Monday, 5 February 2018

Expo 2020 Fuels UAE’s CCTV Market to Reach USD 194 Billion by 2023






Integrated CCTV Technology Needed to Enhance Citizen Safety and Compliance, Experts Say Ahead of World Government Summit




Dubai, United Arab Emirates

Mega-projects like Expo 2020 Dubai are fueling the UAE’s CCTV and video surveillance market to top USD 194 billion by 2023, industry experts announced today ahead of the World Government Summit, running in Dubai from 11-13 February.

During the World Government Summit, global leaders will exchange best practices in using technology to enhance public safety. The UAE is set to take center stage, with local and federal safety regulations leading to tens of thousands of CCTV cameras blanketing the country, from grocery stores, to office parks and mega-projects.

As a result, the UAE’s video surveillance market is set to reach a record-high of USD 194 billion by 2023. according to a recent report by the firm 6WResearch.

However, most UAE organizations do not currently have the technology infrastructure to support CCTV projects, argues the UAE-based IT infrastructure and information management consultancy and solutions provider Condo Protego.

It is easy for organizations to underestimate the resources required to store and manage CCTV, by not thoroughly considering the cost of retaining this essentially huge volume of fast growing data, in a tamper-proof manner, Condo Protego added.

“While mega-projects like Expo 2020 Dubai integrate CCTV infrastructure throughout their physical sites, this is not the norm for the average building. Storefronts, malls, community centers, and office buildings grow and change, and new owners may prefer different CCTV systems,” said Andrew Calthorpe, CEO, Condo Protego.

Across the UAE, Condo Protego has seen strong success in deploying end-to-end Dell EMC solutions that enable effective CCTV usage, including purpose-built enterprise storage systems, servers, and work stations.

“UAE CIOs need quick time to value in deploying CCTV, in order to meet government compliance regulations and enhance crime prevention. Information management and storage systems ensure that organizations can securely keep the video surveillance data according to government regulations,” added Andrew Calthorpe.

خبراء: تكامل تقنيات الدوائر التلفزيونية المغلقة يرفع مستويات السلامة والالتزام بالقانون

إكسبو 2020 يصل بسوق أنظمة المراقبة في الإمارات إلى 194 مليار دولار 

في 2023

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة

قال خبراء اليوم إن المشاريع الضخمة مثل إكسبو 2020 دبي سوف تساهم في تعزيز سوق الدوائر التلفزيونية المغلقة وأنظمة المراقبة بالفيديو في دولة الإمارات، حيث يُتوقع أن تصل قيمتها إلى 194 مليار دولار بحلول العام 2023. جاء ذلك في سياق الاستعدادات لانعقاد القمة العالمية للحكومات، المزمع في دبي في الفترة بين 11 و13 فبراير المقبل. 

ومن المنتظر خلال القمة أن يطّلع القادة العالميون على أفضل الممارسات المتبعة في استخدام التقنيات لتعزيز السلامة والأمن العام. ومن المقرر أن تتصدّر دولة الإمارات المشهد في ظلّ لوائح السلامة المحلية والاتحادية التي تتطلب بنودها استخدام عشرات الآلاف من الكاميرات في أنظمة الدوائر التلفزيونية المغلقة لتغطي كل ركن في البلاد، من محلات البقالة إلى مجمعات المكاتب وحتى المشاريع الضخمة.

ونتيجة لذلك، من المتوقع أن تصل سوق المراقبة بالفيديو في دولة الإمارات إلى قيمة قياسية قدرها 194 مليار دولار بحلول العام 2023، وفقاً لتقرير صدر حديثاً عن شركة "6 دبليو ريسيرتش". ومع ذلك، لا تمتلك معظم الشركات والمؤسسات في دولة الإمارات حالياً البنية التحتية التقنية الداعمة لمشاريع تركيب الدوائر التلفزيونية المغلقة، حسبما أفاد مسؤول في شركة "كوندو بروتيغو" للاستشارات وتوريد الحلول في مجال البنية التحتية التقنية وإدارة المعلومات، والتي تتخذ من الإمارات مقراً.

وقالت الشركة على لسان رئيسها التنفيذي أندرو كالثورب، إن من السهل على الشركات أن تقلّل من شأن الموارد اللازمة لإدارة الدوائر التلفزيونية المغلقة وتخزين المواد التصويرية، من خلال عدم التدقيق في تكلفة الاحتفاظ بأحجام البيانات الضخمة المتنامية بسرعة، بطريقة تقيها العبث والاختراق. وأضاف: "تحرص المشاريع الكبرى مثل إكسبو 2020 دبي على التأسيس لدمج البنية التحتية للدوائر التلفزيونية المغلقة في جميع مبانيها ومرافقها، لكن هذا الأمر لا ينطبق على المباني العادية، كالمتاجر ومراكز التسوق والمراكز المجتمعية ومباني المكاتب، إذ إنها عُرضة للتبدّل، وقد يفضل الملاك الجدد تغيير أنظمة المراقبة المثبتة فيها".

واستطاعت شركة "كوندو بروتيغو" إحراز نجاح واسع في أنحاء دولة الإمارات بتنفيذ حلول شاملة من "دل إي إم سي" لتحسين فعالية استخدام الدوائر التلفزيونية المغلقة، والتي تشمل أنظمة تخزين مؤسسية ضخمة وخوادم ومحطات عمل يتم إنشاؤها وفق مواصفات خاصة. ودعا كالثورب كبار مسؤولي المعلوماتية العاملين في دولة الإمارات إلى المسارعة في تنفيذ مشاريع الدوائر التلفزيونية المغلقة من أجل ضمان الالتزام باللوائح التنظيمية التي تضعها الحكومات وتعزيز مستوى الوقاية من الجرائم، مشيراً إلى أن نظم إدارة المعلومات والتخزين "تضمن للشركات الاحتفاظ بالبيانات الناتجة عن أنظمة المراقبة بالفيديو وفقاً للوائح الحكومية".


=