Thursday, 14 December 2017

Mastercard launches Masterpass in Egypt


Simple, convenient and trusted digital wallet service will enable faster and safe shopping at thousands of online merchants

Cairo, Egypt - December 12, 2017 – Contributing to the growth of the e-commerce sector in Egypt, Mastercard, a leading technology company in the global payments industry, has launched its global digital payment service Masterpass in Egypt.

As a simple, convenient and trusted digital payment service for faster and safe shopping at thousands of online retailers in Egypt, Masterpass will allow consumers to make intuitive and secure purchases across devices, channels and borders from a single trusted solution.

Benefits for merchants:
The launch of the Masterpass service in Egypt brings a new level of convenience to local merchants in the country, who no longer need to invest in creating card-on-file solutions or manage complex security requirements for handling payment card data. Merchants will also benefit from the many features that come with Masterpass acceptance, including direct access to a larger consumer base through Masterpass’ global network, greater transaction security across channels, improved and consistent cross-channel checkout experiences for consumers resulting in increased consumer confidence, and implementation support by Mastercard.

Benefits for end users:
With Masterpass, consumers can now make intuitive and secure purchases online across devices, channels and borders from a single trusted solution. They can either use their existing wallets or simply register with one of Mastercard’s wallet providers in the market to enable the Masterpass service. Once done, they can start completing their online purchases, with just a click on the Masterpass button, eliminating the need to store their details with multiple online merchants. In addition, Mastercard’s multi-layer cutting-edge security and safety features ensure customers complete peace of mind when making transactions online.

How do I use Masterpass to buy something online?
Currently, more than 6 million existing mobile wallet users in Egypt can use Masterpass through their existing wallets, with instant access to more than 360,000 merchants on the global Masterpass acceptance network.  

New users can simply register for the mobile wallet service with any of Mastercard’s partners. When checking out on the merchant website, users simply have to select the Masterpass check-out option, enter their mobile number along with their PIN and the one-time password, which they will receive on their phone, to complete the transaction in seconds.

“E-commerce is a fast-growing sector in Egypt and the launch of our Masterpass service in the market is a timely solution that will leverage the massive growth in this segment to drive the country’s digital agenda and inclusive development,” said Magdy Hassan, General Manager Egypt and North Africa – Mastercard. “Masterpass is a revolutionary payments technology that reinforces Mastercard’s financial inclusion efforts in the country. By bringing Masterpass to Egypt, we are helping shape the country’s technology infrastructure by making it globally interoperable, without compromising on the trust our customers and end users have come to place in Mastercard.”

As part of Egypt’s new national e-commerce strategy announced earlier this year, the Government of Egypt aims to increase the contribution of e-commerce to the country’s GDP and double the number of businesses currently selling online by 2020.

“As a trusted partner for the Government of Egypt, Mastercard continues to collaborate with a number of entities in Egypt to advance the country’s digital economy. We see the launch of Masterpass in Egypt as a key step that will further accelerate the adoption of digital payments, while providing users with a convenient and simple solution to make safe and secure payments across channels,” Hassan added.

In a strategic meeting with the Egyptian Prime Minister Eng. Sherif Ismail last month, Mastercard President and CEO Ajay Banga reiterated Mastercard’s commitment to strengthening the country’s payments sector through strong collaborations with local partners and entities.

Masterpass is now available in more than 40 markets internationally and the digital payment service is accepted by more than 360,000 merchants to enable online and in-app purchases, and at more than 7 million merchant locations in 107 countries that accept contactless payments.

ماستركارد تُطلق خدمة "ماسترباس" للدفع الإلكتروني في مصر

المحفظة الرقمية المبتكرة تتميز بالسهولة وتتيح للمستهلك حلاً أكثرسرعةً  و أماناً للتسوق لدى آلاف التجار
 عبر الانترنت

