Monday, 22 January 2018

More Than 30 Million Cups of Ahmad Tea Are Enjoyed Every Day

Ahmad Tea blends tradition and family to brew award-winning teas
Cairo, Egypt: 18 January 2018 – Ahmad Tea, one of the top five international tea brands, revealed that each day, 30 million cups of Ahmad Tea are enjoyed by customers in 80 countries around the world. In Egypt, 350,000 cups are being relished daily – that’s 250,000 kg of exclusive quality tea consumed per year. Ahmad Tea first entered the Egyptian market in 1998, and has been successfully operating in the local market for the past 20 years.
“At Ahmad Tea, we are honoured that our award-winning teas are enjoyed by millions of Egyptians every day,” said Amir Bagheri, Head of Strategic Marketing at Ahmad Tea. “We started the business based on a passion for delivering the finest tea for our customers, and with that same philosophy we are a world-leader in the tea industry; continuing to grow as a family business, expanding our product offerings and maintaining the highest quality products across 80 countries around the world.”
Ahmad Tea is a UK-based family business, drawing upon four generations of tea blending and tasting experience. The brand, as it is known today, began in the 1980s as a small tea boutique in the heart of Hampshire, England. It was here that the secrets of the tea blends we use today were discovered, as Ahmad Tea’s original Master Tea Tasters blended and sold loose tea for the visiting customers to try.
Early in the life of Ahmad Tea, the Managing Director promised: “I will not sell anything that I would not drink at home.” This refusal to accept anything but the finest teas continues to guide the company’s tasters and inspire the company. The key elements in achieving the highest quality teas for their large range of tea products begins at the growing state. Ahmad Tea’s senior tea tasters carefully select and approve the tea gardens in the growing regions around the world based on specific criteria that will produce only the highest quality tea.
To ensure tea quality meets Ahmad Tea standards, tea is drawn and tested hourly through an extensive quality control system from the time of arrival at the factory to the point of packaging. Every cup of Ahmad Tea is tasted seven times before it reaches consumers, with 25 full-time tea tasters and eight tea tasting offices around the world controlling the quality of Ahmad Teas, achieving impeccable liquor colour, aroma and flavour.
This commitment to quality has earned Ahmad Tea numerous awards including three consecutive Great Taste Awards (2015-2017), widely-acknowledged as the benchmark for fine food and drink, organized by the Guild of Fine Food. Ahmad Tea follows ethical and social responsibilities standards and best practices including a strict policy of no genetically modified organisms (GMOs) and no European-listed allergens.
Ahmad Tea operates manufacturing plants in the UK, UAE, China, Ukraine and Russia, producing a rigorous selection of quality tea including black teas, green teas, infusions, cold brew, and tea gifts.
The most popular Ahmad Tea blends in Egypt are:
  • English Breakfast. A classical blend of fine teas which characterises the traditional English cup of tea.  Although usually served in the morning, it can be enjoyed at any time of the day, served with or without milk.
  • English Tea No.1. A blend of exclusive quality teas lightly flavoured with bergamot. A delightful cup for all occasions. Balanced in aroma, colour and strength.
  • Mint Green Tea. A blend of the finest quality green teas enhanced with mint leaves for a refreshing experience. A popular beverage after meals.
  • Green Tea. An exclusive blend of China green teas with an inherent light taste and aroma.  A refreshing and enjoyable cup.
  • Earl Grey. A subtle blend of quality teas scented with the elegant fragrance of bergamot. A favourite English beverage, usually served without milk.

In addition to producing some of the highest quality tea blends in the world,  Ahmad Tea is committed to supporting local communities through an extensive scope of corporate social responsibility programs and charity work including extensive work with the National Cancer Institute in Sri Lanka, a socialization project in Russia, a community water management project in Niger, a centre of distance learning technologies in Ukraine, and recycling and waste management projects in several markets worldwide.

عشاق الشاي حول العالم يستمتعون بشرب أكثر من 30 مليون كوب من شاي Ahmad Tea  يومياً
Ahmed Tea تمزج بين التقاليد العريقة وتراثها العائلي الممتد في إنتاج أرقى أنواع الشاي في العالم
القاهرة في 18 يناير 2018- صرحت Ahmad Tea، التي تُعد واحدة من أعرق خمس شركات عالمية في إنتاج الشاي، أنّ مستهلكيها من عشاق الشاي يستمتعون بشرب 30 مليون كوب من الشاي يومياً في 80 دولة حول العالم. أما في السوق المصري فيتم استهلاك 350,000 كوب من شاي Ahmad Tea فائق الجودة يومياً ، وهو ما يعادل 250,000 كيلو من الشاي سنوياً. جدير بالذكر أن Ahmad Tea حققت نجاحاً كبيراً على مدار 20 عاماً منذ دخولها السوق المصري لأول مرة عام 1998.  
وتعليقاً على ذلك، يقول السيد/أمير باجيري، رئيس قطاع التسويق الاستراتيجي في Ahmad Tea: "تفخر Ahmad Tea بأنّ الشاي الفاخر الذي ننتجه والحائز على العديد من الجوائز العالمية ينال إعجاب ملايين المصريين ليستمتعوا به كل يوم.  لقد كان الشغف هو دافعنا الرئيسي في إطلاق أعمالنا بكل حماس، والبدء في إنتاج أجود توليفات ونكهات الشاي لعملائنا، وهي نفس الفلسفة التي أتاحت لنا أن نصبح شركة عالمية رائدة في صناعة الشاي، ونواصل نمونا  كشركة عائلية تسعى للتوسع عالمياً فيما تقدمه من منتجات، مع الحفاظ على أعلى مستويات الجودة لمنتجاتنا في 80 دولة حول العالم."

