Tuesday, 5 December 2017

MITCH EVANS & PANASONIC JAGUAR RACING SECURE FIRST FORMULA E PODIUM IN HONG KONG



  • Panasonic Jaguar Racing’s first ever FIA Formula E podium for Mitch Evans
  • A weekend of firsts for both drivers and team culminating in fifth place in the team standings
  • The Jaguar I-TYPE 2 proves its pace and efficiency on the track
  • Watch the Panasonic Jaguar Racing highlights from Hong Kong E-Prix Race here: https://youtu.be/aZin_jbJuaA

Dubai, United Arab Emirates - 05 December 2017: Panasonic Jaguar Racing secured a historic first podium for the British team in FIA Formula E with a third place finish for Mitch Evans.

Following an impressive display throughout the season opening weekend, Evans was awarded third place after the FIA Stewards confirmed that first place driver Daniel Abt, of Audi Abt Schaeffler, was disqualified due to a technical infringement.

The Kiwi produced a fantastic display on the second day of the Hong Kong E-Prix recording Panasonic Jaguar Racing’s best ever qualifying position. After setting the quickest time in Qualifying, Mitch made his debut in the Super Pole session for the quickest five drivers – a first for the team.

Following a small breach for exceeding maximum power during Super Pole, Mitch lined up on the grid in fourth position and showed further evidence that the new Jaguar I-TYPE 2 has the potential to compete for points in the team’s second season in Formula E.
Nelson Piquet Jr. made a strong start to the all-electric series during Saturday’s E-Prix with Jaguar matching the team’s highest finish from the team’s entry season by finishing fourth.  He finished just outside of the points in 12th during Sunday’s E-Prix and can look back at a successful weekend and leave Hong Kong confident for the season ahead.

After the first two E-Prix’s of the season, Panasonic Jaguar Racing are showing signs of what is to come in what will no doubt be an exciting season. The team can now look forward to the third E-Prix of the season in Marrakesh, in knowledge that they can take learnings from this weekend and keep pushing to be regularly competing for points.  

Mitch Evans, #3: “I am proud to secure Panasonic Jaguar Racing's first podium in Formula E. It is bittersweet as Daniel (Abt) is a good guy and a mate of mine. After a tough year in our first season this is a great reward for the hard work of everyone in the team. Tonight we will celebrate this achievement together and then work hard to repeat it.”

James Barclay, Team Director Panasonic Jaguar Racing: “Well that was a very pleasant surprise! We felt like a podium was on today so I am delighted for Mitch and the whole team. This weekend has exceeded our expectations but we won't let it go to our heads and we still have many areas to improve upon. Hopefully this is the first of many podiums ahead and we will raise a glass tonight.”

Nelson Piquet Jr. #20: “Mitch’s podium is a great start to the season for the team. The car is definitely on a different level to last year. The whole team have improved a lot. Our hopes are high after this weekend’s results. It was a bit of an unknown coming into the weekend so after these two good results on both days hopefully we have a bit of confidence and can continue to score points throughout the year.”

FanBoost opens for the third E-Prix of the season in Marrakesh on the Monday 8 December for the third instalment of the FIA Formula E Championship. Remember to vote for your favourite Panasonic Jaguar Racing driver to give them extra boost on the racetrack in Hong Kong.

Tweet your boost using #MitchEvans or #NelsonPiquetJr and #FanBoost, or visit: http://fanboost.fiaformulae.com/

ميتش إيفانز وفريق "باناسونيك جاكوار" يتوجان لأول مرة في بطولة "فورمولا إي" في هونغ كونغ

  • الفريق يتوج لأول مرة بين الفائزين الثلاثة في البطولة بقيادة ميتش إيفانز
  • الفريق يحصد كذلك المرتبة الخامسة ضمن تصنيفات الفرق خلال السباق الذي أقيم في عطلة نهاية الأسبوع
  • سيارة جاكوار I-TYPE 2 تثبت قدرتها وكفاءتها الخارقة في مضمار السباق
  • لمشاهدة أبرز اللقطات لفريق "باناسونيك جاكوار" في بطولة "فورمولا إي"، الرجاء الضغط على هذا الرابط.

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 05 ديسمبر 2017: نجح فريق "باناسونيك جاكوار" البريطاني باعتلاء منصة التتويج لأول مرة في بطولة "فورمولا إي" التي ينظمها "الاتحاد الدولي للسيارات"، حيث احتل سائق الفريق المحترف ميتش إيفانز المركز الثالث بجدارة.

وبعد تقديمه لعرض مذهل خلال جولة افتتاح الموسم في عطلة نهاية الأسبوع، فاز إيفانز بالمركز الثالث بعد تأكيد "الاتحاد الدولي للسيارات" استبعاد سائق فريق "آبت شايفلر أودي" دانييل أبت بسبب مخالفة في الشروط الفنية لمواصفات السيارة.

