Monday, 22 January 2018

Empower and Honeywell to scope Cooperation for Energy Efficient Technologies for the region


Companies discuss new alternative refrigerants adoption for reducing energy consumption and meeting environmental target in the region

January 22, 2018 - Emirates Central Cooling Systems Corporation (Empower), the world’s largest district cooling services provider, has stressed on supporting UAE’s efforts to become one of the leading smart cities in the world.
In line with this, Ahmad Bin Shafar, Empower CEO, recently welcomed Honeywell President George Koutsaftes, to explore opportunities to improve energy efficiency in the region , as the UAE cities gear up to become the leading smart cities in the world. The meeting between the two companies focused on the latest environment-friendly refrigerant solutions in cooling buildings that could help Empower further conserve energy in its operations.
The two leaders exchanged knowledge and shared latest innovations, like the low-global-warming-potential (LGWP) refrigerants focused on energy efficiency. Energy efficient refrigerants not only help us improve energy efficiency, but also meet environmental targets to reduce greenhouse gas emissions. Empower expressed interest to visit the Honeywell Geismar, Louisiana production facility in the U.S. as part of its plans to further explore opportunities in sustainable refrigeration.
The GCC countries are the key signatories of the Kigali amendment to the Montreal Protocol, which is focused on phasing down the use of high-global-warming hydrofluorocarbons (HFCs).
Earlier this year, Empower announced the purchase of 60 advanced, eco-friendly EcoWise™ chillers, one of the largest trade deals in district cooling, with a total RT of 200,000 which helped the company drive toward its carbon emission reduction goals.
Bin Shafar said, “There is an increasing awareness among global businesses to address the harmful impacts of greenhouse gases (GHG) in various industries and Empower welcomes Honeywell’s efforts to explore collaboration opportunities regarding eco-friendly alternative refrigerants as well as some of the innovative concepts in managing district cooling that could further enhance UAE’s smart city initiatives. Empower supports all efforts that would push the country towards achieving its global commitment to phase out harmful gases from industries and build a sustainable city.”
Honeywell is a world leader in the development, manufacture, and supply of refrigerants that are sold worldwide under the Solstice® and Genetron® brand names for a range of applications, including refrigeration, building and automobile air conditioning. Honeywell and its suppliers have completed a $900 million investment program in technology development and new capacity based on Honeywell’s HFO technology, which helps customers lower their carbon footprint without sacrificing end-product performance.
Honeywell presented its diverse range of refrigerants aimed at reducing energy consumption and thereby cutting GHG emissions. The range of products include a smart city concept, which combines district cooling and heating applications, as well as energy efficiency solutions for supermarkets, food transport and storage for companies looking to meet their energy targets.
Speaking at the discussion Koutsaftes added, “Honeywell is committed to developing next-generation technologies that help meet the global goal of conserving energy, as well as eliminating GHG emissions that contribute to global warming. With annual, average energy usage in the UAE projected to increase to 5 percent through 2020, there is a strong demand for these types of solutions. Together, Empower and Honeywell are working to help customers to meet regional goals of sustainability and energy efficiency.”
Empower CEO commented: “We have been proactive in finding better solutions that meet global standards. It is important that we continue to engage and partner with companies that share the same agenda towards the implementation of environmentally sustainable operations and business practices and we value this meeting as another step towards meeting that goal in line with the UAE’s vision to become a global leader in building sustainable and smart cities.”

Empower provides environmentally responsible district cooling services to large-scale real estate developments such as Jumeirah Group properties, Business Bay, Jumeirah Beach Residence, Dubai International Financial Centre, Palm Jumeirah, Jumeirah Lake Towers, Ibn Battuta Mall, Discovery Gardens, Dubai Healthcare City, Dubai World Trade Centre Residences, and Dubai Design District, among others.
"إمباور" و"هانيويل" تبحثان سبل التعاون في مجال تقنيات إدارة طاقة تبريد المناطق

الشركتان تناقشان تبني وسائل تبريد بديلة جديدة لتقليل معدلات استهلاك الطاقة وتلبية المتطلبات البيئية في المنطقة

