Tuesday, 12 December 2017

ELECTRIC ROAD TRIP: JAGUAR I-PACE COMPLETES FINAL TESTING IN LOS ANGELES AHEAD OF 2018 REVEAL


  • Jaguar I-PACE enters final validation testing ahead of global reveal in early 2018
  • Pricing and specifications will be announced and order books open for full configurations in March 2018
  • Over 200 production prototypes have completed 1.5 million miles and 11,000 hours of testing 
  • Watch the I-PACE complete West Coast road trip test from Sunset Boulevard, Los Angeles, to Morro Bay, San Luis Obispo – click here: https://youtu.be/avGgu9s9_XU

Dubai, United Arab Emirates, 11 December 2017: One year on from showing the I-PACE Concept at the LA Auto Show, Jaguar is back in town with a production prototype for final range and durability tests ahead of its official global reveal in 2018.
Thousands of potential customers have pressed the ‘I want one’ button on www.jaguar.com to place a deposit or register a strong interest in the hotly anticipated electric SUV. Not only will they be at the front of the queue when order books officially open in March, but a lucky few have been chosen to accompany Jaguar's engineers as prototype vehicles complete final validation tests.   
Ann Voyer from Pasadena asked Jaguar if the I-PACE would have enough range to complete her favourite road trip along California's West Coast. To answer her question, Jaguar engineers took her on a long-distance range test – on one charge only.  The I-PACE production prototype drove 200 miles from Sunset Boulevard, Los Angeles, to Morro Bay, San Luis Obispo, on a single charge of its advanced Lithium-Ion battery.
Ian Hoban, Jaguar Vehicle Line Director, said: “After 1.5 million global test miles, the I-PACE is ready for production and is proven to deliver long distances on a single charge. Jaguar's first battery electric vehicle will also be fast to charge; our target is a zero to 80 per cent charge being achievable in a short break."

Full specification and pricing for Jaguar's electric performance SUV will be announced in March 2018 when order books will officially open. 

"جاكوار" تستكمل اختبارات الأداء النهائية لسيارة I-PACE في لوس أنجلوس قبل إطلاقها رسمياً عام 2018

  • جاكوار I-PACE تخضع لاختبارات الأداء النهائية قبل إطلاقها عالمياً مطلع عام 2018
  • مواصفات وأسعار السيارة الجديدة سيتم الإعلان عنها في مارس 2018 بالتزامن مع فتح باب التسجيل للحصول عليها
  • أكثر من 200 نموذج أولي من السيارة قطعت مسافة 1,5 مليون ميل وخضعت لـ 11 ألف ساعة اختبار
  • شاهد اختبار سيارة I-PACE في رحلتها على طريق ساحل كاليفورنيا الغربي من بلدة صنسيت بوليفارد في لوس أنجلوس إلى مورو باي في سان لويس أوبيسبو على الرابط https://youtu.be/avGgu9s9_XU

دبي، الإمارات العربية المتحدة ؛ 11 ديسمبر 2017: بعد عام على عرض مفهوم سيارتها الجديدة I-PACE في "معرض لوس أنجلوس للسيارات"، تعود "جاكوار" إلى المدينة مرة أخرى لإخضاع نموذجها الأولي المعدّ للإنتاج من هذه السيارة إلى اختبارات التحمل والمسافة قبل إطلاقها بشكل رسمي على مستوى العالم في عام 2018.

وأبدى الآلاف من العملاء المحتملين رغبتهم بالحصول على السيارة الجديدة من خلال النقر على زر "أريد واحدة" على موقع www.jaguar.com لدفع قسط مسبقاً أو تسجيل اهتمامهم في معرفة كل ما يتعلق بهذه السيارة الكهربائية الرياضية متعددة الاستخدامات. وعدا عن إتاحة الفرصة أمامهم ليكونوا في طليعة الأشخاص المستفيدين عند فتح باب التسجيل بشكل رسمي في شهر مارس، فقد اختارت الشركة بعضاً منهم لمرافقة مهندسي الشركة لمشاهدة اختبارات الأداء النهائية للنموذج الأولي من السيارة.
وتساءلت آن فويير من مدينة باسادينا ما إذا كانت سيارة I-PACE قادرةً على قطع مسافة رحلتها المفضلة على طول ساحل كاليفورنيا الغربي. ورداً على سؤالها، اصطحبها مهندسو الشركة لاختبار المسافة التي يمكن للسيارة اجتيازها بشحنة كهربائية واحدة. وقد نجح النموذج الأولي بقطع مسافة 200 ميل من بلدة صنسيت بوليفارد في لوس أنجلوس إلى مورو باي في سان لويس أوبيسبو بشحنة كهربائية واحدة بفضل بطارية ليثيوم أيون المتطورة.

وبهذه المناسبة، قال إيان هوبان، مدير خط إنتاج سيارات "جاكوار": "بعد قطع مسافة 1,5 مليون ميل خلال اختبارات الأداء عالمياً، أصبحت سيارة I-PACE جاهزة للإنتاج بعدما أثبتت قدرتها على قطع مسافات طويلة بشحنة كهربائية واحدة. وتسعى ’جاكوار‘ إلى تعزيز قدرة شحن السيارة من الصفر حتى 80% خلال وقت قصير".

وسيتم الإعلان عن المواصفات الكاملة وأسعار سيارة "جاكوار" الكهربائية الرياضية متعددة الاستخدامات في مارس 2018 بالتزامن مع فتح باب التسجيل رسمياً لشرائها.
=