Tuesday, 27 February 2018

Xperia Ear Duo launches from Spring 2018 to reimagine the wireless headset





Xperia™ Ear Duo, the highly anticipated wireless “open-ear” stereo headset rolls out to select markets from Spring 2018, with pre-order starting from MWC 20181


Revolutionary “Dual Listening” experience brings capability to hear music and environmental sound simultaneously


Powered by Sony’s smart “SPRITZER” chip and an advanced multi-sensor platform, with contextual sensing and automatic activity recognition


Available in Black and Gold, compatible with Android and iOS2




Barcelona, Mobile World Congress, 26th February 2018, Sony Mobile Communications (“Sony Mobile”) today announced that Xperia Ear Duo is rolling out from Spring 2018, with pre-order starting from Mobile World Congress 2018.




“Xperia Ear Duo represents what we’ve learned from almost a century of audio and acoustics research” said Hiroshi Ito, Deputy Head of Smart Product Business Group at Sony Mobile Communications. “Ear Duo is the first wireless headset to deliver a breakthrough Dual Listening experience – the ability to hear music and notifications simultaneously with sounds from the world around you.”

Acclaimed concept to commercial product: Xperia Ear Duo is built to reimagine the wireless headset




Xperia Ear Duo features Dual Listening technology, so you can listen to music and receive notifications, whilst simultaneously hearing environmental sound or conversation. Whether you’re listening to music during a workout or commute, it’s an unparalleled ambient experience.




The Spatial Acoustic Conductor, developed by Sony’s in-house technology incubator Future Lab Program™, allows the sound generated behind the ear by the unit´s driver to be transmitted directly into the ear. The specially designed ring supporter surrounds the ear canal so your music can blend seamlessly with sounds from your environment.




The volume intelligently adjusts based on your surroundings and background noise, with Sony’s Clear PhaseTM audio technology eliminating sound dispersion for crystal clear listening.




Smart assistance when you need it




Driven by Sony’s ultra-low power consuming “SPRITZER” chip and a sophisticated multi-sensor platform, the “Daily Assist3” feature will recognise time, location and activities to offer relevant information throughout the day - reminding you what time your next meeting is when you reach the office or narrating the latest news headlines.




Xperia Ear Duo also responds to head gestures – the advanced sensors allow you to answer or decline incoming calls by shaking or nodding your head, or skipping through music by shaking your head left and right. You can also control your music and volume by simply tapping and scrolling on the device.




Voice control is also built in with flexible access to the personal assistants you use most, whether it’s Google Assistant or Siri. Quad microphone beam-forming isolates the sound of your voice, filtering out external noise to help you set reminders, send messages, make calls or launch an application, all freely and easily.

Designed to feel free




Made from durable stainless aluminium and soft rubber, Xperia Ear Duo sits under the ear to avoid interference with glasses or accessories. The open-ring supporter comes in three different sizes, and IPX2 splash proofing means it’s comfortable enough to wear all day, every day.




You’ll be able to enjoy up to four hours listening on a single charge, and the innovative compact case doubles as a charger, providing up to three times more power when you’re on the move. What’s more, the case offers a fast charging feature, giving you two hours of listening with just twelve minutes of charging.




Xperia Ear Duo rolls out from Spring 2018 in sleek Black and Gold styles - with pre-order starting from Monday 26th February at selected retailers. The companion application will be available for free download at the Google Play Store and Apple App Store.




تُطلق في أسواق مختارة اعتباراً من ربيع 2018

"Xperia Ear Duo" تُعيد صياغة مفهوم سماعة الأذن اللاسلكية


"Xperia™ Ear Duo" سماعة الأذن اللاسلكية الستيريو المرتقبة بخاصية “open-ear” تنتشر في أسواق مختارة في ربيع 2018 والطلب المسبق يبدأ تزامناً مع "المؤتمر العالمي للهواتف المتحركة 20181"


تجربة "استماع مزدوج" ثورية تظهر القدرة على سماع الموسيقى والأصوات المحيطة في آن واحد


مدعومة برقاقة سوني الذكية "SPRITZER" ومنصة متعددة الاستشعار متقدمة، مع استشعار استباقي ونشاط إدراكي تلقائي


متوفرة باللونين الأسود والذهبي، ومتوافقة مع أندرويد و iOS2




برشلونة، المؤتمر العالمي للهواتف المتحركة، 26 فبراير 2018: أعلنت شركة "سوني موبايل كوميونيكيشنز" (سوني موبايل) اليوم، عن إطلاق سمّاعة الأذن "Xperia Ear Duo" اعتباراً من ربيع العام 2018 الجاري، مشيرة إلى أنها سوف تبدأ في استقبال الطلبات المسبقة عليها تزامناً مع إنطلاق "المؤتمر العالمي للهواتف المتحركة 2018".

وقال هيروشي أيتو، نائب رئيس مجموعة المنتجات الذكية في "سوني موبايل كوميونيكشنز" في هذه المناسبة: إن "Xperia Ear Duo" تمثل ما تعلمناه منذ ما يقرب من قرن من الأبحاث السمعية الصوتية.

