Thursday, 8 February 2018

Transcend’s StoreJet Cloud Allows Mobile Access and Sharing Anytime, Anywhere










Dubai, UAE, 8 Feb 2018: Transcend Information, Inc. (Transcend), a leading manufacturer of storage and multimedia products, is proud to introduce its StoreJet Cloud 110 and StoreJet Cloud 210 Personal Cloud Storage products. Featuring anywhere access and sharing, automatic data backup, and media streaming, Transcend’s StoreJet Cloud offers a centralized 4TB and 8TB storage capacity and fast transfer speeds for users to access and share their files whenever and wherever they are. The 2-bay StoreJet Cloud 210 additionally offers data mirroring (RAID 1) to protect users’ data with greater redundancy.

Anywhere Access and Secure Sharing
Transcend’s StoreJet Cloud allows users to access all of their data—wherever they might be—while storing it all at home. With a stable Internet connection, users can freely access all personal files stored on their StoreJet Cloud through Transcend’s exclusive StoreJet Cloud web link and iOS or Android app. Transcend’s StoreJet Cloud also allows multiple personal accounts to be created by family members and friends. Each account is individually maintained and securely protected. Users can also easily share digital files via the public folder, instead of spending hours transferring files with traditional sharing schemes.

Fast and Easy Auto Backup
With up to 8TB of storage capacity, users can backup files on their desktops, laptops, and mobile devices to a central location. When connected to their home Wi-Fi network, StoreJet Cloud can automatically back up all photos and videos stored on users’ mobile devices the moment they get home. Transcend’s StoreJet Cloud also offers a one-touch backup function when a USB flash drive or external hard drive is connected to the rear USB 3.0 port. For Mac users, StoreJet Cloud works with Apple Time Machine, enabling fast and easy backup.

Media Streaming for Mobile Entertainment
The Transcend StoreJet Cloud is DLNA certified to ensure smooth sharing and playback of media files among DLNA compatible devices, such as Smart TVs, Xbox and PlayStation consoles. Transcend’s StoreJet Cloud also supports AirPlay, iTunes and Chromecast. Users can play videos, music, and photos stored on the StoreJet Cloud on mobile devices via the exclusive StoreJet Cloud app for both home and mobile entertainment.

RAID 1 Mode for Data Mirroring
With RAID 1 mirroring mode, the 2-bay StoreJet Cloud 210 provides users with dual redundancy by internally mirroring files to ensure high reliability and data integrity. By storing two copies of the same data in two separate disk drives, the StoreJet Cloud 210 guarantees continuous operation in case of single drive failure.

Warranty
Transcend's StoreJet Cloud 110 and StoreJet Cloud 210 are both backed by Transcend's Two-year Limited Warranty.




ترانسيند تكشف النقاب عن أقراص التخزين السحابية "ستور جت كلاود" التي تتيح الوصول إلى البيانات ومشاركتها من أي زمان ومكان 


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 8 فبراير 2018: كشفت اليوم ترانسيند (Transcend)، الشركة الرائدة في تطوير منتجات التخزين الفائقة والوسائط المتعددة والمنتجات الصناعية، عن أقراص التخزين السحابية الجديدة ستور جت كلاود 110 وستور جت كلاود 210. وتتميز أقراص التخزين السحابية الجديدة من ترانسيند بالعديد من المزايا مثل إمكانية الوصول إلى البيانات ومشاركتها من أي مكان وعمل النسخ الأحتياطية من البيانات بشكل أتوماتيكي وكذلك عرض وسائط الميديا بشكل سلس. وتعتمد أقراص التخزين ستور جت كلاود على وحدات تخزين مركزية بحجم 4 تيرا بايت وحجم 8 تيرا بايت وسرعات عالية في نقل البيانات، وهو ما يمكّن المستخدمين من الوصول للبيانات ومشاركتها في أي وقت ومن أي مكان. كما يوفر ستور جت كلاود 210 ميزة إضافية وهي إنشاء نسخة مطابقة عن البيانات (data mirroring) بطريقة RAID 1 وهو ما يحافظ على البيانات وعلى طريقة عرضها عن طريق حفظ نسختين من البيانات في مكانين مختلفين على نفس القرص. 


