Monday, 5 February 2018

AURAK Signs MOU with Al Shrooq Green Energy











Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, February 03, 2018-(AETOSWire)- The American University of Ras Al Khaimah (AURAK) has signed a Memorandum of Understanding with Al Shrooq Green Energy (ASGE), a UAE based company specializing in municipal solid waste (MSW) gasification technologies.

The arrangement agrees to mutual cooperation in terms of sharing expertise, a pilot scaled Skid Mounted Gasification Unit (SMGU), and research on waste to energy systems developed by ASGE. ASGE will deliver the SMGU to RAK Research and Innovation Center (RAKRIC) for research and application development using the sysngas produced from the waste sources in Ras Al Khaimah. This initiative directly joins with RAK Waste Management Authority (RAKWMA) to support their mission of diverting seventy-five percent of the MSW away from landfills by 2021.

As per the terms of the agreement, ASGE will support RAKRIC for research and development in the areas of mutual interest related to municipal solid waste and bio-solids gasification in the UAE. ASGE will be actively involved in giving the university access to their pilot scale system, instrumentation, and experienced technical staff. ASGE will also support RAKRIC’s staff and students in conducting practical research on the pilot scale unit.

Prof. Hassan Hamdan Al Alkim, AURAK President, and Mr. Manoharan Sundaralingam, CEO of ASGE, signed the agreement with the attendance of Prof. Mousa Mohsen, Dean of the School of Engineering and Director of RAKRIC, and Mrs. Sonia Nasser, Executive Director of RAKWMA.

Commenting on the university’s latest accord, Prof. Al Alkim stated, “I am elated about the collaboration with ASGE; we now have access to an industry expert in waste to energy systems. It is, of course, also wonderful that we can perform collaborative research to discover solutions for waste management-related issues, thus allowing us to conserve the environment.”

Manoharan added, “We are delighted with this partnership, as it gives us the chance to work with students and support their projects, allowing them to put the theories they learn in the classroom into real, industry-relevant practice. This university also has a range of world-class researchers in their respective fields, so we are very excited to work with them. This relationship has great potential.”



AURAK and ASGE have also agreed to collaborate in research fields such as syngas conversion to methanol and waste heat recovery. In addition, AURAK students will have internship opportunities at the organization.


الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة توقع مذكرة تفاهم مع شركة الشروق للطاقة الخضراء


رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 3 فبراير 2018-("ايتوس واير")- وقعت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة مذكرة تفاهم مع شركة الشروق للطاقة الخضراء ("إيه إس جي إي")، وهي شركة تتخذ من دولة الإمارات العربية المتحدة مقراً لها، متخصصة في تكنولوجيا تغويز النفايات البلدية الصلبة ("إم إس دبليو").


وتنص مذكرة التفاهم على التعاون المتبادل في مجال مشاركة الخبرات، ووحدة التغويز التجريبية المتنقلة المتطورة ("إس إم جي يو")، والبحوث المتعلقة بأنظمة تحويل النفايات إلى طاقة التي قامت شركة "إس إم جي يو" بتطويرها. وتقوم أيضاً شركة إيه إس جي إي"، في إطار الاتفاق، بتسليم وحدة التغويز التجريبية إلى مركز البحوث والابتكار التابع للجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، بهدف القيام بالبحوث وتطوير التطبيقات باستخدام غاز التصنيع المنتج من مصادر النفايات في رأس الخيمة. وتنضم هذه المبادرة بشكل مباشر إلى جهود هيئة إدارة النفايات في رأس الخيمة لدعم مهمتها المتمثلة في تحويل خمسة وسبعين في المائة من النفايات البلدية الصلبة بعيداً عن مكبات النفايات بحلول عام 2021.


وبموجب الاتفاق، ستتولى شركة "إيه إس جي إي" دعم جهود البحث والتطوير في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة في المجالات ذات الاهتمام المشترك فيما يتعلق بالنفايات البلدية الصلبة وتغويز المواد الصلبة الحيوية في دولة الإمارات العربية المتحدة. وستشارك "إيه إس جي إي" بشكل نشط في منح الجامعة إمكانية الوصول إلى نظامها التجريبي، وأجهزتها، وموظفيها الفنيين ذوي الخبرة. كما ستدعم "إيه إس جي إي" أيضاً موظفي الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وطلابها في إجراء البحوث العملية على الوحدة التجريبية.


وقّع الاتفاق كلّ البروفيسور حسن حمدان العلكيم، رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، والسيد مانوهاران سوندارالينجام، الرئيس التنفيذي لشركة الشروق للطاقة الخضراء، بحضور البروفيسور موسى محسن عميد كلية الهندسة ومدير مركز البحوث ﻭﺍﻹﺑتكار ﺍﻟﺘﺎﺑﻊ ﻟﻠﺠﺎﻣﻌﺔ ﺍﻷﻣﺮيكية في ﺮﺃﺱ ﺍﻟﺨﻴﻤﺔ، والسيدة سونيا ناصر، المديرة التنفيذية هيئة إدارة النفايات في رأس الخيمة.


وقال البروفيسور العلكيم في معرض تعليقه على أحدث اتفاق أبرمته الجامعة: "أنا سعيد جداً بهذا التعاون مع شركة ’إيه إس ج إي‘؛ الذي سيسمح لنا الآن بالوصول إلى أحد أبرز الخبراء في مجال أنظمة تحويل النفايات إلى طاقة. وبطبيعة الحال، من الرائع أيضاً أن نتمكن من التعاون في مجال البحوث لإيجاد حلول للقضايا المتعلقة بإدارة النفايات، مما يسمح لنا بدوره بالحفاظ على البيئة ".



من جهته، قال مانوهاران: "نحن سعداء بهذه الشراكة، إذ إنها تتيح لنا فرصة العمل مع الطلاب ودعم مشاريعهم، مما سيسمح لهم بتحويل النظريات التي يتعلمونها في الفصول الدراسية إلى ممارسات حقيقية ذات صلة بالقطاع. تملك الجامعة أيضاً مجموعة من الباحثين ذات المستوى العالمي في مجالات تخصصهم، لذلك نحن متحمسون جداً للعمل معهم. فهذه العلاقة تحمل إمكانات كبيرة ".


وقد اتفقت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وشركة الشروق للطاقة الخضراء أيضاً على التعاون في مجالات البحث، مثل تحويل غاز التصنيع إلى الميثانول واسترجاع الحرارة المستنفدة. بالإضافة إلى ذلك، سوف يحظى طلاب الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بفرص الخضوع للتدريب في الشركة.
=