Tuesday, 12 December 2017

GCC hotels to attract Indian millennials



  • Recent survey reveals 66% of Indian travelers are aiming to travel more frequently but staying for less than seven days
  • Exhibitors at ATM 2018 will try to capitalise on multi-million Indian millennial market

Indian millennial tourists are opting for a little and often approach when it comes to traveling, according to a recent survey, urging GCC hoteliers and travel professionals, who will undoubtedly use Arabian Travel Market 2018 as a platform to showcase their facilities and promotional offers, in an attempt to capture a share of this multi-million visitor, market niche.
The leading regional travel and tourism event, which will be held at Dubai World Trade Centre from April 22-25 2018, has been referring to a recent survey, from Indian online travel portal Yatra.com, which revealed that out of 1,592 respondents, 66% said they would only be planning to travel for just seven days or less, at a time, but they would however, travel more frequently. Interestingly, 43% of those surveyed were millennials.
Simon Press, Senior Exhibition Director, ATM, said: “There are more than 400 million millennials in India. In terms of short break deals and offers this is sure to alert travel professionals and hoteliers throughout the GCC, being in such close proximity to their Indian neighbour. The travel time from Mumbai to Dubai, in particular, is just over three hours, and from Mumbai to Muscat, just under three hours, putting both cities on the radar as prime short break destinations.”
Currently there are 18 daily direct flights from Mumbai to Dubai, 11 to Abu Dhabi, six to Oman, four to Kuwait, three to Riyadh and two each to Jeddah and Bahrain. Dubai, in particular, was revealed in the survey as a prime destination for Indian travelers – in the first nine months of 2017 there were 1.478 million Indian visitors to the emirate, an increase of 20% from the corresponding period in 2016.
The survey also revealed that, while some were prepared to spend over AED2,845 on a trip, the preferred choice of accommodation remains budget hotels, a segment that the tourist boards around the region are now focused on, along with mid-market hotels, as the luxury market becomes increasingly saturated and regional governments look to broaden their tourism appeal.   
Olivier Harnisch, Chief Executive Officer of Emaar Hospitality Group, said: “India has been a key market for us, as we continue to welcome visitors, especially millennials and entrepreneurs, on short and long-haul stays in our properties. The findings of the survey will further energise the UAE’s hospitality sector to diversify their offering – as we do at Emaar Hospitality Group – to offer unique choices that appeal to the young travellers.
“Our brands Vida Hotels and Resorts and Rove Hotels in particular are preferred by millennial travellers from India, and we are also focused on expanding our footprint in the country, as we enjoy strong brand recognition in this important and fast-growing market. ATM is a key platform for us, and we will use the findings of the survey to showcase our strengths.”
India is also a popular short getaway destination for GCC residents, especially during Eid breaks and New Year celebrations. That demand was evident at ATM 2017, when there was a 45% increase in sharers on the India stand, including two regional tourism boards, and another strong contingent is expected at ATM 2018.
ATM 2018 has adopted Responsible Tourism as its main theme and this will be integrated across all show verticals and activities, including focused seminar session, featuring dedicated exhibitor participation.
ATM – considered by industry professionals as a barometer for the Middle East and North Africa tourism sector, welcomed almost 40,000 travel professionals to its 2017 event, including 2,661 exhibiting companies, signing business deals worth more than $2.5 billion over the four-day show.

Celebrating its 25th year, ATM 2018 will build on the success of this year’s edition, with a host of seminar sessions looking back over the last 25 years and how the hospitality industry in the MENA region is expected to shape up over the next 25.

الفنادق في دول مجلس التعاون الخليجي تركز على استقطاب جيل الشباب الهنود

  • الشركات العارضة في معرض سوق السفر العربي 2018 تهدف للاستفادة من نمو سوق جيل الشباب الهنود الذي يضم ملايين الزوار

يمثل الشباب الهنود سوقاً كبيراً للغاية يوفر الكثير من الفرص المستقبلية للشركات العاملة في قطاع السفر والسياحة، وهذا ما سيتم تسليط الضوء عليه خلال فعاليات سوق السفر العربي (الملتقى 2018) في دبي الذي ينعقد في مركز دبي التجاري العالمي خلال الفترة 22-25 أبريل 2018، حيث تهدف الشركات المشاركة إلى زيادة حصتها من نمو سوق جيل الشباب الهنود الذي يضم مئات الملايين من الزوار.

