Tuesday, 9 January 2018

Xiaomi partners with Oculus to build the next generation of VR


Xiaomi introduces Mi VR Standalone, a new all-in-one VR system coming to China in 2018

Dubai, Jan. 9, 2018 — Today, global technology leader Xiaomi, and Oculus announced they have been working together to bring two standalone VR headsets to market: Oculus Go and Xiaomi Mi VR Standalone. Both headsets aim to lower barriers of entry, allowing more people to experience high-quality VR.

The Mi VR Standalone headset will be available exclusively in China. Oculus Go, first announced at Oculus Connect in October 2017, will be available in the rest of the world. This new standalone category of hardware is designed to bring more freedom and accessibility to VR. Without the need for a cable, external sensors, or a dropped-in mobile phone, standalone headsets represent an exciting new phase of VR hardware.

In collaboration with Qualcomm Technologies, both headsets use the powerful Snapdragon Mobile VR Platform to address VR processing demands in this standalone form factor. By bringing together Xiaomi’s innovation and experience in consumer electronics and Oculus’ industry-leading VR engineering and expertise, both Mi VR Standalone and Oculus Go will offer cutting-edge technologies and a high level of craftsmanship.

Tang Mu, VP of Mi Ecosystem and head of Mi Lab, said: “We are excited to work with Oculus on these standalone devices that exceed expectations in terms of performance at a very attractive price. Xiaomi has always relentlessly pursued the best user experience and price-to-performance ratio. For the best experience, we consider every minute detail. Through our collaboration with Oculus, we have integrated world-class technologies and craftsmanship to produce a VR standalone that lets people immerse themselves in another world without being connected to smartphones or computers.”

“The standalone VR form factor represents the next significant phase of VR hardware development at Oculus,” said Hugo Barra, VP of VR at Facebook. “Through our partnership with Xiaomi, both Oculus Go and Mi VR Standalone represent our first step in delivering that sweet spot between mobile and PC VR. These devices will be, hands down, the easiest way to get into VR.”

First look at Mi VR Standalone
Mi VR Standalone shares the same core hardware as Oculus Go. Both headsets have the same advanced technologies, including a 2K high-resolution fast-switch LCD screen, next-generation lenses and integrated spatial audio. Adding to these features is a vast content library of movies, 360° videos and interactive games available through the Mi VR Store.

Mi VR Standalone features integrated spatial audio technology developed by Oculus. The audio drivers are built directly into the headset, making getting in and out of VR much faster and making the headset easy to share with someone else. There's also a 3.5mm headphone jack for a more private listening experience.

Based on Oculus technology, the Mi VR Standalone system caters to what Chinese users want the most: a powerful video player and a localized social experience. Mi VR Standalone supports both the Oculus Mobile SDK and the Mi VR SDK, making it easy for Chinese developers to support the headset, and giving existing Oculus developers a streamlined path to bring their content to the Chinese market on the Mi VR platform. Xiaomi is working with developers to bring some of the popular games, videos and apps from the Oculus Store to the Mi VR Store in China, giving Chinese consumers access to high-quality mobile VR content.


For additional information about Xiaomi, visit: http://blog.mi.com/en/

"شاومي" تعقد شراكة مع "أوكيولوس" لتطوير الجيل الجديد من نظارات الواقع الافتراضي
الشركة تطرح نظارة الواقع الافتراضي "ماي في آر ستاند ألون" في السوق الصينية خلال العام الجاري

