Thursday, 18 January 2018

Al Fajr brings Matador tyres to Egyptian market


  • Matador’s dynamic, modern and efficient range of tyres are available across Egypt
  • Mid-segment tyres make up 26% of the Egyptian tyre market

Cairo, Egypt. 18 January 2018 – With over 100 years of experience in the tyre industry, Matador – the multi-national brand from Europe - recently launched in Egypt under the auspices of Al Fajr Tyres LLC, founded by a key Egyptian figure in the tyre industry, Ahmed Mowafi. As part of Continental - the leading German tyre manufacturer, Matador is set to provide Egyptian customers with summer tyres for passenger car, SUV, van and light truck product segments.
Currently located in the Delta district, Matador’s launch in Egypt is set to widen the availability of tyres and enable the Continental Group to cater for yet more customers in one of their largest markets in the region. Representing a long tradition, diverse product portfolio, and reliable performance, Matador meets high quality standards, testament to European production and Continental’s technological expertise.

Commenting on the launch, Ahmed Mowafi, Founder of Al Fajr Tyres LLC, said: “By introducing Matador to the Egyptian market, we are delighted to offer a range of tyres to customers looking for reliable European products in the mid-market segment. This is the largest segment in the country and projections point towards continued growth. In order to cater to drivers across Egypt, our main strategy will focus on reaching out to new distributors across the country, investing in marketing opportunities, increasing the awareness of the brand, and providing our customers with good value promotions.”  

With Matador tyres joining the existing mid-market segment, which amounts to 26% of the total tyre market in Egypt, the brand is aiming to commandeer a significant percentage of the sector in the coming years. Future plans for the brand will focus on the expansion of the retailer network, development of the Matador sales and technical teams, and training workshops organised to brief retailers about the Matador brand; the next couple of years will see Matador products available in Cairo, Alexandria and Tanta.

Matador passenger tyres are known for their safety and handling performance with a particular focus on driving comfort and high mileage. The brand’s van tyres are suitable for regional and long-distance transport with increased ride stability even under heavy loads and for SUVs, 4x4 tyres have a high level of damage resistance in off-road conditions and excellent all-terrain traction.

Jose Luis de la Fuente, Managing Director of Continental Middle East said: “The Matador range is well suited to the Egyptian terrain with its proven handling characteristics specially tailored for the Middle East. The region offers significant opportunities for growth. With the support of the strategic partnership between Continental and Al Fajr Tyres LLC, led by Ahmed Mowafi, we look forward to year-on-year expansion in the Egyptian market and to a profitable and lasting relationship.”

With over 100 years of tyre know-how, Matador first emerged in Europe in 1905. On the back of its broad European presence, the brand was first established in the Middle East in Lebanon in 2014, followed by the more recent launch in Egypt. Along with Continental and General Tire, Matador is set to be one of the Continental Automotive Group’s three main tyre brands in the Middle East.

Ahmed Mowafi, founder of Al Fajr Tyres LLC has worked for over 35 years in the tyre industry across the Middle East. Mowafi has a long-standing relationship with Continental, having previously worked as General Manager for Continental’s UAE distributor, Emirates for Universal Tyres.

’الفجر‘ تطرح إطارات ’ماتادور‘ في الأسواق المصرية

  • أصبحت المجموعة الديناميكية والعصرية والفعّالة من إطارات ’ماتادور‘ متوفرة الآن في مصر
  • إطارات الفئة المتوسّطة تشكّل ما نسبته 26 بالمئة من سوق الإطارات في مصر

القاهرة، مصر، 18 يناير 2018 مع خبرة تزيد عن 100 سنة في قطاع الإطارات، دخلت شركة ’ماتادور‘ (Matador) الأوروبية العالمية الأسواق المصرية مؤخراً من خلال شراكة حصرية مع ’الفجر للإطارات ذ.م.م.‘ التي أسّسها أحمد الموافي، أحد أبرز الشخصيات المصرية العاملة في مجال صناعة وتجارة الإطارات. وكجزء من ’كونتيننتال‘ (Continental)، المصنّع الألماني الرائد للإطارات الراقية، سوف توفر ’ماتادور‘ للعملاء المصريين إطارات خاصّة بفصل الصيف للاستخدام في سيارات الركّاب والمركبات الرياضية متعدّدة الاستخدامات (SUV) والفانات والشاحنات الخفيفة.

تتواجد إطارات ’ماتادور‘ حالياً في منطقة الدلتا بمصر، ومن شأن إطلاق هذه المنتجات في السوق المصري أن يعزّز انتشار الإطارات الجيدة وتمكين ’مجموعة كونتيننتال‘ (Continental Group) من تلبية متطلّبات المزيد من العملاء في واحد من أكبر الأسواق لدى المجموعة في المنطقة. ومن خلال التمتّع بتراث عريق وطويل في قطاع الإطارات وتوافر تشكيلة متنوّعة من المنتجات والتميّز بمستويات أداء عالي الاعتمادية، فإن إطارات ’ماتادور‘ تتوافق مع معايير الجودة العالية وهي تشكّل دليلاً على مقاييس الصناعة الأوروبية وخبرات ’كونتيننتال‘ التقنية.

