات المدارة" (Managed Security Services) في المملكة العربية السعودية" كأول شركة عالمية في السوق السعودية تقوم بتوفير خبراء متخصصين في مجال الأمن السيبراني على مدار الساعة لدعم عملائها في السعودية في حماية وإدارة أنظمة شبكاتها والبنية التحتية لتقنية المعلومات.




وفقًا لتقرير"التهديدات الأمنية العالمية عبر الإنترنت" الصادر عن شركة "سيمانتك"، تعتبرالمملكة العربية السعودية من البلدان الأكثرعرضة للهجمات الإلكترونية في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا خاصّةً من ناحية برمجيات الفدية والتهديدات السيبرانية المتقدمة، حيث اصبحت الحاجة ملّحة جداً لحماية المعلومات، في ظل العقبات التي تواجهها جميع المؤسسات والشركات العاملة في مختلف القطاعات في مكافحة المخاطر الإلكترونية وحماية أهم أصولها وممتلكاتها.




وقال مارتن سزرلاند، الرئيس التنفيذي لشركة "بريتيش تيليكوم السعودية": "بصفتنا واحدة من أهم الشركات العالمية الرائدة في تقديم أفضل الخدمات المدارة في المملكة منذ ما يقرب من 30 عامًا، فنحن ندرك جيّداً التحديات والعقبات التي يواجهها عملائنا. ونعمل في الشركة في إطار رؤية السعودية 2030 والرامية إلى المساهمة في تحفيز الشركات والمؤسسات على الإبتكار والإستثمار في بيئة الأعمال دائمة التغير. وانطلاقاً من كوننا العلامة التجارية الرائدة عالمياً والموثوقة في مجال توفير خدمات أمن المعلومات، فإننا فخورون بإطلاق خدمات أمن المعلومات المدارة التي يتم تشغليها في المملكة، بحيث يمكن لعملائنا الاستفادة من الحلول التي نقدّمها والتي تتصف بالمرونة والفعاليّة من حيث التكلفة وقابليتها للتغيير للتناسب مع احتياجاتهم اللازمة في الحماية من المخاطر والتهديدات السيبرانية." 








تقدّم شركة "بريتيش تيليكوم السعودية" خبراء متخصصين في مجال الأمن السيبراني يعملون على مدار الساعة للكشف عن الهجمات السيبرانية والاستجابة لها، بهدف حماية شبكات عملائها والبنية التحتية لتقنية المعلومات وتصدي للمخاطر الإلكترونية مع الحفاظ على أمن السجلات وفقاً للقوانين والتشريعات العاملة في المملكة. وتأتي الخدمات المقدّمة ضمن "اتفاقيات مستوى الخدمة" الأكثر صرامة في المنطقة.




وقال محمد خضر، مديرخدمات الأمن السيبراني في شركة "بريتش تيليكوم السعودية: "تتصاعد لهجة التهديدات والهجمات السيبرانية، كما أن التقنيات والتكنولوجيا في تطور مستمر، لذلك من المهم تعزيز الأمن السيبراني للشبكات الخاصة بالعملاء، وعلى عكس المهام التقليدية لمقدمي خدمات أمن المعلومات المدارة التي ترتكز على القيام برصد وجمع السجلات، نقوم بتوفير كل ما هو ضروري لنظم الأعمال من أجل السماح للمؤسسات بتطبيق أفضل الممارسات بشكل فعّال فيما يتعلق بالحد من المخاطر التي تتعرض لها أعمالهم التجارية."




وتقوم "بريتش تيليكوم السعودية" بتوظيف الخبراء وتنفيذ الإجراءات الفعالة بالتقنيات الحديثة من أجل تعزيز قدرات مركز عمليات الشبكة (SOC)من الجيل الجديد الموجود في المملكة، فيما يشمل أجهزة الأمن المدارة (جدار الحماية/الويب/أنظمة الحماية وكشف الإختراق)(Managed Devices)، فضلاً عن برامج حماية النقاط الطرفية " Endpoint Protection" و"إدارة نقاط الضعف(Vulnerability Management)" و"المجابهة الذكية للتهديدات(Threat Intelligence)". ويتم دمج هذه الخدمات المدارة مع خدمات الاستشارية (Security Consultancy)لتحديد وحماية الأعمال التجارية.




من جهته، قال مازن الطفيلي، مدير المنتجات والتحالفات في شركة "بريتش تيليكوم السعودية": "نقوم بالعمل مع أفضل الشركات و التحالفات لتقديم أحدث الحلول و التقنيات التي حصلت على جوائزعالمية لحماية المعلومات الحساسة للشركات دون الحاجة لضخ المزيد من الاستثمارات في تكنولوجيا المعلومات. ونعمل على مساعدة العميل على تبسيط العمليات التشغيلية ومعالجة نقاط الضعف من خلال مراقبة و إدارة الشبكات من قبل خبراء أمنيين محترفين على مدار الساعة.
=