22 يناير 2018
أكدت مؤسسة الإمارات لأنظمة التبريد المركزي "إمباور"، أكبر مزود لخدمات تبريد المناطق في العالم، دعمها لجهود دولة الإمارات في سعيها إلى أن تصبح واحدة من الدول الرائدة في مجال تطوير المدن الذكية على مستوى العالم.
وفي هذا السياق إستقبل أحمد بن شعفار، الرئيس التنفيذي لـ "إمباور" مؤخراً جورج كوتسافتس، رئيس شركة "هانيويل" شركة التكنولوجيا العالمية الرائدة  لبحث سبل التعاون بين الجانبين واستكشاف فرص تحسين كفاءة استخدام طاقة تبريد المناطق في المباني. وتستكشف كل من "إمباور" وشركة "هانيويل" فرص تحسين كفاءة الطاقة في المنطقة، في ظل الجهود المبذولة لجعل المدن في دولة الإمارات من بين المدن الذكية الرائدة في العالم. وركز الاجتماع بين المؤسستين على أحدث حلول التبريد الآمنة بيئياً المستخدمة في تبريد المناطق والتي يمكن أن تساعد "إمباور" على تخفيض معدلات استهلاك الطاقة في مشاريعها.
وتبادل الجانبان الخبرات والمعارف في هذا المجال، بالإضافة إلى استعراض أحدث الابتكارات مثل حلول التبريد منخفضة التأثير على الاحتباس الحراري  والمعروفة بكفاءتها في استهلاك الطاقة. ولا تساعد حلول التبريد منخفضة استهلاك الطاقة على تحسين كفاءة الطاقة فحسب، وإنما تلبي الأهداف البيئية للحد من انبعاثات الكربون. وأعرب بن شعفار عن رغبة "إمباور" بالقيام بزيارة إلى "هانيويل جيسمار"، منشأة الإنتاج في لويزيانا في الولايات المتحدة، وذلك في إطار خططها لاستكشاف فرص التعاون في مجال التبريد المستدام.
وتعد دول مجلس التعاون الخليجي من بين الدول الرئيسية الموقعة على تعديل بروتوكول مونتريال في كيغالي، الذي يركز على التخلص التدريجي من مركبات الهيدروفلوروكوربون المسببة لمستويات عالية من الاحتباس الحراري.
وكانت "إمباور" قد أعلنت في وقت سابق عن شراء 60 جهاز تبريد صديق للبيئة من طراز "إيكو وايز" (EcoWise)، في واحدة من أكبر الصفقات التجارية في مجال تبريد المناطق، وبقدرة تصل إلى 200.000 طن تبريد، ما ساعد الشركة على تعزيز جهودها الرامية إلى تحقيق أهدافها في الحد من انبعاثات الكربون.
وقال بن شعفار: "هناك اهتمام متزايد بين الشركات العالمية لمعالجة الآثار الضارة للانبعاثات الغازية في مختلف القطاعات، ونحن نرحب بجهود شركة "هانيويل" لاستكشاف فرص التعاون فيما يتعلق بمنتجات التبريد البديلة الصديقة للبيئة، فضلاً عن بعض المفاهيم المبتكرة في إدارة تبريد المناطق والتي يمكنها أن تعمل على تعزيز مبادرات المدن الذكية في دولة الإمارات. ونحن ملتزمون بدعم كافة الجهود التي من شأنها الإسهام في مساعدة الدولة على الإيفاء بالتزامها الدولي بالتخلص التدريجي من انبعاثات الغازات الضارة من القطاعات المختلفة وبناء مدن مستدامة."
وتعد "هانيويل" إحدى الشركات العالمية الرائدة في مجال تطوير وتصنيع وتوريد حلول التبريد التي تباع في مختلف أنحاء العالم تحت العلامات التجارية "سولستايس" (Solstice) و"جنيترون" (Genetron) والتي تستخدم في مجموعة من المجالات، بما في ذلك خدمات التبريد والأبنية وتكييف الهواء في السيارات. وأنجزت "هانيويل" ومورديها برنامجاً استثمارياً بقيمة 900 مليون دولار في مجال تطوير التكنولوجيا والقدرات الجديدة استناداً إلى تقنية "الهيدروفلوروأوليفين" من "هانيويل" والتي تساعد المستهلكين على تخفيض بصمتهم الكربونية دون التأثير على أداء المنتج النهائي.
وعرضت "هانيويل" مجموعة متنوعة من حلول التبريد التي التي تهدف إلى تخفيض استهلاك الطاقة وبالتالي خفض الانبعاثات الغازية. وتضم هذه المجموعة من المنتجات، الحلول المعدة للمدن الذكية والتي تشتمل على تطبيقات تبريد وتدفئة المناطق، بالإضافة إلى الحلول الموفرة للطاقة الخاصة بالمتاجر وشركات نقل وتخزين الأغذية الباحثة عن ترشيد استهلاكها للطاقة.
وقال السيد كوتسافتس: "نحن ملتزمون بتطوير الجيل الجديد من التقنيات التي تلبي الهدف العالمي في الحفاظ على الطاقة، والحد من الانبعاثات الغازية التي تسهم في الاحتباس الحراري. وفي ظل التوقعات التي تشير إلى ارتفاع المتوسط السنوي لاستخدام الطاقة في دولة الإمارات بنسبة 5% حتى العام 2020، فإن هناك طلب قوي على مثل هذه الأنواع من حلول التبريد. ونتعاون مع "إمباور" على مساعدة العملاء على تلبية الأهداف الإقليمية الرامية إلى تحقيق الاستدامة وكفاءة الطاقة."
بدوره أضاف بن شعفار: "نحرص على توفير أفضل الحلول التي تلبي المعايير العالمية. ومن المهم الاستمرار في التعاون والشراكة مع الشركات التي نشاطرها نفس الهدف لتنفيذ العمليات وممارسات الأعمال المستدامة بيئياً. ونحن نقدر عالياً هذا الاجتماع كخطوة أخرى على طريق تحقيق هذا الهدف بما يتماشى مع رؤية دولة الإمارات في أن تصبح رائدة على مستوى العالم في بناء المدن المستدامة والذكية."
وتوفر "إمباور" خدمات تبريد المناطق الصديقة للبيئة لكبرى مشاريع التطوير العقاري، بما في ذلك "مجموعة جميرا" و"الخليج التجاري" و"جميرا بيتش ريزيدنس" و"مركز دبي المالي العالمي" و"نخلة جميرا" و"أبراج بحيرة جميرا" و"ابن بطوطة مول" و"ديسكفري جاردنز" و"مدينة دبي الطبية" و"مساكن مركز دبي التجاري العالمي" و"حي دبي للتصميم" وغيرها.
=