Thursday, 1 February 2018

LABELIANS (CML-ID group): A COMPREHENSIVE PRE-ANALYTICAL OFFERING, FROM SAMPLING TO TRANSPORT



United Arab Emirates: On February 5-9, 2018, CML-ID will be exhibiting at the France Pavilion at MEDLAB Dubai. Specializing in the development, manufacture and distribution of medical devices, consumables, equipment and services, the group will present its comprehensive offering for clinical laboratories. CML-ID's range includes a full pre-analytical offering. CML-ID's pre-analytical solutions address all the factors that might influence sample results prior to analysis. Sampling quality and sample transport are two of the strategic challenges facing laboratories when it comes to providing reliable and reproducible diagnoses.
The transport process must therefore be optimized to ensure that samples remain unaltered. This prevents cost overruns due to non-compliance (reanalysis), as well as the incorrect interpretation of results, which could be to the patient's detriment. Sample transportation is regulated by the ADR regulations that govern the carriage of dangerous goods by road. LABELIANS's products and services ensure that laboratories comply with the ADR agreement, regardless of the primary containers they use for blood, feces, urine and swab samples. They also cater for "single-patient" and inter-laboratory transport requirements.

BLOOD SAMPLES 
  • A double-pocket transport bag with a compartment for the prescription
  • Airtight transport boxes, many of which offer stowage systems allowing tubes packed in bags to be kept in a vertical position during transport.

URINE SAMPLES
  • Airtight primary containers pressure resistant to 95kpa for vials manufactured by the CEB production unit
  • A transport bag that is airtight and pressure resistant to 95kPa = mandatory for vials that are not 95kPa resistant
  • A double-pocket transport bag for vials pressure resistant to 95kPa
  • An airtight transport box with absorbent foam stowage for 40 and 60ml vials

For all types of sample:
  • A comprehensive range of bags for all transport temperatures and durations, available in a wide variety of capacities. These can also be personalized with the laboratory's name and colours

FOR PNEUMATIC SYSTEMS:
It is recommended that particular care be taken when using pneumatic transport systems, as this method can trigger platelet activation and therefore hemolysis. A high-performance bag with a gusset is available. The gusset enables the bag to be carried by a flow of air.

Plus a wide range of accessories: security seals, slide boxes, UN3373 labels, sample cases, storage trays, absorbent sheets and gels, trolleys, cold accumulators, swab boxes, etc.

The group owns a production unit, run by the company CEB, which boasts expertise in the design and manufacture of:
  • Medical and in vitro diagnostic devices using thermoplastic injection moulding
  • High-density polyethylene vials
  • Glass Pasteur pipettes
  • Original parts for manufacturers (OEM)

In October 2017, the CML-ID group entered a new era: its two commercial subsidiaries, CML and ELVETEC, merged to become LABELIANS.

On February 5-9, 2018, CML-ID will be exhibiting at the France Pavilion at MEDLAB Dubai.
Leader on the French market, the firm is seeking for local distributors in Clinical Laboratory field. We have a global range of products, premium quality, cost effective, with a customized and high service.

Our aim and ambition is to build a long term relation, with a great success.
شركة لابليانز (مجموعة سي.إم.إل-أي.دي) تقدم عرضاً متكاملاً لخدمة مرحلة ما قبل إجراء عمليات التحليل، ابتداء من أخذ العينة وحتى عملية النقل

الامارات العربية المتحدة :من المقرر أن تشترك مجموعة سي.إم.إل-أي.دي في الفترة من 5 إلى 9 فبراير 2018 في الجناح الفرنسي المشارك بفعاليات معرض ميدلاب دبي. وهي مجموعة متخصصة في تطوير وتصنيع وتوزيع أدوات طبية ومواد استهلاكية ومعدات وخدمات حيث ستقدم عرضاً متكاملاً لخدمة المختبرات الإكلينيكية. وتشمل سلسلة منتجات سي.إم.إل-أي.دي عرضاً شاملا لخدمة مرحلة ما قبل إجراء عمليات التحليل. إذ تقوم حلول سي.إم.إل-أي.دي الخاصة بمرحلة ما قبل إجراء عمليات التحليل بمعالجة جميع العوامل التي قد تؤثر على نتائج العينة وهي المرحلة التي تسبق إجراء التحليل. وتعد جودة العينة وعملية نقلها من التحديات الاستراتيجية للمختبرات لضمان توفير تشخيص دقيق وقابل للتكرار.

