Monday, 29 January 2018

Empower initiates cervical health awareness campaign

In support of “UAE Year of Zayed initiative”
The CSR initiative promotes preventive wellness for women
January 29, 2018 - Emirates Central Cooling Systems Corporation (EMPOWER), the world's largest district cooling service provider, conducted an awareness campaign on cervical health to create awareness about cervical health and cancer prevention. The initiative, titled ‘Cervical Health Awareness Campaign’, was launched through a session in partnership with International Modern Hospital led by a doctor specialist in obstetrics/ gynecology. The campaign was organised in observance of the World Cervical Cancer Prevention Week, which ran from 22 to 28 January 2018, and in support to the objectives of the UN Sustainable Goals, Dubai Plan 2021, and the UAE Year of Zayed initiative.
Cervical cancer is the second leading cancer among women in the UAE, which health experts say is highly preventable if there are efforts in knowing more about the disease as well as implementing measures to avoid it through screening and vaccination.
Empower aims to promote proactive and preventive approach to wellness among its staff members through its corporate social responsibility (CSR) initiatives. Apart from education and promotion, Empower has also partnered with its healthcare providers to provide employees with free screening packages.
Ahmad Bin Shafar, CEO, Empower, said: “Health and wellness are essential aspects of employee engagement and we are keen to maintain such initiatives as part of our CSR efforts. We want to make sure that there is room for them to implement preventive wellness in their lives and improve their lifestyle. We believe that a healthy being is a productive contributor in the workplace and the society.”

Empower provides environmentally responsible district cooling services to large-scale real estate developments such as Jumeirah Group, Business Bay, Jumeirah Beach Residence, Dubai International Financial Centre, Palm Jumeirah, Jumeirah Lake Towers, Ibn Battuta Mall, Discovery Gardens, Dubai Healthcare City, Dubai World trade Centre Residences, Dubai Design District, among others.

كجزء من مبادرات "عام زايد 2018"

"إمباور" تطلق حملة توعية حول صحة عنق الرحم

مبادرة اجتماعية لتعزيز الصحة الوقائية لدى النساء

29 يناير 2018
نظمت مؤسسة الإمارات لأنظمة التبريد المركزي "إمباور"، أكبر مزود لخدمات تبريد المناطق في العالم، حملة توعوية حول صحة عنق الرحم بهدف تعزيز الوعي حول صحة عنق الرحم لدى النساء والوقاية من الإصابة بسرطان عنق الرحم. ويأتي اطلاق هذه الحملة في إطار التزام الشركة بمسؤوليتها المجتمعية، وبرؤية حكومة دبي بخلق مجتمع سعيد وصحي وآمن وتحقيقا لهدف رؤية 2021 بجعل المجتمع متلاحم ومتماسك، كما تتمثل الشركة لأهداف الأمم المتحدة في تعزيز الصحة والرفاهية وكجزء من مبادرات "عام زايد 2018" التي تنفذها "إمباور".
وتم إطلاق هذه المبادرة، التي حملت عنوان "حملة التوعية بصحة عنق الرحم"، خلال جلسة أقيمت بالشراكة مع المستشفى الدولي الحديث برئاسة دكتورة اختصاصية للتوليد وأمراض النساء. وتم تنظيم الحملة في إطار الأسبوع العالمي للوقاية من سرطان عنق الرحم والذي أقيم في الفترة من 22 إلى 28 يناير/كانون الثاني الجاري.
ويعد سرطان عنق الرحم ثاني أكثر مرض للسرطان يصيب النساء في دولة الإمارات، وهو ما يقول خبراء الصحة عنه أنه يمكن الوقاية من الإصابة به بشكل كبير في حال كان هناك معرفة أكثر بطبيعة هذا المرض واتخاذ التدابير لتجنبه من خلال الفحوصات الطبية والتلقيح.
وتهدف "إمباور" إلى تعزيز مفهوم الوقاية الصحية والاستباقية بين موظفيها من خلال مبادراتها في مجال المسؤولية الاجتماعية. وبالإضافة إلى التوعية والترويج، قامت "إمباور" بعقد شراكة مع مزودي خدمات الرعاية الصحية من أجل تزويد موظفيها ببرامج فحص الطبية مجانية.
وقال أحمد بن شعفار، الرئيس التنفيذي لـ "إمباور": "تعتبر الصحة والعافية من الجوانب الأساسية في حياة الموظفين، ونحن حريصون على إقامة مثل هذه المبادرات كجزء من جهودنا في مجال المسؤولية الاجتماعية. ونرغب في أن يكون لدى الموظفين ثقافة الصحة الوقائية والعمل على تحسين نمط حياتهم، لأننا نؤمن بأن الإنسان السليم والمعافى هو مساهم فعال ومنتج في عمله ومجتمعه."
وكانت إمباور قد أقامت على مدار السنوات الماضية حملات توعوية صحية للمحافظة على صحة موظفيها ومساعدتهم على الإطلاع على الحفاظ على صحتهم
والجدير ذكره أن المؤسسة خدمات تبريد المناطق المسؤولة بيئياً لكبرى مشاريع التطوير العقاري، وفي مقدمتها عقارات "مجموعة جميرا" والخليج التجاري و"جميرا بيتش ريزيدنس" و"مركز دبي المالي العالمي" و"نخلة جميرا" و"أبراج بحيرات جميرا" و"ابن بطوطة مول" و"ديسكفري جاردنز" و"مدينة دبي الطبية" و"مساكن مركز دبي التجاري العالمي" و"حي دبي للتصميم" وغيرها.

=