وقدم السائق النيوزيلندي إيفانز عرضاً رائعاً في اليوم الثاني من سباق هونغ كونغ، ليتمكن فريق "باناسونيك جاكوار" من تسجيل أفضل مركز تأهيلي له على قوائم الصدارة منذ انطلاقته. وبعد تسجيل أسرع وقت في مرحلة التأهل، شارك إيفانز لأول مرة في جولة سوبر بول Super Pole لأسرع خمسة سائقين، والتي تعتبر المشاركة الأولى للفريق.

وإثر حدوث مخالفة بسيطة لتجاوز المستوى المسموح به من الطاقة خلال الجولة، حصد إيفانز المركز الرابع وأثبت قدرة سيارة جاكوار I-TYPE 2 الجديدة على المنافسة لتسجيل أكبر عدد ممكن من النقاط خلال الموسم الثاني للفريق في بطولة "فورمولا إي".

وحقق نيلسون بيكيه الابن بداية قوية لسلسلة سباقات السيارات الكهربائية بالكامل خلال سباق يوم السبت مع تحقيق الفريق لأفضل النتائج منذ بداية مشاركته في الموسم وحصده للمركز الرابع. وفي سباق يوم الأحد، خرج بيكيه من التصفيات مسجلاً المرتبة 12. وبالنظر إلى النتائج المشرفة التي حققها في عطلة نهاية الأسبوع، يمكن له مغادرة هونغ كونغ وهو على ثقة تامة من العودة في الموسم المقبل بقوة وعزيمة أكبر.

وبعد المشاركة في أول سباقين من بطولة "فورمولا إي" لهذا الموسم، تظهر نتائج فريق "بانوسونيك جاكوار" بأن الموسم سيكون واحداً من أكثر المواسم تشويقاً على الإطلاق. ويتطلع الفريق حالياً للمشاركة في ثالث سباقات هذا الموسم في مدينة مراكش المغربية، وذلك بعد الاستفادة من التجربة التي خاضها في عطلة نهاية الأسبوع والتي تحفزه لتسجيل المزيد من النقاط.

وبهذه المناسبة، قال ميتش إيفانز الذي احتل المركز الثالث: "أنا فخور جداً بما حققته لفريق ’بانوسونيك جاكوار‘ الذي توج لأول مرة من بين الفائزين الثلاثة في بطولة ’فورمولا إي‘. وكان من الرائع التنافس مع دانييل أبت، فهو شخص رائع وأحد زملائي المقربين. وبعد خوضنا لعام حافل بالتحديات خلال الموسم الأول، يعتبر إنجازنا اليوم خير مكافأة للجهود الدؤوبة التي بذلها جميع أعضاء الفريق بدون استثناء. وسنحتفل الليلة بهذا الإنجاز سوياً، ومن ثم نعود إلى حلبة المنافسة مجدداً".

من جانبه، قال جيمس باركلي، مدير فريق "باناسونيك جاكوار": "حسناً! لقد كان الأمر مفاجأة سارّة لنا جميعاً. وأنا مسرور جداً لإيفانز وكامل أعضاء الفريق. وما حققناه في هذه العطلة فاق جميع توقعاتنا، ولكن لن نتوقف عند هذا الحد، حيث لا يزال هناك العديد من الجوانب التي يجب علينا العمل على تطويرها. ونأمل بأن يكون هذا التتويج اليوم مجرد بداية للفوز في العديد من السباقات القادمة، وسنحتفل الليلة بهذا الإنجاز الرائع حقاً".

من جانبه، قال نيلسون بيكيه الابن: "يعتبر تتويج إيفانز انطلاقة رائعة للفريق لهذا الموسم، وقد انتقلت السيارة بلا شك إلى مستوى مختلف من الأداء بالمقارنة مع العام الفائت بفضل الجهود الكبيرة التي بذلها جميع أعضاء الفريق. ونحن ننظر بعين الأمل لتحقيق الأفضل بعد النتائج الجيدة التي حققناها خلال هذه العطلة". وأضاف: "كان وضعنا ملتبساً إلى حد ما قبل خوض منافسات نهاية الأسبوع، ولكن بعد تسجيل هذه النتائج الجيدة على مدار يومين، أصبحنا أكثر ثقة بقدراتنا لمواصلة مسيرتنا في حصد مزيد من النقاط على مدار العام".
ويمكن للمشجعين التصويت لسائقهم المفضل في السباق الثالث من هذا الموسم الذي سيقام في مدينة مراكش يوم الاثنين 8 ديسمبر، وذلك عبر Fanboost. لذا لا تنسوا التصويت لسائقكم المفضل في فريق "باناسونيك جاكوار" لدعمه على مضمار السباق في هونغ كونغ، ويمكنكم أيضاً مشاركة دعمكم عبر الهاشتاج #MitchEvans أو #NelsonPiquetJr أو #FanBoost أو زيارة الموقع الإلكتروني http://fanboost.fiaformulae.com/


=