تُعد Ahmad Tea شركة عائلية مقرها المملكة المتحدة، وتعتمد على تراث يمتد لأربعة أجيال من إعداد توليفات ونكهات الشاي الراقية. انطلقت العلامة التجارية للشركة كما هي معروفة الآن منذ ثمانينات القرن الماضي، حيث بدأت كمتجر صغير لبيع الشاي في قلب مدينة هامبشاير الإنجليزية. لقد تم ابتكار توليفات ونكهات الشاي الراقية التي نستخدمها اليوم في هذا المتجر الصغير، حيث كان متذوقو الشاي الرئيسيين في Ahmad Tea يمزجون توليفات الشاي الأصلية ويبيعونها غير معبأة للعملاء الزائرين كي يتذوقوها في منازلهم.  
وعند إنشاء الشركة، قال العضو المنتدب: "إنني لن أبيع أنواع شاي لا أشربها في بيتي". إنّ عدم القبول بأي بديل سوى الجودة العالية للشاي يمثل شعاراً رئيسياً لكل العاملين في الشركة. إنّ العناصر الرئيسية في إنتاج أرقى أنواع الشاي وصولاً للتشكيلة الواسعة من نكهات Ahmad Tea تبدأ في المزرعة، حيث يقوم كبار الذواقة في Ahmad Tea باختيار أفضل المزارع في العالم بعناية فائقة واعتمادها وفقاً لمعايير صارمة لا تقبل سوى أجود أنواع الشاي.
وللتأكد من أنّ جودة الشاي تتوافق مع معايير Ahmad Tea، يتم تذوق الشاي كل ساعة عن طريق نظام دقيق لمراقبة الجودة من لحظة وصول الشاي للمصنع حتى تعبئته. فكل كوب من Ahmad Tea يتم تذوقه سبعة مرات حتى وصوله للمستهلك عن طريق 25 ذواقة يعملون بدوام كامل، و8 مكاتب لتذوق الشاي حول العالم لمراقبة الجودة وصولاً للون الصافي المميز الذي لا تشوبه شائبة، والرائحة والنكهة المميزة.
إن هذا الالتزام الصارم بالجودة كان السبب وراء حصول Ahmad Tea على العديد من الجوائز العالمية، حيث حصلت الشركة على جوائز Great Taste Awards التي تنظمها الرابطة الدولية للأغذية الراقية International Guild of Fine Food لثلاث سنوات متتالية خلال الأعوام من 2015 حتى 2017، وهي جائزة عالمية تمثل معيار دولي للأغذية والمشروبات عالية الجودة. من ناحية أخرى تلتزم Ahmad Tea بالمعايير الأخلاقية ومبادرات المسئولية الاجتماعية وأفضل الممارسات المهنية بما في ذلك سياستها الصارمة التي تمنع استخدام المحاصيل المعدلة وراثيا ولا المواد المسببة للحساسية طبقاً للمعايير الأوروبية في هذا الشأن.
من ناحية أخرى، تمتلك Ahmad Tea عدداً من المصانع في المملكة المتحدة، والإمارات العربية المتحدة، وأوكرانيا، وروسيا لإنتاج أجود أنواع الشاي بما في ذلك الشاي الأسود، والشاي الأخضر، ومزيج من أرقى أنواع الشاي، والشاي المثلج، وهدايا الشاي الخاصة.
وتتضمن قائمة توليفات شاي Ahmad Tea المفضلة في مصر كل من:
  • English Breakfast: توليفة كلاسيكية من الشاي الفاخر التي تميز كوب الشاي الإنجليزي التقليدي. وعلى الرغم من تقديمه في الصباح عادة، إلا أنه يمكن لمحبي الشاي الاستمتاع به في أي وقت على مدار اليوم، مع أو بدون الحليب.
  • English Tea No.1: توليفة من أجود أنواع الشاي مع نكهة خفيفة من الليمون العطري لتقديم كوب لذيذ لجميع المناسبات، يتمتع بتوازن رائع بين الرائحة واللون وقوة الطعم.
  • Mint Green Tea: توليفة من أجود أنواع الشاي الأخضر مع أوراق النعناع لتجربة منعشة، وهو مشروب شهير بعد الوجبات.
  • Green Tea: مزيج حصري من الشاي الأخضر الصيني مع طعم ورائحة خفيفة وطبيعية لكوب منعش وممتع.
  • Earl Grey: توليفة رقيقة من أجود أنواع الشاي مع لمسة من رائحة الليمون العطري المميزة، فهو مشروب إنجليزي مفضل يقدم عادة بدون لبن.
وإلى جانب تقديمها لمجموعة من أفضل وأجود نكهات الشاي في العالم، تلتزم Ahmad Tea بدعم المجتمعات المحلية من خلال مجموعة كبيرة من برامج المسئولية الاجتماعية والأعمال الخيرية، بما في ذلك برامج دعم المعهد القومي للأورام في سريلانكا، وبرامج لخدمة المجتمعات المحلية في روسيا، ومشروع لإدارة الموارد المائية في النيجر، ومركز لتكنولوجيا التعلم عن بُعد في أوكرانيا، ومشروعات لإعادة التدوير وإدارة المخلفات في عدد من الأسواق حول العالم.

=