Tuesday, 23 January 2018

Menacorp ranks number one for brokers in equity derivatives trading on Nasdaq Dubai in 2017




UAE’s leading financial services firm, came out first out of thirty-six competitors on the UAE’s fastest growing market

January 23, 2018 - Menacorp, one of the UAE’s leading financial services firms, has been ranked the number one brokerage house in equity derivatives trading on Nasdaq Dubai’s Futures Market. The company came first, out of the 36 brokerage firms, with a 62.68% market share for 2017 according to official data communicated by Nasdaq Dubai.
It is worth noting that Nasdaq Dubai’s Futures Market grew from nine offerings to sixteen in 2017 with the inclusion of companies such as Dubai Investments, Dubai Financial Market, Emaar Malls and First Abu Dhabi Bank.
Fathi Ben Grira, CEO, Menacorp, said “for 5 past years combined, our firm has been the number one player on the Dubai financial Market among 49 competitors. Today we are proud to add to this success another leading position by being ranked first as well on Nasdaq Dubai equity derivatives market for the second consecutive year. With a total of 36 brokerage firms licensed to operate on this newly established market, the vast majority of investors chose our firm for their trading needs on UAE equity futures, confirming their trust in our expertise and execution capabilities”.
Menacorp has earned its leading position after securing the highest five year combined market share and trading value on the Dubai Financial Market. The value of the shares it traded over the period amounts to AED 179 billion, which represents a 9.74% market share.
Menacorp has done so thanks to its broad trading range, and is actually the only UAE-based financial services firm to offer access to all UAE markets: Dubai Financial Market (DFM), Abu Dhabi Securities Exchange (ADX), Nasdaq Dubai, and Dubai Gold and Commodities Exchange.
-Ends-
About Menacorp:
Menacorp is an award-winning financial services firm authorized and regulated by the UAE’s Securities and Commodities Authority and the Dubai Financial Services Authority. Its extensive expertise covers financial advisory, brokerage, asset management and financial research provided across the Middle East and North Africa (MENA) region. Menacorp is backed by one of the largest and most diversified Emirati conglomerates, the Bin Hamoodah Group – the company’s main shareholder.
Website: www.menacorpfinance.com
"ميناكورب" تتصدر شركات الوساطة في مجال تداول مشتقات الأسهم في بورصة ناسداك دبي للعام 2017

شركة الخدمات المالية الرائدة تحتل المركز الأول بين 36 شركة منافسة في السوق الأسرع نمواً في دولة الإمارات

23 يناير 2018
احتلت "ميناكورب" (Menacorp)، الشركة الرائدة في مجال الخدمات المالية في دولة الإمارات، مركز الصدارة بين شركات الوساطة في مجال تداول مشتقات الأسهم في سوق العقود الآجلة في بورصة ناسداك دبي. وجاءت الشركة في المرتبة الأولى متفوقة على 36 شركة وساطة مالية مستحوذة على 62.68% من السوق خلال العام الماضي وفقاً للبيانات الرسمية الصادرة عن بورصة ناسداك دبي.
والجدير ذكره أن سوق الأسهم الآجلة في بورصة ناسداك دبي شهد نمواً من 9 عروض اكتتاب إلى 16 عرضاً في العام الماضي مع إدراج شركات مثل دبي للاستثمار وسوق دبي المالي و"إعمار مولز" وبنك أبوظبي الأول.
وقال فتحي بن قريرة، الرئيس التنفيذي لشركة "ميناكورب": "كنا على مدى السنوات الخمس الأخيرة الشركة رقم واحد في سوق دبي المالي من بين 49 شركة منافسة أخرى. واليوم، نفخر بتحقيقنا نجاح جديد واحتلالنا المرتبة الأولى أيضاً في سوق مشتقات الأسهم في بورصة ناسداك دبي وللسنة الثانية على التوالي. ومع وجود 36 شركة وساطة مرخص لها بالعمل في هذه السوق حديثة التأسيس، وقع اختيار غالبية المستثمرين على شركتنا لتلبية تعاملاتهم المتعلقة بالتداول في عقود الأسهم الآجلة في دولة الإمارات، ما يؤكد على ثقتهم بخبراتنا وعملياتنا في هذا المجال."
واستطاعت "ميناكورب" الحصول على هذا التصنيف بعد ضمانها تحقيق أعلى حصة في السوق على مدى خمس سنوات مجتمعة وأعلى قيمة تداول في سوق دبي المالي. وبلغت قيمة الأسهم المتداولة خلال هذه الفترة 179 مليار درهم، أي ما يمثل حصة سوقية بنسبة 9.74%.

وتمكنت "ميناكورب" من تحقيق هذا الإنجاز بفضل مجموعتها الواسعة من حلول التداول، حيث تعتبر شركة الوساطة الوحيدة المرخص لها بالعمل في كافة الأسواق المالية في دولة الإمارات، بما فيها سوق أبوظبي للأوراق المالية وسوق دبي المالي وناسداك دبي وبورصة دبي للذهب والسلع.

=