تعليقاً على إطلاق هذه الإطارات، قال أحمد الموافي، مؤسّس شركة ’الفجر للإطارات‘: "يسرّنا عبر طرح علامة ’ماتادور‘ التجارية في مصر توفير تشكيلة من الإطارات لصالح العملاء الذين يبحثون عن منتجات أوروبية عالية الاعتمادية في سوق الفئة المتوسّطة. وهذه الفئة هي الأكبر في الجمهورية المصرية وتشير التوقّعات إلى استمرارها بالنمو. وبهدف تلبية احتياجات السائقين في مختلف أنحاء مصر، ستركّز استراتيجيتنا الرئيسية على الوصول إلى موزّعين جدد في مختلف أنحاء الدولة والاستثمار في الفرص التسويقية وزيادة مستويات الوعي حول العلامة التجارية وتقديم عروض جيدة القيمة للعملاء."

وعبر انضمامها إلى سوق الفئة المتوسّطة التي تشكّل نسبة 26 بالمئة من إجمالي قطاع الإطارات في مصر، تهدف ’ماتادور‘ إلى كسب حصّة بارزة ضمن هذه الفئة من السوق خلال السنوات القادمة. وسوف تركّز الخطط المستقبلية للعلامة التجارية على توسعة شبكة البيع بالتجزئة وتطوير فرق عمل المبيعات والخدمات الفنية في ’ماتادور‘ وتنظيم ورش عمل تدريبية بهدف تعريف الموزّعين بعلامة ’ماتادور‘ أكثر، وبالتالي ستشهد السنوات القليلة القادمة على توفر منتجات ’ماتادور‘ في كل من القاهرة والإسكندرية وطنطا.

تشتهر إطارات ’ماتادور‘ لسيارات الركّاب بأدائها الجيد في مجال السلامة والتماسك مع تركيز دقيق على راحة القيادة وإتاحة السير لمسافات طويلة. أما إطارات العلامة التجارية المخصّصة للفانات، فهي ملائمة لعمليات النقل المحلّية بين المناطق وللمسافات الطويلة حيث تتميّز بتوفير ثبات أفضل أثناء القيادة حتى في ظل وجود حمولة كبيرة. من جهتها، تتمتّع إطارات المركبات الرياضية متعدّدة الاستخدامات ومركبات الدفع الرباعي بدرجة عالية من مقاومة التلف في ظروف القيادة الوعرة، مع مستويات ممتازة من الجر فوق مختلف أنواع التضاريس.

حول هذا، قال خوسيه لويس دي لا فوينته، المدير التنفيذي لشركة ’كونتيننتال الشرق الأوسط‘: "تتلاءم مجموعة ’ماتادور‘ تماماً مع طبيعة التضاريس المصرية نظراً لما تتمتّع به من خصائص تماسك مثبَتة ومطوَّرة خصّيصاً للشرق الأوسط. وهذه المنطقة توفر فرصاً كبيرة للنمو، ومن خلال الدعم الناتج عن الشراكة الاستراتيجية بين ’كونتيننتال‘ و’الفجر للإطارات‘ بقيادة أحمد الموافي، فإننا نتطلّع لتحقيق نمو سنوي في السوق المصري والتمتّع بشراكة مثمرة وطويلة الأمد."

تتميّز ’ماتادور‘ بخبرات طويلة تزيد عن 100 سنة في مجال الإطارات بعدما كانت قد ظهرت للمرّة الأولى في أوروبا العام 1905. وبالارتكاز على تواجدها القوي في السوق الأوروبي، تم إطلاق العلامة التجارية على الصعيد الإقليمي في لبنان أولاً العام 2014، لتتبعه الآن الأسواق المصرية. وإلى جانب ’كونتيننتال‘ و’جنرال تاير‘، من المتوقّع أن تصبح ’ماتادور‘ واحدة من أبرز علامات الإطارات الثلاث لدى ’مجموعة كونتيننتال للسيارات‘ (Continental Automotive Group) في أسواق منطقة الشرق الأوسط.

ويُذكر أي أحمد موافي هو مؤسّس شركة ’الفجر للإطارات ذ.م.م.‘ ويملك خبرة تزيد عن 35 سنة في مجال صناعة وتجارة الإطارات بمنطقة الشرق الأوسط. وهو يتمتّع بعلاقة طويلة ومتينة مع شركة ’كونتيننتال‘ بعدما كان قد شغل سابقاً منصب المدير العام لشركة ’الإماراتية للإطارات العالمية‘، وكيل إطارات ’كونتيننتال‘ في دولة الإمارات العربية المتحدة.
=