Thursday, 8 February 2018

KBBO Group Announces Appointment of Ziad Kanaan as New CIO




Abu Dhabi, United Arab Emirates, February 7, 2018, (AETOSWire): The Abu Dhabi Investment Group, KBBO with a substantial stake in NMC Healthcare, is the largest healthcare provider in the region and fifth in the world. The Group currently operates in the UAE and across the Middle East with interests in Health Care, Education, Retail, and Venture Capital as part of its growth strategy. With the appointment of Mr. Ziad Kanaan as the CIO, a new post within the group, KBBO has demonstrated its ambitious plans to expand into new sectors within the healthcare and education markets.




According to KBBO Group’s CEO, Mr. Yazen Abu Gulal, “We are delighted to have Mr. Kanaan as a member of our management team as we enter this new era of Group’s rapid expansion of services, facilities, and outreach. We recently acquired 800 hospital beds in Egypt, opened two hospitals in Dubai, each with a 100 bed capacity, and we have allocated 500 million dirhams to seek opportunities within the education sector in the region. We are very excited to move forward with all these projects knowing that Mr. Kanaan is our new CIO.”




Mr. Kanaan brings a wealth of experience to the new post, spanning over thirteen plus years of investment banking and asset management experience in the MENA region.




Prior to his appointment as CIO of KBBO Group, Mr. Kanaan led the real estate asset management at SHUAA Capital where he was responsible for overseeing the investment management for five investment funds in the UAE and KSA. During his tenure assets under management grew from about $200 million to $470 million in less than two years. During this period, he also helped raise a total of around $360 million in bank financing for the respective projects in the UAE and KSA.




Preceding to his SHUAA Capital asset management role, Mr. Kanaan was Director of Investment Banking- where he was responsible for the execution of initial public offerings, private placements, M&As and corporate restructuring transactions. Mr. Kanaan was involved with numerous transactions with a value in excess of $7.5 billion, including high profile transactions such as the IPOs for Dubai Parks & Resorts, Emirates REIT, NMC Health Care, Deyaar, and Air Arabia, among others.




Kanaan received his BA in Business Administration, Finance from the American University in Beirut.




مجموعة "كي بي بي أو" تعلن عن تعيين زياد كنعان رئيساً استثمارياً تنفيذياً






أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة ، 7 فبراير 2018، ("ايتوس واير"): أعلنت مجموعة "كي بي بي أو" ومقرها أبو ظبي، عن تعيين زياد كنعان رئيساً استثمارياً تنفيذياً، وهو منصب جديد في المجموعة، يعكس خططها الطموحة الرامية إلى توسيع مجال عملها ليشمل قطاعات جديدة في أسواق الرعاية الصحية والتعليم.




وتمتلك المجموعة حصة مؤثرة في "إن إم سي للرعاية الصحية"، والتي تعتبر أكبر مورد لخدمات الرعاية الصحية في المنطقة وخامس أكبر مورد للخدمات ذاتها في العالم. وتعمل المجموعة حالياً في دولة الإمارات العربية المتحدة وفي جميع أنحاء الشرق الأوسط، كما يأتي اهتمامها بمجالات الرعاية الصحية، والتعليم، والتجارة بالتجزئة، ورأس المال الاستثماري، كجزء من استراتيجيتها للنمو.




وقال يزن أبو كلل، الرئيس التنفيذي لمجموعة "كي بي بي أو": "يسعدنا انضمام زياد كنعان كعضو إلى فريق إدارتنا ونحن على أعتاب مرحلة جديدة من مراحل التوسع السريع للمجموعة في الخدمات والمرافق والاتصال. فقد نجحنا في تأمين 800 سريراً في المستشفيات بمصر في الآونة الأخيرة، كما افتتحنا مستشفيين في دبي سعة كل منها 100 سرير، وخصصنا 500 مليون درهم سعياً إلى اقتناص الفرص في قطاع التعليم بالمنطقة. ونحن في غاية الحماس للمضي قدما في جميع هذه المشاريع".




ومن المتوقع أن يقدم كنعان من خلال المنصب الجديد قيمة مضافة إلى المجموعة، فهو يمتلك خبرة طويلة تمتد إلى ما يزيد عن ثلاثة عشر عاماً في مجال الخدمات المصرفية الاستثمارية وإدارة الأصول في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.




وقبل تعيينه في منصب رئيس مكتب المعلومات في مجموعة "كي بي بي أو"، تولى كنعان رئاسة إدارة الأصول العقارية في شركة شعاع كابيتال، حيث كان مسؤولاً عن الإشراف على إدارة الاستثمار في خمسة صناديق استثمار بدولة الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية. وقد ارتفعت قيمة الأصول الخاضعة لإدارته خلال فترة ولايته من 200 مليون دولار أمريكي إلى 470 مليون دولار أمريكي في أقل من سنتين. وقد ساعد أيضاً خلال هذه الفترة في جمع ما يقرب من 360 مليون دولار أمريكي من خلال التمويل البنكي للمشاريع ذات الصلة في الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية. 




وقبل عمله في إدارة الأصول لدى شركة شعاع كابيتال، شغل كنعان منصب مدير الخدمات البنكية الاستثمارية، حيث كان مسؤولاً عن تنفيذ عمليات الاكتتاب العام، وعمليات الاكتتاب الخاص، وعمليات الدمج والاستحواذ، وعمليات إعادة هيكلة الشركات. كما اشترك كنعان في العديد من المعاملات التي تزيد قيمتها عن 7.5 مليار دولار أمريكي، بما في ذلك صفقات بارزة مثل عمليات الاكتتاب العام لشركة دبي باركس آند ريزورتس، وصندوق الإمارات للاستثمار العقاري، وإن إم سي للرعاية الصحية، وديار، والعربية للطيران، وغيرها. ويحمل كنعان درجة البكالوريوس إدارة الأعمال والشؤون المالية من الجامعة الأمريكية في بيروت. 




*المصدر: "ايتوس واير"

=