Monday, 25 December 2017

Delegation of Egyptian business professionals tour Epson Experience Centre in Dubai


Cairo, Egypt; 20 December 2017: A delegation of 25 business professionals from Egyptian public and private sectors led by the company Egyptian Micro Solutions (EMS), visited Epson’s newly opened Experience Centre in DAFZA to learn more about the company’s latest innovations in printing, scanning, and projection technologies.  
Khalil El-Dalu, Regional Sales Manager, Epson Middle East, said: “The Middle East and North Africa region is a growing market for our product driven by demand from education, corporate and home users. EMS is our trusted partner in Egypt and with their support, we have established a strong presence in the country. Our projector technology business in Egypt has grown in the first three quarters in 2017 compared to the same period last year. We have also experienced significant growth for our EcoTank ITS printers in the retail market.”
The Epson team gave a presentation of Epson’s latest projector technologies with live demonstration to showcase their versatility and user friendliness. As the Number 1 selling projector manufacturer worldwide, Epson's projectors and displays have outstanding image quality that enhance communication, inspire collaboration, and offer a low total cost of ownership with excellent reliability and service. All Epson projectors are based on 3LCD technology for amazing brighter color, incredible detail and solid reliability.
They were also introduced to Epson’s wide variety of printers for workplace and home. These included high-performance WorkForce business printers, Epson’s revolutionary ECoTank ITS printers providing low printing costs, advanced point-of-sale (POS) printers, commercial label printers and large format printers.

Epson’s Experience Centre in DAFZA is the first for the company in the region and the delegates were impressed with the latest products and the chance to experience them at the new centre.

وفد أعمال مصري يزور "صالة إبسون التفاعلية" في دبي
القاهرة، جمهورية مصر العربية، 20 ديسمبر 2017: زار وفد مصري مكون من 25 شخصية من رجال الأعمال والخبراء من القطاعين العام والخاص وعلى رأسهم شركة "إيجبشن مايكرو سوليوشنز EMS" صالة "إبسون" التفاعلية الجديدة التي تم افتتاحها مؤخرًا في المنطقة الحرة بمطار دبي (دافزا)، وذلك بهدف الاطلاع على أحدث ابتكارات شركة "إبسون" في تقنيات الطباعة والمسح الضوئي والعرض الضوئي.

وتعليقا على الزيارة أوضح خليل الدلو، مدير المبيعات الإقليمي لشركة "إبسون" الشرق الأوسط أن منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا هي من الأسواق المهمة لمنتجات إبسون سواء في قطاعات التعليم أو الشركات أو الاستخدام المنزلي.

وأضاف: " شركة إيجبشن مايكرو سوليوشنز EMS هي شريكنا الموثوق في مصر وبفضل دعمهم وشراكتهم تمكنا من ترسيخ وتعزيز حضورنا في مصر، وهذا حقق تحسنا واضحا في مبيعات منتجات العرض الضوئي في الأشهر التسعة الأولى من عام 2017 مقارنة بالفترة نفسها للعام الماضي، كما حققنا نمواً في مبيعات طابعاتنا EcoTank ITS في سوق التجزئة".

وقدم فريق "إبسون" شرحاً حول أحدث مبتكرات الشركة في العرض الضوئي مع عرض حي لإطلاع الوفد الزائر على سهولة وتعددية استخدامات هذه الأجهزة المتطورة، التي توفر صوراً عالية الوضوح لتسهم بشكل فعال في تعزيز التواصل مع توفير خدمة متميزة بتكلفة إجمالية منخفضة، ما جعل من منتجات العرض الضوئي في إبسون الأكثر مبيعاً على مستوى العالم، خاصة أن جميع أجهزة عرضها تستند إلى تقنية (3LCD) لألوان أكثر إشراقاً وإبراز أدق التفاصيل في الصورة.

كما اطلع الوفد الزائر على مجموعة طابعات إبسون الخاصة بالبيت والعمل، والتي تتضمن طابعات Workforce الخاصة بالمكتب وطابعات EcoTank ITS الثورية التي تمتاز بانخفاض تكاليف الطباعة، وطابعات POS والطابعات التجارية والطابعات الكبيرة.

وتعتبر "صالة إبسون التفاعلية" الحديثة في دافزا أول مركز للشركة في المنطقة وقد لاقى إعجاب الوفد الزائر بما تضمنه من منتجات متطورة وتقنيات متميزة وفرصة تجربة ذلك على الواقع.
=