جمهورية مصر العربية، القاهرة، في 12 ديسمبر 2017: في إطار جهودها المتواصلة لتطوير قطاع التجارة الإلكترونية في مصر، أطلقت ماستركارد، الشركة العالمية الرائدة في مجال حلول الدفع، خدمة "ماسترباس" العالمية المبتكرة للمدفوعات الرقمية في أنحاء الدولة.  
وبوصفها خدمةً متطورة للمدفوعات الرقمية تتسم بسهولتها وملاءمتها وموثوقيتها العالية في إتمام عمليات الدفع على نحوٍ أسرع وأكثر أماناً عند التسوق لدى آلاف المتاجر عبر الانترنت، تتيح خدمة "ماسترباس" للمستهلكين تسديد قيمة مشترياتهم بسهولة وأمان عبر الأجهزة الالكترونية وقنوات الدفع المختلفة في أنحاء العالم من خلال حلٍ موثوق وآمن.  
المزايا الخاصة بالتجار:
ويأتي إطلاق خدمة "ماسترباس" في مصر ليفتح أفاقاً جديدة من الملاءمة والسهولة للتجار في السوق المحلي، إذ أنهم لن يُضطروا بعد الآن إلى الاعتماد على حلول بطاقات الدفع التقليدية، أو الوفاء بمتطلبات أمنية معقدة لمعالجة بيانات المدفوعات الخاصة ببطاقات الدفع. ويستفيد التجار أيضاً من الخصائص والمزايا العديدة للقبول الواسع لخدمة "ماسترباس"، بما في ذلك الوصول المباشر إلى قاعدة أكبر من المستهلكين عن طريق شبكة "ماسترباس" العالمية، إلى جانب مستوياتٍ أعلى من أمان عمليات الدفع عبر مختلف القنوات، وحصول المستهلكين على تجارب دفعٍ سلسة ومطورة عبر مختلف قنوات الدفع، بما يرتقي إلى تعزيز ثقة المستهلك وتقديم ماستركارد للدعم اللازم في سبيل تطبيق هذه الخدمة لدى التجار.
المزايا الخاصة بالمستهلكين
يمكن للمستهلكين من خلال "ماسترباس" إتمام مشترياتهم عبر الانترنت بمنتهى السهولة والأمان والسرعة عبر الأجهزة والقنوات المختلفة في أنحاء العالم عن طريق حل سهل وموثوق وآمن؛ إذ يمكنهم استخدام محافظهم الرقمية أو التسجيل للحصول على محفظة ماستركارد الرقمية لدى أحد شركاء ماستركارد لتفعيل خدمة ماسترباس، وبعد الانتهاء من هذه الخطوة لتفعيل الخدمة يمكنهم إتمام مشترياتهم عبر الانترنت بضغطة واحدة على زر ماسترباس، دون الحاجة لتخزين بياناتهم الشخصية لدى العديد من المتاجر الإلكترونية. إلى جانب ذلك، تسهم خصائص الحماية متعددة الطبقات ومزايا السلامة في ضمان راحة البال لدى المستهلكين عند إتمام معاملاتهم عبر الانترنت.     
كيف يمكنني استخدام ماسترباس لشراء أي سلعة عبر الانترنت؟
يوجد في مصر حالياً أكثر من 6 ملايين مستخدم للمحفظة الرقمية، وبالتالي يمكنهم استخدام ماسترباس من خلال هذه المحافظ والشراء من أكثر من 360 ألف تاجر ضمن شبكة ماسترباس على مستوى العالم.
ويمكن للمستخدمين الجدد التسجيل في خدمة المحافظ الرقمية عن طريق أحد شركاء ماستركارد. فعند إتمام عملية الشراء في أحد المتاجر الإلكترونية، يمكن للمستخدمين اختيار ماسترباس كوسيلة دفع، وإدخال ارقام هواتفهم المحمولة وأرقام التعريف الشخصية الخاصة بهم، والقيام بعدها بإدخال كلمة المرور الصالحة للاستخدام لمرة واحدة فقط والتي تُرسل إلى هواتفهم المحمولة.
وتعليقاً على إطلاق هذه الخدمة الجديدة، يقول السيد مجدي حسن، مدير عام مصر وشمال أفريقيا في شركة ماستركارد: "يشهد قطاع التجارة الإلكترونية نمواً سريعاً في مصر، ويأتي إطلاق محفظة ’ماسترباس‘ الرقمية في وقت مثالي للاستفادة من النمو الهائل الذي يشهده هذا القطاع في سبيل دعم التحول الرقمي للمدفوعات وزيادة مستوى الشمول المالي في الدولة. وتُعد محفظة ’ماسترباس‘ تقنيةً ثورية في مجال المدفوعات تعزز جهود ماستركارد في مجال الشمول المالي بالسوق المحلي. وبفضل إطلاق ماسترباس في مصر، فإننا نسهم في صياغة البنية التحتية لقطاع التكنولوجيا في الدولة، من خلال جعلها أكثر انفتاحاً على منصة مدفوعاتنا العالمية دون التأثير على الثقة التي يضعها العملاء والمستخدمين فينا"      
وفي إطار الاستراتيجية الوطنية الجديدة للتجارة الإلكترونية في مصر والتي تم الإعلان عنها أوائل العام الحالي، تسعى الحكومة المصرية إلى زيادة مساهمة التجارة الإلكترونية في الناتج المحلي الإجمالي، ومضاعفة عدد الشركات التي تبيع منتجاتها عبر الانترنت بحلول عام 2020.
وأردف حسن قائلاً: "باعتبارنا شريكاً موثوقاً للحكومة المصرية، نواصل في ماستركارد تعاوننا مع عددٍ من الهيئات والمؤسسات في مصر بهدف تطوير الاقتصاد الرقمي على المستوى الوطني. ولهذا نرى إطلاق ’ماسترباس‘ خطوة محورية لدفع عجلة اعتماد وتطبيق حلول المدفوعات الرقمية، إلى جانب توفير حل سهلٍ وملائم للمستهلكين بما يسمح لهم القيام بمدفوعات آمنة عبر مختلف قنوات الدفع".   
وخلال الاجتماع رفيع المستوى الذي عُقد الشهر الماضي مع معالي المهندس شريف اسماعيل، رئيس الوزراء، أكّد السيد أجاي بانغا، الرئيس والمدير التنفيذي لماستركارد على التزام الشركة بدعم وتعزيز قطاع المدفوعات المصري من خلال التعاون الوثيق مع الشركاء والهيئات المحلية.
وتتوفر ماسترباس حالياً في 40 سوقاً حول العالم، وتحظى خدمة المدفوعات الرقمية بالقبول لدى أكثر من 360 ألف تاجر، بما يتيح القيام بالمشتريات عبر الانترنت أو من خلال التطبيق، كما يتم قبول هذه الخدمة لدى أكثر من 7 مليون متجر في 107 دول ممن توفر خدمات المدفوعات اللاتلامسية.      


=