Tuesday, 27 February 2018

Mastercard and ABC Dubai shine a light on female leadership in business





More than 90 participants including senior female executives gathered at Mastercard’s MEA headquarters to emphasize the importance of building diverse and inclusive workforces


Cairo, Egypt – 21 February, 2018: Reiterating a global commitment to diversity, inclusion and empowerment, Mastercard, a leading technology company in the global payments industry, and the American Business Council in Dubai (ABC Dubai) hosted senior female executives and industry leaders from the region for a ‘Women Connect’ event.



Held at the Mastercard Innovation Showcase in the company’s Middle East and Africa headquarters, the event gathered more than 90 guests who joined the conversation on why gender equality and empowerment should be top priorities for companies worldwide.



The discussions started with keynote sessions by Sura Alawi, Head of Strategy and Business Excellence and Board Secretary, Smartworld; Beatrice Cornacchia, Head of Marketing and Communications, Middle East and Africa, Mastercard; and Aparna Verma, CEO, Scholars International Group, who highlighted the outstanding contributions of women across the region’s business domain and the challenges facing female executives in the corporate world.



The event’s C-Suite panel session saw a number of senior female executives sharing their personal leadership stories with the audience while emphasizing the importance of building a culture of diversity and inclusion in the workplace. Participants included special guest Martina Hund-Mejean, Chief Financial Officer, Mastercard; Joe Chalouhi, Chief Human Resources Officer, GE MENAT; Esther Ndichu, Vice President of Public Affairs and Government Relations at UPS ISMEA; Ailsa Pollard, Senior Vice President – dnata Travel (Consumer) Middle East & India; and Akef Al-Aqrabawi, President and CEO, JA Middle East/ North Africa, INJAZ Al-Arab. In addition, Helen McGuire, Co-Founder and MD, Hopscotch delivered an inspirational talk on ‘Breaking the Mold.’



This event is one in a series of four events held annually by ABC Dubai featuring inspiring female leaders in business.



ماستركارد ومجلس الأعمال الأمريكي بدبي يسلطان الضوء على دور المرأة الريادي في قطاع الأعمال



أكثر من 90 مشاركاً من ضمنهم مديرات تنفيذيات اجتمعن في المقر الرئيسي لماستركارد الشرق الأوسط وإفريقيا للتأكيد على أهمية بناء قوى عاملة متنوعة وشاملة


القاهرة، مصر، 21 فبراير 2018: استضافت ماستركارد، الشركة العالمية الرائدة في مجال حلول الدفع، بالشراكة مع مجلس الأعمال الأمريكي بدبي ، كبار المديرين التنفيذيين من ضمنهم سيدات اعمال من المنطقة ورائدات في القطاع خلال مُلتقى "Women Connect"، وذلك في اطار التزامها في دعم التنوع والشمول والتمكين على الصعيد العالمي. 



وقد حضر هذا الحدث، الذي أقيم في “جناح ماستركارد للابتكار في الشرق الأوسط وإفريقيا” في مقر شركة ماستركارد الشرق الأوسط وإفريقيا، أكثر من 90 ضيفاً للحديث عن أهمية التمكين والمساواة بين الجنسين، وسبب كون هذين العاملين على رأس أولويات الشركات في جميع أنحاء العالم.



وبدأت المناقشات بجلسات رئيسية تحدثت خلالها كل من سورة آل علوي، مدير الأعمال والتميز في سمارت ورلد، وبياتريس كورناكيا رئيس قسم التسويق والاتصال لمنطقة الشرق الأوسط وإفريقيا في ماستركارد، وأبارنا فيرما، المدير التنفيذي لمدارس Scholars International Group، مسلطن الضوء على المساهمات البارزة للمرأة في مجال الأعمال في المنطقة، والتحديات التي تواجه المديرات التنفيذيات في عالم الأعمال.


وشهدت جلسة مديري الإدارة العليا للمُلتقى مشاركة عدد من القيادات النسائية لقصصهن المُلهمة مع الحضور، مع التأكيد على أهمية بناء ثقافة التنوع والشمول في نماذج العمل. وكانت من بين المشاركين مارتينا هوند - ميجين المدير المالي لماستركارد، وجو شالوحي رئيس الموارد البشرية في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا وتركيا في جنرال إلكتريك، وإستر نديتشو نائب الرئيس للشؤون العامة والعلاقات الحكومية في 'يو بي إس' في شبه القارة الهندية والشرق الأوسط وأفريقيا، وإلزا بولارد نائب الرئيس الأول لشركة دناتا للسفريات (قسم المستهلكين) في الشرق الأوسط والهند، وعاكف العقرباوي، الرئيس والمدير التنفيذي لمؤسسة "إنجاز العرب" الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. كما قدّمت هيلن ماغواير، المؤسس المشارك والمدير الإداري لمنصّة Hopscotch خطاباً ملهماً عن "كسر الأنماط الرتيبة".


ويعد هذا الملتقى من ضمن اربع فعاليات ينظمها سنوياً مجلس الأعمال الأمريكي بدبي، تضم سيدات ملهمات في ريادة الاعمال.

=