ومن ثم يتعين تحسين عملية النقل للحفاظ على خواص العينة وعدم تعرضها لأي تغيير. فهذا الأمر من شأنه تجنب تجاوز التكلفة نتيجة عدم مطابقة العينة (إعادة التحليل) فضلا عن تجنب التشخيص الخاطئ للنتائج مما قد يضر بالمريض. وبالتالي تخضع عملية نقل العينات للوائح الاتفاق الأوروبي  (الـADR) الذي ينظم النقل الدولي للبضائع الخطرة بالطرق البرية. وتضمن منتجات وخدمات لابليانز توافق المختبرات مع اتفاق ADR وذلك بغض النظر عن الأوعية الأولية المستخدمة لوضع عينات الدم والبراز والبول والمسحات. إلى جانب ذلك فهي تتوافق مع متطلبات الاستخدام الفردي لكل مريض ومع معايير النقل السارية بين المختبرات.

عينات الدم
  • حقيبة نقل ثنائية الجيب مع قسم يتضمن دليل التعليمات.
  • صناديق نقل محكمة الإغلاق حيث توفر الكثير منها نظام ترتيب يسمح للأنابيب المغلفة في حقائب بأن تظل في وضع رأسي خلال عملية النقل.

عينات البول
  • أوعية أولية محكمة العزل ذات مقاومة للضغط تصل إلى 95 كيلو باسكال لنقل القارورات الصغيرة المصنعة من قبل وحدة الإنتاج سي.إي.بي (CEB).
  • حقيبة نقل محكمة الإغلاق ذات مقاومة للضغط تصل إلى 95 كيلو باسكال وهي للقارورات الصغيرة التي لا تتمتع بمقاومة ضغط 95 كيلو باسكال.
  • حقيبة نقل ثنائية الجيب للقارورات الصغيرة التي تتمتع بمقاومة ضغط تصل إلى 95 كيلو باسكال.
  • صندوق نقل محكم الإغلاق مزود بفوم عازل وبفتحات لترتيب وضع القارورات الصغيرة سعة 40 و60 مللي.لتر.

لجميع أنواع العينات:
  • سلسلة متكاملة من الحقائب لخدمة عمليات النقل في أي ظروف مناخية ولأي مدد زمنية مع تنوع كبير في الأحجام والسعة. ويمكن تنفيذ هذه الحقائب بناء على الطلب باسم المختبر وباللون الذي يرغبه.

أنابيب النقل الهوائية
يتم التوصية بإعطاء أولية خاصة عند استخدام أنابيب النقل الهوائية حيث أن هذه الطريقة قد تعمل على تنشيط الصفائح مما يؤدي إلى تحلل الدم. ومن ثم تم توفير أكياس عالية الكفاءة مزودة بدعامة تتيح نقل الكيس عن طريق تدفق الهواء.

إلى جانب ذلك تم توفير سلسلة متنوعة من الإكسسوارات وتشمل أختام تأمين بلاستيكية وصناديق مقسمة داخلياً وبطاقات مطابقة للائحة الأوروبية (UN3373) وصناديق للعينات وأرفف للتخزين وأوراق وجل عازل وترولي نقل وعبوات تبريد وصناديق للمسحات...إلخ.

هذا وتمتلك المجموعة وحدة إنتاج يتولى إدارتها شركة سي.إي.بي (CEB) التي تتمتع بخبرة في مجال تصميم وتصنيع كل من:
  • أدوات التشخيص الطبية والمختبرية باستخدام  نظام حقن البلاستيك الحراري في قوالب.
  • عبوات البولي إثيلين عالية الكثافة.
  • ماصات باستور الزجاجية.
  • المكونات الأصلية لجهات تصنيع المكونات الأصلية.

وقد شهدت مجموعة سي.إم.إل-أي.دي في أكتوبر 2017 عصراً جديداً لها من خلال ميلاد الكيان الجديد لابليانز وهو ثمرة اندماج فرعيها التجاريين سي.إم.إل وإلفيتك.

ومن المقرر أن تشترك مجموعة سي.إم.إل-أي.دي في الفترة من 5 إلى 9 فبراير 2018 في الجناح الفرنسي المشارك بفعاليات معرض ميدلاب دبي.

وفي إطار كونها جهة رائدة في السوق الفرنسي، تبحث الشركة عن موزعين محليين في مجال المختبرات الإكلينيكية. فهي لديها سلسلة عالمية من المنتجات ذات جودة فاخرة وتكلفة جيدة إلى جانب خدمات متطورة وبناء على الطلب.
ويتمثل هدف الشركة وطموحها في إرساء علاقة طويلة الأمد مع تحقيق نجاح كبير.
=