وصول للبيانات من أي مكان ومشاركة آمنة

تتيح أقراص التخزين السحابية ستور جت كلاود من ترانسيند للمستخدم إمكانية الوصول للبيانات المخزنة في بيته أو مكان عمله بغض النظر عن مكان المستخدم، فمع وجود اتصال مستقر بالانترنت يمكن للمستخدم الوصول بحرية مطلقة لكل البيانات الشخصية المخزنة على أقراص ستور جت كلاود من خلال رابط على الانترنت أو من خلال التطبيقات المصممة حصريا من ترانسيند التي تتوافق مع أنظمة الأندرويد و iOS من أبل. توفر أقراص ستور جت كلاود أيضا إمكانية عمل أكثر من حساب شخصي على نفس القرص للعائلة أو الأصدقاء، وكل حساب محمي ومؤمن، كما يمكن لأصحاب الحسابات الشخصية على نفس القرص مشاركة البيانات فيما بينهم عن طريق المجلّد العام، وهو ما يتطلّب زمنا يقدّر بالساعات لدى نقل ومشاركة البيانات بالطرق التقليدية القديمة. 


عمل النسخ الاحتياطية بسرعة وسهولة

مع سعة في الحجم تصل لـ 8 تيرا بايت يمكن للمستخدم عمل نسخ إحتياطية من بيانات الكمبيوتر الخاص أو الكمبيوتر المحمول أو الأجهزة المحمولة في مكان مركزي واحد فقط. فبمجرد التوصيل على شبكة الانترنت الداخلية للمنزل أو المكتب يقوم قرص التخزين السحابي من ترانسيند بمزامنة البيانات مع الأجهزة التي تم توصيلها وعمل النسخ الأحتياطية بشكل أتوماتيكي. تقدم أيضا أقراص ستور جت كلاود ميزة عمل النسخ الأحتياطية بضغطة واحدة وذلك عند توصيل ذاكرة الفلاش أو قرص تخزين خارجي محمول بمنفذ يو اس بي USB 3.0، كما تدعم أقراص ستور جت كلاود العمل مع أداة Time Machine من أبل لعمل نسخ احتياطية بسهولة وسرعة في آن واحد.


عرض وسائط الميديا media streaming من وسائل الترفيه المختلفة

تدعم أقراص ترانسيند السحابية بروتوكول DLNA أي أن بإمكانها عرض ومشاركة ملفات الميديا الرقمية من كل الأجهزة الذكية مثل الهواتف المحمولة وأجهزة الألعاب المختلفة سواء أكس بوكس أو بلاي أستيشن أو حتى أجهزة التليفزيون الذكية. تدعم أقراص ستور جت كلاود أيضا برامج AirPlay، و iTunes، وأداة كروم كاست Chromecast. يمكن للمستخدم استعراض وتشغيل ملفات الفيديو أو ملفات الأغاني الرقمية أو مشاهدة الصور المخزنة على أقراص ستور جت كلاود على الأجهزة المحمولة من خلال التطبيق الحصري المصمم خصيصا لـهذه الأقراص، وذلك للترفيه داخل المنزل أو خارجه.


النسخ المتطابق للبيانات data mirroring بطريقة RAID 1

يوفر قرص ستور جت كلاود 210 خاصية التكرار المزدوج dual redundancy عن طريق النسخ المتطابق للبيانات data mirroring بطريقة RAID 1 مما يضمن دقة وسلامة البيانات، إذ يضمن حفظ نسختين من نفس البيانات في مكانين مختلفين على القرص سلامة البيانات في حالة فشل تحميل احدى النسخ.


الضمان

تأتي أقراص تخزين ترانسيند السحابية ستور جت كلاود 110 وستور جت كلاود 210 بضمان لمدة سنتين من ترانسيند.


=