وتابع "إن Ear Duo هي أول سمّاعة أذن لاسلكية تفتح فصلاً جديداً في تجربة الاستماع المزدوج - Dual Listening – إذ تمنح القدرة على سماع الموسيقى وتلقي الإخطارات في آن واح إضافة إلى سماع الأصوات الصادرة في الأجواء المحيطة بك".




"Xperia Ear Duo" تعيد صياغة مفهوم سمّاعة الأذن اللاسلكية

تتميز سماعة "Xperia Ear Duo" بتقنية الاستماع المزدوج (Dual Listening)، إذ يمكنك الاستماع إلى الموسيقى وتلقي الإخطارات أو الرسائل بينما تستمع في الوقت نفسه إلى الأصوات أو المحادثات التي تدور من حولك. سواء كنت تستمع إلى الموسيقى أثناء أيام العمل الاعتيادية أو القيام بالتمارين، فإنك سوف تخوض تجربة لا مثيل لها في البيئة المحيطة بك.




وتسمح "الموصلات الصوتية المكانية" (Spatial Acoustic Conductor) المطوّرة بواسطة تقنيات سوني "برنامج مختبر المستقبل" (Future Lab Program™) للصوت الصادر وراء الأذن بواسطة وحدة النقل من أن يتحول مباشرة إلى داخلها. وتحيط الحلقة الداعمة المصممة خصيصاً لهذا الغرض بقناة الأذن حيث يمكن للموسيقى الخاصة بك الإنسجام بسلاسة مع الأصوات المحيطة بك.

ويتم ضبط مستوى الصوت بشكل ذكي بناء على الأجواء المحيطة بك والضوضاء الخلفية، إذ إنه مع تقنية سوني "Clear PhaseTM" السمعية يمكنك إزالة تشتت الصوت والتمتع بتجربة استماع بوضوح ونقاوة.




مساعد ذكي عندما تحتاجه

وبفضل تقنية "SPRITZER" من سوني التي تسمح باستهلاك منخفض للغاية للطاقة ومنصة متطورة متعددة أجهزة الإستشعار، فإن ميزة “Daily Assist3” سوف تتعرف على الوقت والموقع والأنشطة من أجل تقديم المعلومات ذات الصلة على مدار اليوم، مع التذكير بالوقت الذي سيعقد فيه الاجتماع التالي عندما تصل إلى مكتبك أو الاطلاع على أحدث العناوين الإخبارية.

وتستجيب سمّاعة "Xperia Ear Duo" أيضاً لإيماءات الرأس – تتيح لك المستشعرات المتقدمة الإجابة على المكالمات الواردة أو رفضها عن طريق هزّ رأسك أو تحريكه أو تخطي الموسيقى مباشرة من خلال هزّ رأسك يميناً أو يساراً. ويمكنك أيضاً التحكم في الموسيقى الخاصة بك ببساطة من خلال النقر بإصبعك أو تمريره على الجهاز. 

كما تم أيضاً إنشاء خاصية التحكم بالصوت مع التواصل المرن مع مساعديك الشخصيين الذين تتعامل معهم باستمرار "Google Assistant" أو "Siri" على حد سواء. ويقوم “Quad microphone beam-forming” بعزل التموجات الصوتية لصوتك وتصفية الضوضاء الخارجية من أجل مساعدتك على إصدار مذكّراتك الإدارية وإرسال رسائلك وإجراء اتصالاتك أو فتح تطبيق، وكل ذلك يجري بحرية وسهولة تامة. 




صُمّم ليشعرك بالراحة

تمت صناعة "Xperia Ear Duo" من الألمنيوم المتين المقاوم للصدأ والمطاط اللين من أجل تثبيته تحت الأذن تجنباً لتشابكه مع النظارات أو الإكسسوارات الأخرى. وتأتي دعامة الحلقة المفتوحة بثلاث مقاسات مختلفة، في حين تعني ميزة IPX2 المقاومة للماء والغبار أنه بالإمكان استخدام هذا الجهاز على مدار الساعة كل يوم.

وسوف يكون بإمكانك التمتع بالاستماع إلى ما يصل إلى 4 ساعات بعد كل عملية شحن واحدة، كما أن العلبة المدمجة المبتكرة سوف توفر كشاحن المزيد من الطاقة بما مقداره ثلاث مرات. وما هو أكثر من ذلك، فإن تلك العلبة توفر ميزة الشحن السريع، وتمنحك ساعتين من الاستماع بعد شحن السمّاعة من خلالها لمدة 12 دقيقة فقط. 

سوف تبصر سمّاعة "Xperia Ear Duo" النور في ربيع العام 2018 الجاري باللونين الأسود والذهبي، مع الأخذ في الاعتبار أن الطلب المسبق لهذا الجهاز سوف يبدأ اعتباراً من يوم الإثنين 26 فبراير في متاجر تجزأة مختارة. وسوف تتوفر الطلبات مجاناً من خلال تحميلها من "Google Play Store" و"Apple App Store".


=