وأشار استطلاع أجري مؤخراً عبر موقع السفر (Yatra.com) في الهند شمل 1592 مشاركاً، إلى أن 66٪ منهم قالوا إنهم سيخططون للسفر لمدة سبعة أيام فقط أو أقل ولكنهم سوف سيسافرون بشكل متكرر. ومن المثير للاهتمام أن 43٪ من الذين شملهم الاستطلاع هم من جيل الألفية.

وبهذا السياق قال سيمون بريس، مدير معرض سوق السفر العربي (الملتقى): "هناك أكثر من 400 مليون شخص من جيل الألفية في الهند، وهو سوق جذاب للشركات العاملة في مجال الرحلات القصيرة والعروض السياحية بالإضافة إلى شركات السفر والفنادق في جميع أنحاء دول مجلس التعاون الخليجي القريبة من الهند. حيث يبلغ وقت السفر من مومباي إلى دبي ومسقط حوالي ثلاث ساعات مما يعزز من مكانتها كوجهات مفضلة لقضاء الاستراحات القصيرة".

ويوجد حالياً 18 رحلة مباشرة يومياً من مومباي إلى دبي، و11 رحلة إلى أبوظبي، و6 رحلات إلى سلطنة عُمان، و4 رحلات إلى الكويت، ورحلات 3 إلى الرياض، ورحلتين إلى كل من جدة والبحرين. وتعتبر دبي الوجهة الرئيسية للمسافرين الهنود، وفي الأشهر التسعة الأولى من عام 2017 وصل 1.478 مليون زائر هندي للإمارة، بزيادة قدرها 20٪ بالمقارنة مع نفس الفترة من العام 2016.

وكشفت الاستطلاع أيضاً أنه في حين أن البعض على استعداد لإنفاق أكثر من 2,845 درهم إماراتي في الرحلة، إلا أن الخيار المفضل للإقامة هو الفنادق ذات الميزانية المحدودة، وهو القطاع الذي تركز عليه الهيئات السياحية الآن في جميع أنحاء المنطقة إلى جانب الفنادق المتوسطة، في الوقت الذي أصبحت فيه السوق مشبعة بالفنادق الفاخرة مع سعي حكومات المنطقة لتعزيز جاذبية عروضها السياحية.

وقال أوليفير هارنيش، الرئيس التنفيذي لمجموعة إعمار للضيافة: "تمثل الهند سوقاً رئيسية بالنسبة لنا وسيستمر ذلك من خلال الترحيب بالزوار من جيل الألفية ورواد الأعمال الشباب للإقامة لفترة قصيرة أو طويلة في فنادقنا. وتؤكد نتائج هذا الاستطلاع أهمية تنويع عروض قطاع الضيافة في دولة الإمارات العربية المتحدة كما نفعل في مجموعة إعمار للضيافة بهدف تقديم خيارات فريدة من نوعها للمسافرين الشباب. وتعتبر علامتا فيدا للفنادق والمنتجعات وفنادق روڤ وجهة مفضلة للغاية من قبل المسافرين الشباب من الهند، ونركز أيضاً على توسيع محفظتنا في دولة الإمارات ويمثل معرض سوق السفر العربي منصة مثالية بالنسبة لنا وسوف نستفيد من نتائج هذا الاستطلاع لاستطلاع نقاط قوتنا".

كما تعد الهند وجهة سياحية مفضلة لسكان دول مجلس التعاون الخليجي خاصة خلال فترات العيد والاحتفالات بالسنة الجديدة. وكان هذا الطلب واضحاً في معرض سوق السفر العربي 2017 من خلال تسجيل زيادة بنسبة 45٪ في عدد المشاركين في جناح الهند، ومن المتوقع تسجيل حضور مميز أيضاً في دورة العام 2018.

وسوف يسلط معرض سوق السفر العربي 2018 في دبي الضوء على مفهوم السياحة المسؤولة عبر العديد من الفعاليات والنشاطات بما في ذلك جلسات نقاش خاصة بمشاركة العديد من العارضين المتخصصين.

ويعتبر سوق السفر العربي، الحدث الأهم والأبرز للمتخصصين في قطاع السياحة في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وشهدت دورة العام 2017 حضور أكثر من 39,000 شخص. بمشاركة 2,661 شركة عارضة، وتوقيع صفقات تجارية بقيمة تجاوزت 2.5 مليار دولار خلال فعاليات المعرض التي تمتد لأربعة أيام.

ويحتفل المعرض العام القادم بنسخته الخامسة والعشرون، وبهذه المناسبة سيتم تنظيم عدة جلسات تسلط الضوء على التطور الذي شهده قطاع السفر والسياحة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا على مدى السنوات الـ 25 الماضية، والتوقعات المستقبلية لهذا القطاع خلال الـ 25 سنة المقبلة.

=