9 يناير 2018
أعلنت كل من شركة "شاومي" (Xiaomi)، الشركة الصينية الرائدة في عالم التكنولوجيا، وشركة "أوكيولوس" (Oculus) عن تعاونهما معاً لطرح نظارتي واقع افتراضي مستقلتين في السوق وهما "أوكيولوس غو" (Oculus Go) و"شاومي ماي في آر ستاند ألون" (Mi VR Standalone). وتهدف الشركتان من وراء طرح نظارات الواقع الافتراضي الجديدة إلى تذليل العوائق التي تعترض سوق هذه التقنية لا سيما فيما يتعلق بالتكلفة، بحيث يتاح المجال لعدد أكبر من الناس لتجربة نظارات الواقع الافتراضي عالية الجودة والحصول عليها بأسعار معقولة.
وستكون نظارة الواقع الافتراضي "ماي في آر ستاند ألون" متاحة حصراً في السوق الصينية، فيما ستتوفر "أوكيولوس غو"، التي سبق وأن تم الإعلان عنها في مؤتمر "أوكيولوس كونيكت" (Oculus Connect) في أكتوبر الماضي، في بقية الأسواق العالمية. وتم تصميم نظارات الواقع الافتراضي المستقلة هذه لتوفير مزيد من الحرية وإمكانية الوصول للواقع الافتراضي، حيث إنها لا تحتاج على كابل أو أجهزة استشعار خارجية أو الاستعانة بالهاتف المحمول، إذ تعتبر نظارات واقع افتراضي مستقلة تمثل مرحلة جديدة ومثيرة من أجهزة الواقع الافتراضي.
وتم تزويد هاتين النظارتين بمنصة سنابدراغون النقالة للواقع الافتراضي (Snapdragon Mobile VR Platform) من "كوالكوم تكنولوجيز" (Qualcomm Technologies) لتلبية متطلبات معالجة الواقع الافتراضي في هذه النظارات المستقلة. ومن دمج قدرات "شاومي" في مجال الابتكار وخبرتها في الالكترونيات الاستهلاكية مع خبرة "أوكيولوس" وقدراتها الهندسية في مجال الواقع الافتراضي، ستوفر نظارتا "ماي في آر ستاند ألون" و"أوكيولوس غو" تقنيات متطورة في مجال الواقع الافتراضي ومستوى عالٍ من الحرفية.
وقال تانغ مو، نائب رئيس قسم "منظومة ماي" ورئيس مختبر "ماي" في شركة شاومي: "نحن سعداء بتعاوننا مع "أوكيولوس" في تطوير هاتين النظارتين المستقلتين اللتان تجاوزتا التوقعات من حيث الأداء والسعر المعقول. ونبذل على الدوام جهوداً كبيرة من أجل توفير أفضل تجربة للمستخدم وتقديم منتجات ذات أداء عالٍ بأسعار في المتناول. ومن أجل تقديم أفضل تجربة، فإننا نحرص على العناية  بالتفاصيل، حيث تمكنا من خلال تعاوننا مع "أوكيولوس" من دمج التقنيات رفيعة المستوى مع الحرفية لإنتاج نظارة واقع افتراضي مستقلة تتيح للمستخدمين الدخول في عالم الواقع الافتراضي دون الاتصال بالهواتف الذكية أو أجهزة الكمبيوتر."
من جانبه، قال هوغو بارا، نائب رئيس الواقع الافتراضي في "فيسبوك": "تمثل نظارة الواقع الافتراضي المستقلة مرحلة هامة في مجال تطوير أجهزة الواقع الافتراضي في "أوكيولوس". ومن خلال تعاوننا مع "شاومي"، فإن "أوكيولوس غو" و"ماي في آر ستاند ألون" ستمثلان خطوتنا الأولى نحو تقديم تكنولوجيا الواقع الافتراضي بعيداً عن الهواتف المحمولة وأجهزة الكمبيوتر، حيث ستوفران طريقة سهلة للوصول إلى الواقع الافتراضي."
نظرة أولى على نظارة الواقع الافتراضي "ماي في آر ستاند ألون"
تحتوي نظارة الواقع الافتراضي "ماي في آر ستاند ألون" على نفس المكونات الصلبة الموجودة في "أوكيولوس غو"، كما تتميز كلا النظارتين بنفس التقنيات المتطورة، بما في ذلك شاشة الكريستال السائل بدقة عالية تصل إلى 2.000 بكسل، وجيل جديد من العدسات، بالإضافة إلى صوت مكاني متكامل. ويضاف إلى هذه المميزات مكتبة واسعة من الأفلام وفيديوهات 360 درجة وألعاب تفاعلية متاحة عبر متجر "ماي في آر" (Mi VR Store).
وتتميز نظارة الواقع الافتراضي "ماي في آر ستاند ألون" بتكنولوجيا الصوت المكاني المتكامل والتي تم تطويرها من قبل "أوكيولوس"، حيث تم دمج برامج تعريف الصوت مباشرة في النظارة، الأمر الذي يجعل الدخول والخروج للواقع الافتراضي أكثر سرعة ويسهل من عملية مشاركة النظارة مع الآخرين. كما تم تزويد نظارة الواقع الافتراضي "ماي في آر ستاند ألون" بمنفذ لسماعة الرأس من قياس 3.5 ملم لإضفاء تجربة استماع أكثر خصوصية.
وتوفر نظارة الواقع الافتراضي "ماي في آر ستاند ألون"، بفضل احتوائها على تقنيات "أوكيولوس"، للمستخدمين الصينيين ما يرغبون به بشدة وهو وجود مشغل قوي للفيديو والحصول تجربة اجتماعية مخصصة. وتدعم نظارة الواقع الافتراضي "ماي في آر ستاند ألون" نظامي "أوكيولوس موبيل أس. دي. كيه" (Oculus Mobile SDK) و"ماي في آر أس. دي. كيه" (Mi VR SDK)، ما يسهل على مطوري المحتوى الصينيين دعم هذه النظارة، ويمنح مطوري "أوكيولوس" طريقة سهلة لتقديم محتواهم في السوق الصينية على منصة "ماي في آر". وتتعاون "شاومي" مع المطورين من أجل تقديم بعض الألعاب ومقاطع الفيديو والتطبيقات ذات الشعبية الموجودة على "أوكيولوس ستور" في "ماي في آر ستور" في الصين، ما يمنح المستهلكين الصينيين إمكانية الحصول على محتوى واقع افتراضي نقال عالي الجودة.
للحصول على صور عالية الدقة، يرجى زيارة: http://bit.ly/Mi_VR_Standalone
وللحصول على مزيد من المعلومات حول شركة "شاومي"، يرجى زيارة: http://blog.mi.com/en/

=